Ethiopian Airlines: Τις τελευταίες ώρες είναι πολλά τα βίντεο που κυκλοφορούν, που δείχνουν τις δραματικές τελευταίες στιγμές πριν το αεροπλάνο της Ethiopian Airlines συντριβή σε αγροτική περιοχή έξω από την Αντίς Αμπέμπα.
Όμως όλα αποδεικνύονται να είναι ψεύτικα.
Ήταν 6 λεπτά μετά την απογείωση του Boeing 737 Max 8 όταν το αεροπλάνο συνετρίβη σε περιοχή δυο ώρες έξω από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας, Αντίς Αμπέμπα, παρασύροντας στο θάνατο τους 157 επιβάτες και το πλήρωμα.
Ένα video που δείχνει επιβάτες μέσα σε αεροπλάνο, με τις μάσκες οξυγόνου στα πρόσωπά τους και με το κλάμα μωρών και προκαλεί ανατριχίλα, υποτίθεται, ότι είναι από τα τελευταία λεπτά πριν τη συντριβή του Boeing στην Αιθιοπία.
Το video αυτό ανέβηκε αρχικά σε σελίδα στο Facebook. Και σύμφωνα με τη Sun ήταν «έμπνευση» κάποιον που βρήκαν ευκαιρία να εκμεταλλευθούν μια τραγωδία με 157 νεκρούς για να κερδίσουν μερικά likes.
Και δεν ήταν το μοναδικό. Υπήρξαν κι άλλα. Όπως ένα που έγινε share 100.000 φορές ή ένα άλλο που στην πραγματικότητα είναι εικόνες από αεροσκάφος της εταιρίας Etihad, που έπεσε σε αναταράξεις τον Μάιο του 2016 κατά τη διάρκεια πτήσης από το Αμπού Ντάμπι στην Ινδονησία. Ή όπως ένα άλλο που δείχνει ακόμη και τη στιγμή της συντριβής.
Σύμφωνα με τη Sun και με το site africacheck.org, τα video που υποτίθεται ότι δείχνουν την καμπίνα του Boeing 737 της Ethiopian Airlines, δεν είναι από αυτό το αεροπλάνο.
Η μια εξήγηση είναι πως στα video φαίνεται η καμπίνα να έχει δυο διαδρόμους ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ το αεροπλάνο που συνετρίβη στην Αιθιοπία έχει μόνο έναν διάδρομο ανάμεσα στις θέσεις.
Ο δεύτερος λόγος είναι πως τα video δείχνουν τις μάσκες οξυγόνου να έχουν πέσει και οι επιβάτες να τις έχουν φορέσει ήδη. Ο Ντάρεν Όλιβερ, στρατιωτικός αναλυτής και συντάκτης του African Defence Review, δήλωσε στο africacheck.org, πως στη συγκεκριμένη πτήση, οι μάσκες δεν θα μπορούσαν να είχαν πέσει λίγο πριν από τη συντριβή.
«Οι μάσκες οξυγόνου πέφτουν αυτόματα με βάση το υψόμετρο της καμπίνας. Για παράδειγμα, στα Airbus A320 αυτό το υψόμετρο, απ’ όσο ξέρω, είναι τα 14.000 πόδια. Τα 10.000 πόδια θεωρούνται ένα ασφαλές υψόμετρο, όπου οι επιβάτες μπορούν να αναπνέουν κανονικά ακόμη κι αν το οξυγόνο τελειώσει», είπε.