Ελλάδα

Η Κρήτη σε κίνδυνο: Καμπανάκι για καταστροφές από τον Ευθύμη Λέκκα

Ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος του ΟΑΣΠ, όπως αναφέρει το neakriti.gr πραγματοποιεί διήμερη επίσκεψη στην Κρήτη, κατά την οποία επισκέπτεται περιοχές του νησιού που επλήγησαν από την «Ωκεανίδα».

Στην Κρήτη βρίσκεται από το Σάββατο ο καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας, προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια που προκάλεσαν σημαντικές καταστροφές, κυρίως, στη Δυτική Κρήτη, μετά την πρόσφατη κακοκαιρία.

Ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρόεδρος του ΟΑΣΠ, όπως αναφέρει το neakriti.gr πραγματοποιεί διήμερη επίσκεψη στην Κρήτη, κατά την οποία επισκέπτεται περιοχές του νησιού που επλήγησαν από την «Ωκεανίδα».

Ο κ. Λέκκας μίλησε στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων της ΚΡΗΤΗ TV και εξήγησε – μεταξύ άλλων – τους βασικούς λόγους που οδήγησαν σε τόσο εκτεταμένες ζημιές.

«Οι υποδομές της Κρήτης είναι γερασμένες υποδομές»

Όπως, ανέφερε η κύρια αιτία της πρόκλησης των καταστροφών μπορεί να παρομοιαστεί με ένα γινόμενο, όπου «από τη μία έχουμε την ολοένα αυξανομένη συχνότητα και ένταση των βροχοπτώσεων και από την άλλη την τρωτότητα των υποδομών, οι οποίες, για μεγάλο χρονικό διάστημα – εν μέσω οικονομικής κρίσης, δεν έχουν συντηρηθεί».

«Ξεπερασμένα» τα τεχνικά έργα στο ΒΟΑΚ

Ακόμη πραγματοποίησε αυτοψία και σε ένα «μικρό τμήμα», όπως είπε, του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Όπως σχολίασε, τα τεχνικά έργα στο ΒΟΑΚ είναι «ξεπερασμένα», σχολιάζοντας πως η κυριότερη οδική αρτηρία της Κρήτης «συγκεντρώνει τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα σε όλη την Ελλάδα».

Αναφορικά με τα προβλήματα που εντόπισε ο ίδιος επί του ΒΟΑΚ, ο κ. Λέκκας ανέφερε πως τα πρανή έχουν εμποτιστεί με μεγάλες ποσότητες νερού, γεγονός το οποίο προκαλεί μεγάλη επικινδυνότητα, καθώς «στέκονται οριακά», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Η σημασία της γραφειοκρατίας

Ιδιαίτερη ήταν η μνεία του και στη γραφειοκρατία, όπως δήλωσε στην ΚΡΗΤΗ TV, «Είμαστε σε μία χώρα που δε λειτουργεί τίποτα, γιατί η γραφειοκρατία ελέγχει τα πάντα».

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του, αναφορικά με τη γέφυρα του Πλατανιά, η οποία έχει καταρρεύσει: «Με τεχνικά έργα δύο μηνών, το γεφύρι στον Πλατανιά, θα μπορούσε να κατασκευαστεί εκ νέου και μάλιστα να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και να είναι ασφαλές. Όμως για αυτό το έργο, που χρειάζεται μόλις δύο μήνες, οι γραφειοκρατικές διαδικασίες μπορεί να “πάρουν” έως και… 5 χρόνια! γενικά έχουμε τη δυνατότητα, σαν Κρήτη, σα χώρα, να κατασκευάζουμε σύγχρονα και ασφαλή έργα, όμως η γραφειοκρατία μας αποθαρρύνει».