Κόσμος

Ethiopian Airlines: Για καπνό και περίεργο θόρυβο κάνουν λόγο δύο μάρτυρες

Ethiopian Airlines: Από το αεροπλάνο φέρονται να εξήλθαν μικρά αντικείμενα που έμοιαζαν με κομμάτια χαρτιού.

Ethiopian Airlines:  Το αεροσκάφος Boeing 737 MAX 8 των Αιθιοπικών Αερογραμμών που συνετρίβη χθες, με συνέπεια τον θάνατο των 157 επιβαινόντων, έβγαλε καπνούς κι έκανε έναν περίεργο θόρυβο πριν την συντριβή του, σύμφωνα με δύο μάρτυρες. Από το αεροπλάνο φέρονται να εξήλθαν μικρά αντικείμενα που έμοιαζαν με κομμάτια χαρτιού, ενώ ακούστηκε ένας περίεργος θόρυβος και το αεροσκάφος πήρε μία ξαφνική κλήση, πριν την συντριβή του, σύμφωνα με μία μαρτυρία.

Το αεροσκάφος προσπάθησε να πάρει ύψος κι έκανε μία ξαφνική στροφή, πριν από την συντριβή του, σύμφωνα με την δεύτερη μαρτυρία.

Ethiopian Airlines: Βρέθηκαν και τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου Boeing

Ανασύρθηκαν τα δύο «μαύρα κουτιά» του μοιραίου Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines όπως ανακοίνωσαν οι Αιθιοπικές Αερογραμμές. Πρόκειται για τον καταγραφέα των συνομιλιών μεταξύ του πληρώματος στο πιλοτήριο του αεροσκάφους, αλλά και τον καταγραφέα ψηφιακών δεδομένων πτήσης από τα διάφορα συστήματα του αεροσκάφους.

Η δεύτερη συσκευή καταγράφει ψηφιακά τις παραμέτρους λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων του αεροσκάφους και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τους διερευνητές του δυστυχήματος, τόσο για την λειτουργία του αεροσκάφους, όσο και για τις ενέργειες του πληρώματος, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα πριν από την συντριβή. Η πτήση 302/10 των Ethiopian Airlines συνετρίβη το πρωί της Κυριακής, λίγα λεπτά μετά από την απογείωση του αεροσκάφους. Και οι 157 επιβαίνοντες που βρίσκονταν στο μοιραίου αεροσκάφος για μόλις 30 λεπτά σκοτώθηκαν.

Εν τω μεταξύ, νωρίτερα έγινε γνωστό ότι η Ethiopian Airlines αποφάσισε να «καθηλώσει» όλα τα Boeing 737 MAX 8. «Αν και δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια του δυστυχήματος, αποφασίσαμε να προσγειώσουμε τον στόλο των συγκεκριμένων αεροπλάνων ως επιπρόσθετο μέτρο πρόληψης», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Ανάλογη απόφαση έλαβαν, μάλιστα, και οι Αρχές στην Κίνα και στην Ινδονησία.

Τι λέει η Boeing για τα 737 MAX 8

Η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Boeing ανακοίνωσε σήμερα πως οι έρευνες για την τραγωδία στη Αιθιοπία με τη συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και δεν υπάρχει λόγος για να εκδώσει οδηγίες προς τους αερομεταφορείς που διαθέτουν τον τύπο 737 MAX 8, βάσει των πληροφοριών που διαθέτει έως τώρα.

«Η ασφάλεια αποτελεί την υπ’αριθμ. ένα προτεραιότητά μας και λαμβάνουμε κάθε μέριμνα για να κατανοήσουμε όλες τις πτυχές του δυστυχήματος, συνεργαζόμενοι στενά με τις ενδιαφερόμενες ομάδες και όλες τις αρχές ασφαλείας που εμπλέκονται», πρόσθεσε εκπρόσωπος της Boeing, σε δηλώσεις του που εστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο πρακτορείο Reuters.

