Τεχνολογία

Google: Η απάντησή της για το νέο πρόστιμο που της επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Google: "Έχουμε ήδη υλοποιήσει ένα ευρύ φάσμα αλλαγών στα προϊόντα μας, προκειμένου να ανταποκριθούμε στους προβληματισμούς της ΕΕ" ανέφερε ο αντιπρόεδρος διεθνών υποθέσεων της Google.

Με μια λιτή δήλωση αντέδρασε η Google στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να της επιβάλει νέο πρόστιμο, αναφέροντας ότι στο μέλλον θα δώσει μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές της.

Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος διεθνών υποθέσεων της Google, Κεντ Γουόκερ: «Ανέκαθεν πιστεύαμε ότι οι υγιείς, ακμάζουσες αγορές είναι προς το συμφέρον όλων. Έχουμε ήδη υλοποιήσει ένα ευρύ φάσμα αλλαγών στα προϊόντα μας, προκειμένου να ανταποκριθούμε στους προβληματισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».

«Τους προσεχείς μήνες θα κάνουμε περαιτέρω επικαιροποιήσεις προκειμένου να δώσουμε μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές, στην Ευρώπη», συμπλήρωσε.

Γιατί η Κομισιόν επέβαλε νέο πρόστιμο ύψους 1,49 δισ. ευρώ στη Google

Σημειώνεται πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι επέβαλε πρόστιμο ύψους 1,49 δισ. ευρώ στη Google για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η Google έκανε κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά, επιβάλλοντας μια σειρά περιοριστικών ρητρών σε συμβόλαια με ιστοτόπους τρίτων, οι οποίες δεν επέτρεπαν στους ανταγωνιστές της Google να τοποθετούν τις δικές τους διαφημίσεις αναζήτησης στους εν λόγω ιστοτόπους.

Όπως ανέφερε η επίτροπος Margrethe Vestager, αρμόδια για θέματα πολιτικής ανταγωνισμού, «το παράπτωμα (της Google) διήρκεσε πάνω από δέκα έτη και είχε ως αποτέλεσμα να μην δοθεί σε άλλες εταιρείες η δυνατότητα να φανούν ανταγωνιστικές σε αξιοκρατική βάση και να καινοτομήσουν, ενώ παράλληλα στέρησε από τους καταναλωτές τα οφέλη του ανταγωνισμού».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ανακοίνωσή της εξέθεσε αναλυτικά το σκεπτικό του προστίμου. Διάφοροι ιστότοποι, όπως των εφημερίδων ή των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, ενσωματώνουν συχνά μια λειτουργία αναζήτησης. Όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί αναζήτηση, ο ιστότοπος προβάλλει αποτελέσματα αναζήτησης αλλά και διαφημίσεις αναζήτησης, που εμφανίζονται παράλληλα με το αποτέλεσμα της αναζήτησης.

Η Google παρέχει τις διαφημίσεις αναζήτησης στους ιδιοκτήτες των ιστοτόπων μέσω της πλατφόρμας AdSense for Search.

Η Google λειτουργεί ως μεσίτης μεταξύ των διαφημιζόμενων και των ιδιοκτητών ιστοτόπων που επιθυμούν να επωφεληθούν από τον χώρο γύρω από τις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης στον ιστότοπό τους. Με άλλα λόγια, η AdSense for Search λειτουργεί ως πλατφόρμα μεσιτείας διαδικτυακών διαφημίσεων αναζήτησης.