Video

Όσκαρ: Έλληνες που βραβεύτηκαν με το χρυσό αγαλματίδιο (vids)

Η λίστα των Ελλήνων καλλιτεχνών που βραβεύτηκαν με Όσκαρ.

Λίγες ώρες απομένουν για την αποψινή απονομή των Όσκαρ 2019 και φέτος έχουν ελληνικό… χρώμα.

Ο Γιώργος Λάνθιμος έχει συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα πάνω του, καθώς είναι ένα από τα φαβορί της αποψινής βραδιάς των Όσκαρ.

Με τις ευχές όλων, ο Έλληνας σκηνοθέτης θα φύγει από το Dolby Theatre με Όσκαρ ανά χείρας.

Ο Έλληνας σκηνοθέτης, Γιώργος Λάνθιμος διεκδικεί το χρυσό αγαλματίδιο με 10 υποψηφιότητες της ταινίας “Η Ευνοούμενη”, γνωστή διεθνώς ως “The Favourite”.

Οι υποψηφιότητες της ταινίας στα Όσκαρ 2019 είναι για:

    1. Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας
    2. Καλύτερης Σκηνοθεσίας
    3. Πρωτότυπου Σεναρίου
    4. Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης
    5. Φωτογραφίας
    6. Καλύτερου Μοντάζ για τον Γιώργο Μαυροψαρίδη
    7. Κοστουμιών
    8. Α’ γυναικείου ρόλου για την Ολίβια Κόλμαν
    9. Β’ γυναικείου ρόλου για την Έμα Στόουν
    10. Β’ γυναικείου ρόλου για την Ρέιτσελ Βάις.

Ας θυμηθούμε ποιοι Έλληνες έχουν κερδίσει το χρυσό αγαλματίδιο

Ο Ελληνογάλλος Alexandre Desplat έχει 7 υποψηφιότητες στο ενεργητικό του και μια νίκη για την ταινία «Τhe grand Hotel Budapest» το 2014.

Ο Aλεξάντερ Ντινελάρης βραβεύτηκε με το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου για την ταινία «Birdman», μαζί με τους Aλεχάντρο Ιναρίτου, Νίκολας Γιακομπόνε και Αρμάντο Μπο το 2014.

Ο διευθυντής φωτογραφίας Φαίδων Παπαμιχαήλ, το 2013 ήταν υποψήφιος για την «Νεμπράσκα» του Αλεξάντερ Πέιν.

Ο Αλεξάντερ Πέιν τιμήθηκε το 2011 με το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου για τους Απογόνους.

Το 2009 ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης Λουί Ψυχογιός κερδίζει το δικό του Όσκαρ στην κατηγορία Ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους για το «The Cove».

Η Πατρίτσια Φιλντ το 2007 βρίσκεται ανάμεσα στις υποψήφιες για το βραβείο ενδυματολογίας για την ταινία «Ο διάβολος φοράει Πράντα».

Ο Ελληνοαυστραλός Τζορτζ Μίλλερ έχει βραβευθεί για την καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων, το «Happy Feet» (2007) .

Το πρώτο του Όσκαρ (διασκευασμένου σεναρίου) ο σκηνοθέτης Αλεξάντερ Πέιν το κέρδισε το 2004 για το «Πλαγίως».

Νικητής στην απονομή του 1961 ήταν ο Ελληνοαμερικανός Γιώργος Τσακίρης για την ερμηνεία του στο «West Side Story» του Ρόμπερτ Γουάιζ.

Στην ίδια κατηγορία ήταν υποψήφιοι οι Ελληνοαμερικανοί Τέλι Σαβάλας για τον «Βαρυποινίτη του Αλκατράζ» (1962) και Κρις Σάραντον για τη «Σκυλίσια Μέρα» (1975).

Το 2003 η Νία Βαρντάλος διεκδικεί το χρυσό αγαλματίδιο για το πρωτότυπο σενάριο της εισπρακτικής επιτυχίας «My Big Fat Greek Wedding».

Η Χριστίνα Λαζαρίδη το 2001 ήταν υποψήφια για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας μικρού μήκους για το «One Day Crossing».

Ο «Νονός 3» το 1991 κουβαλά και μια ακόμη ελληνική υποψηφιότητα, αυτή τη φορά για το Όσκαρ φωτογραφίας για τον Ντιν Ταβουλάρις.

Το 1988, η ελληνικής καταγωγής Ολυμπία Δουκάκις κερδίζει τις εντυπώσεις και αποσπάει το Όσκαρ Β΄ Γυναικείου ρόλου για το «Moonstruck».

Το 1983 ο Γαβράς είναι υποψήφιος με τον «Αγνοούμενο». Η ταινία απέσπασε τελικά το Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου.