Οι κινεζικές αεροπορικές αρχές καθήλωσαν σήμερα περίπου 100 Boeing Co 737 MAX 8, που αντιστοιχούν σε πάνω από το ένα τέταρτο των αεροσκαφών αυτού του τύπου που χρησιμοποιούνται σε όλον τον κόσμο.

Την ίδια ώρα, πολλά είναι τα ερωτηματικά ανά τον κόσμο για την ασφάλεια των συγκεκριμένων αεροσκαφών.

«Είναι πολύ ύποπτο», τόνισε η Μέρι Σκιάβο, ειδική σε θέματα αεροπλοϊας και πρώην γενική επιθεωρήτρια του αμερικανικού υπουργείου Μεταφορών, στο CNN. «Έχουμε ένα ολοκαίνουργιο αεροσκάφος που έπεσε δυο φορές μέσα σ’ ένα χρόνο. Είναι λογικό να σημαίνουν καμπανάκια συναγερμού στην αεροπορική βιομηχανία, αφού δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό».

Boeing 737-MAX: Οι υποψίες στρέφονται σε ένα νέο λογισμικό

Πάνω από 300 Boeing 737-MAX βρίσκονται στους αιθέρες και πάνω από 5.000 έχουν παραγγελθεί παγκοσμίως από το 2017. Πρόκειται για την τελευταία εκδοχή του 737, του αεροσκάφους με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ανά την υφήλιο, με ενισχυμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης πτήσης.

Αλλά εκεί ίσως έγκειται και το πρόβλημα. Μετά την συντριβή της Lion Air πιλότοι ανά την υφήλιο είχαν οργιστεί που δεν είχαν ενημερωθεί επαρκώς για τις αλλαγές στο λογισμικό του αυτόματου πιλότου του Boeing 737 MAX 8, ή που δεν είχαν περάσει από υποχρεωτικό σεμινάριο.

Με τις αλλαγές αυτές το νέο λογισμικό αντισταθμίζει αυτόματα κατεβάζοντας το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω αν οι αισθητήρες θεωρούν ότι είναι πολύ σηκωμένο και η γωνία του θέτει σε κίνδυνο το αεροπλάνο – ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας που λειτουργούσε με ελαφρώς διαφορετικό τρόπο από εκείνον που είχαν συνηθίσει οι πιλότοι στα 737. Όπως απέδειξε το μαύρο κουτί της Lion Air, οι πιλότοι της πτήσης 610 είχαν τεράστιο πρόβλημα μ’ αυτό το θέμα.

ΟΙ αισθητήρες έκαναν λάθος και έδειξαν ότι το ρύγχος του αεροσκάφους ήταν κατά 20 μοίρες πιο ανορθωμένο απ’ ό,τι έπρεπε και το σύστημα έκανε αυτόματα τη διόρθωση αφήνοντας τους πιλότους να προσπαθούν μάταια να σταθεροποιήσουν το αεροσκάφος που έπεσε στη θάλασσα με ταχύτητα 730 χλμ/ώρα!

Το συνδικάτο των Αμερικανών πιλότων, ΑΡΑ, κατηγόρησε τη Boeing ότι δεν ενημέρωσε σωστά τις αεροπορικές εταιρείες και τους πιλότους για το νέο λογισμικό ελέγχου του 737 MAX κι ότι οι εκπαίδευση των τελευταίων ήταν ανεπαρκής. Αλλά η Boeing απέρριψε τις αιτιάσεις, υποστηρίζοντας ότι αν οι πιλότοι της Lion Air είχαν ακολουθήσει σωστά όλες τις γνωστές σε εκείνους διαδικασίες δεν θα υπήρχε πρόβλημα.

Αλλά όπως έχουν δείξει προηγούμενες αεροπορικές τραγωδίες και οι αισθητήρες στους οποίους βασίζονται οι υπολογιστές του αεροσκάφους μπορούν να πάθουν βλάβη και οι πιλότοι που έχουν μάθει να εμπιστεύονται την τεχνολογία μπορούν να τα χάσουν αν κάτι πάει στραβά.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο