Κόσμος

Μαύρα κουτιά: Βρέθηκαν ομοιότητες στις πτώσεις των Boeing των “Ethiopian Airlines” και “Lion Air”

"Μίλησαν" τα μαύρα κουτιά για τα αεροπορικά δυστυχήματα,

«Σαφείς ομοιότητες» με τη συντριβή της Lion Air tον Οκτώβριο με αεροσκάφος ίδιου τύπου, παρουσιάζουν τα δεδομένα από τα μαύρα κουτιά του Boeing 737 MAX 8 που συνετρίβη στις 10 Μαρτίου στα ανατολικά της Αντίς Αμπέμπα, με 157 νεκρούς.

«Κατά τη διάρκεια της έρευνας στον καταγραφέα δεδομένων πτήσης (FDR), παρατηρήθηκαν σαφείς ομοιότητες μεταξύ της πτήσης 302 της Ethiopian Airlines και της πτήσης 610 της Lion Air», δήλωσε η υπουργός Μεταφορών της Αιθιοπίας Νταγκμαουίτ Μόγκες σε συνέντευξη Τύπου.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η υπουργός Μεταφορών της χώρας διευκρίνισε ότι η προκαταρκτική έκθεση για τα αίτια της συντριβής της πτήσης 302 θα δοθεί στη δημοσιότητα σε 30 ημέρες.

Φωτογραφία αρχείου Pixabay


Die Welt: Πολλά δισεκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις ενδέχεται να καταβάλει η Boeing

Η συντριβή των δυο αεροσκαφών Boeing 737-8 Max στην Ινδονησία και την Αιθιοπία δεν αποκλείεται να αποτελέσει τη μεγαλύτερη νομική καταστροφή στην ιστορία της αεροπορίας, σύμφωνα με την γερμανική Die Welt, επικαλούμενη τον καθηγητή Ελμαρ Γκιέμουλα, δικηγόρο, εμπειρογνώμονα αεροπορίας και επίτιμο καθηγητή του δικαίου της αεροπορίας στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου.

«Η ιδιαιτερότητα των δυο τραγικών δυστυχημάτων είναι οι προφανείς αδυναμίες του σχεδιασμού των αεροσκαφών και, επομένως, υπάρχει ευθύνη για τα προϊόντα της αμερικανικής κατασκευάστριας εταιρίας Boeing», τονίζει ο καθηγητής Γκιέμουλα σε συνέντευξή του στην Die Welt και συνεχίζει λέγοντας πως «σύμφωνα με το αμερικανικό δίκαιο, μια αξίωση αποζημίωσης με ποινικό χαρακτήρα είναι πολύ πιθανή».

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Boeing μπορεί να γνώριζε τον κίνδυνο ακόμη και πριν από την πρώτη συντριβή στην Ινδονησία, αλλά σίγουρα μετά το δεύτερο δυστύχημα λίγους μήνες μετά, μπορεί να αντιμετωπίσει πιθανές αποζημιώσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μάλιστα η Boeing έχει πρόσφατα την παραδοχή για την ανάγκη ανανέωσης του λογισμικού ελέγχου πτήσης για τα μοντέλα 737 Max, το οποίο είναι πιθανότατα η αιτία της συντριβής των δυο αεροσκαφών. Πάντως αυτή τη στιγμή έχει απαγορευθεί η πτήση σε πάνω από 370 μοντέλα.

Ο εμπειρογνώμονας του αεροπορικού δικαίου καθηγητής Γκιέμουλα αναφέρει μάλιστα τις ιδιαιτερότητες της αμερικανικής νομολογίας, καθώς η ήδη υψηλή αποζημίωση στις Ηνωμένες Πολιτείες μπορεί με βάση το διεθνές δίκαιο να διπλασιαστεί ή και να τριπλασιαστεί από τα δικαστήρια «για λόγους τιμωρίας».

Φωτογραφία αρχείου Pixabay


Οι ειδικοί νομικοί εκτιμούν ότι οι αποζημιώσεις για τα 350 θύματα θα μπορούσαν να κοστίσουν πολλά δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο κ. Γκιέμουλα εκτιμά μάλιστα ότι αξίωση για αποζημίωση από την Boeing μπορούν να έχουν όχι μόνο οι συγγενείς των θυμάτων, αλλά και οι αεροπορικές εταιρείες που έχουν αγοράσει τα μοντέλα 737 MAX.

“Για παράδειγμα, λόγω της απαγόρευσης πτήσεων των αεροσκαφών αυτών, θα πρέπει να νοικιάσουν τώρα αεροσκάφη αντικατάστασης ή να ανατρέψουν τον προγραμματισμό των πτήσεων τους. Και αυτό θα μπορούσε να κοστίσει δισεκατομμύρια. «Μιλάμε συνολικά για αρκετά δισεκατομμύρια ζημιές”, λέει ο Γκιέμουλα στην Die Welt.

Σύμφωνα με τα όσα επιβάλλει το διεθνές δίκαιο και συγκεκριμένα η Σύμβαση του Μόντρεαλ οι δυο αεροπορικές εταιρείες Lion Air και Ethiopian Airlines μετά τις δύο τραγωδίες, θα πρέπει να καταβάλλουν στους συγγενείς των θυμάτων μέχρι και 120.000 δολάρια ανά άτομο και αυτό ισχύει ανεξάρτητα από το αν οι εταιρείες ευθύνονται για τα δυστυχήματα. Χρήματα που στη συνέχεια αναμένεται να ζητηθούν από την Boeing.

*φωτογραφία εξωφύλλου αρχείου Pixabay

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο