Υπάρχει λόγος που πρέπει να έχεις τον αριθμό του κινητού σου στο Facebook.
Αν και αυτό γεννά απορίες και δημιουργεί “προβλήματα”.
Για ποιο λόγο λοιπόν, πρέπει να έχουμε τον αριθμό του κινητού μας στο Facebook.
Είναι πλέον είναι υποχρεωτικό.
Αρχικά, το Facebook είχε ισχυριστεί πως οι χρήστες μπορούν να συμπληρώσουν τον αριθμό του κινητού τους για θέματα ασφάλειας.
Στο Twitter την Παρασκευή, ο Jeremy Burge, συντάκτης της Emojipedia, αναφέρθηκε στο Facebook αναφορικά με τις ρυθμίσεις του τηλεφωνικού αριθμού αναζήτησης.
Ο Burge διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να βγει εντελώς από αυτή τη ρύθμιση, ενώ δίνει τη δυνατότητα σε άλλους χρήστες να βρίσκουν το προφίλ σου στο Facebook εισάγοντας τον αριθμό τηλεφώνου σου στην αναζήτηση. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να περιορίσεις ποιος μπορεί να το κάνει αυτό στους «φίλους».
Αυτό που είναι πιθανότατα πιο ανησυχητικό είναι ότι μερικοί άνθρωποι μπορεί να έχουν δώσει μόνο τους αριθμούς τηλεφώνου Facebook τους για να ενεργοποιήσουν τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA).
Δηλαδή, έδωσαν τον αριθμό τηλεφώνου τους στο Facebook για ασφάλεια και το Facebook συνεχίζει να αποδεικνύει ότι χρησιμοποιεί αυτόν τον αριθμό για πολλά περισσότερα.
Κομισιόν: Ανεπαρκή τα στοιχεία από Facebook, Google και Twitter για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης
Περισσότερες πληροφορίες για την πρόοδο που έχουν σημειώσει στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και των ψευδών ειδήσεων ενόψει των Ευρωεκλογών ζητάει η Κομισιόν από τις μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες (Google, Facebook και Τwitter) δημοσιεύοντας τις δεύτερες μηνιαίες εκθέσεις τους για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας.
Ο Κώδικα Δεοντολογίας για τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες αποτελεί μέρος του σχεδίου δράσης κατά της παραπληροφόρησης που ενέκρινε η Κομισιόν τον περασμένο Δεκέμβριο για την αντιμετώπιση των απειλών που προκύπτουν από την παραπληροφόρηση ενόψει των Ευρωεκλογών.
Οι εν λόγω εταιρίες δεσμεύτηκαν τον περασμένο Οκτώβριο σε εθελοντική βάση να διασφαλίσουν πλήρη διαφάνεια για τις πολιτικές διαφημίσεις, να καταργήσουν ψεύτικους λογαριασμούς και να επικεντρωθούν σε πιο αξιόπιστες πηγές ειδήσεων.
Τον Ιανουάριο του 2019 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τις πρώτες εκθέσεις που υπέβαλαν οι υπογράφοντες του Κώδικα Δεοντολογίας κατά της παραπληροφόρησης και θα συνεχίσει να δημοσιεύει αντίστοιχες εκθέσεις μέχρι τις Ευρωεκλογές.
“Πρέπει να δούμε μεγαλύτερη πρόοδο όσον αφορά τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.
Οι πλατφόρμες δεν παρείχαν επαρκείς λεπτομέρειες προκειμένου να αποδείξουν ότι οι νέες πολιτικές και τα καινούργια εργαλεία αναπτύσσονται έγκαιρα και με επαρκείς πόρους σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ” υπογραμμίζουν σε κοινή δήλωσή τους ο αντιπρόεδρος για την ενιαία ψηφιακή αγορά Άντρους Άνσιπ, η επίτροπος για θέματα δικαιοσύνης, καταναλωτών και ισότητας των φύλων, Βέρα Γιούροβα, ο επίτροπος για την Ένωσης Ασφαλείας Τζούλιαν Κινγκ και η επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία, Μαρίγια Γκάμπριελ.
Ειδικότερα, η Επιτροπή επισημαίνει ότι το Facebook δεν παρείχε τα αποτελέσματα των ενεργειών που εφάρμοσε τον περασμένο μήνα αναφορικά με τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων.
Επιπλέον, τονίζει ότι η αναφορά του Facebook για τον Ιανουάριο παρέχει ενημέρωση για περιπτώσεις παρεμβολών από τρίτες χώρες στα κράτη-μέλη της ΕΕ, αλλά δεν αναφέρει τον αριθμό των πλαστών λογαριασμών που καταργήθηκαν λόγω κακόβουλων δραστηριοτήτων που στοχεύουν ειδικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε ό,τι αφορά την Google, σημειώνεται πως παρείχε στοιχεία σχετικά με τις ενέργειες που έγιναν τον Ιανουάριο για να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων στην ΕΕ, χωρισμένες ανά κράτος-μέλος.
Ωστόσο, τα στοιχεία δεν είναι αρκετά συγκεκριμένα και δεν διευκρινίζουν το βαθμό στον οποίο οι ενέργειες αυτές έγιναν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή για άλλους λόγους (π.χ. παραπλανητική διαφήμιση).
Τέλος, όπως υπογραμμίζει η Επιτροπή, το Twitter δεν έδωσε στοιχεία σχετικά με τις δεσμεύσεις του να βελτιώσει τον έλεγχο των πολιτικών διαφημίσεων.