Το 1982 ο Βαγγέλης Παπαθανασίου κατακτά το Όσκαρ καλύτερης μουσικής για τους «Δρόμους της Φωτιάς». Ο ίδιος δεν παρευρέθηκε στην τελετή και το χρυσό αγαλματίδιο το παρέλαβε εκ μέρους του ο William Hurt.

Το 1976 ο Ελληνοαμερικανός Κρις Σάραντον διεκδίκησε το Οσκαρ Β’ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Σκυλίσια μέρα», πρωταγωνιστώντας δίπλα στον Αλ Πατσίνο.

Ο διευθυντής φωτογραφίας Κωνσταντίνος ή Ντιν Ταβουλάρις κέρδισε το Οσκαρ το 1975 για τον «Νονό 2».

Το 1974 η ενδυματολόγος Θεώνη Βαχλιώτη-Ολντριζ κερδίζει το Οσκαρ για τον «Υπέροχο Γκάτσμπι», όπου πρωταγωνιστούσαν ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ και η Μία Φάροου.

Το 1975,ο μεγάλος σκηνοθέτης και ηθοποιός του Χόλιγουντ Τζον Κασσαβέτης διεκδίκησε το αγαλματίδιο για τη σκηνοθεσία του στο «A woman under the Influence».

Το 1970 ο Κώστας Γαβράς διασχίζει το κόκκινο χαλί διεκδικώντας το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας για το «Ζ». Η ταινία διεκδικεί και τα Όσκαρ καλύτερης ταινίας και διασκευασμένου σεναρίου, αλλά δεν κερδίζει κανένα από τα δύο.

Το 1968 ο Κασσαβέτης ήταν και πάλι υποψήφιος διεκδικώντας το Όσκαρ Β΄ ανδρικού ρόλου για την ταινία «Και οι 12 ήταν καθάρματα».

Το 1969 ο Κασσαβέτης ήταν υποψήφιος για το Όσκαρ πρωτότυπου σενάριο για την ταινία «Faces».

Το 1966 ο Βασίλης Γεωργιάδης με «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» ήταν υποψήφιος για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσης ταινίας.

Ακόμα ένας σκηνοθέτης, ο Eλληνοκύπριος Μιχάλης Κακογιάννης το 1965 διεκδίκησε το Όσκαρ σκηνοθεσίας, καλύτερη ταινίας και καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου με τον «Ζορμπά». Αν και έχασε, η ταινία έμεινε στην ιστορία, κερδίζοντας 3 Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και ένα για τη σκηνογραφία ενός σημαντικού Έλληνα δημιουργού, του Βασίλη Φωτόπουλου.

Το 1964 ο Βασίλης Γεωργιάδης ήταν υποψήφιος με τα «Κόκκινα Φανάρια» για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Το 1964 ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης Ελία Καζάν- Ηλίας Καζαντζόγλο ήταν υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθεσίας για την ταινία «Αμέρικα, Αμέρικα».

Το 1963 ο Τέλης Σαβάλας ήταν υποψήφιος για Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία «Ο βαρυποινίτης του Αλκατράζ».

Το 1963 η ενδυματολόγος Θεώνη Βαχλιώτη-Ολντριζ ήταν και πάλι υποψήφια για την «Φαίδρα» του Ζιλ Ντασέν.

Ο Μιχάλης Κακογιάννης με την «Ηλέκτρα» το 1963 ήταν υποψήφιος για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Το 1962 ο Γιώργος Τσακίρης κερδίζει το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για την ταινία «West Side Story».

Η ενδυματολόγος Θεώνη Βαχλιώτη-Όλντριτζ ήταν υποψήφια το 1961 για το «Ποτέ την Κυριακή».

Το 1961 ο Μάνος Χατζιδάκις κέρδισε το Όσκαρ για τη μουσική στην ταινία «Ποτέ την Κυριακή».

Η Μελίνα Μερκούρη διεκδίκησε το Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου με το «Ποτέ την Κυριακή» το 1961 κάνοντας μεγάλη εντύπωση, αλλά νικήτρια τότε ήταν η Ελίζαμπεθ Τέιλορ.

Το 1956 ο Ελίας Καζάν ήταν ξανά υποψήγιος για το Όσκαρ σκηνοθεσίας για το «Ανατολικά της Εδέμ».

Το 1955 ο Ελίας Καζάν κερδίζει το Όσκαρ σκηνοθεσίας για «Το λιμάνι της αγωνίας».

Ο Καζάν, το 1952 ξανά υποψήφιος για το Όσκαρ σκηνοθεσίας για το «Λεωφορείο ο Πόθος».

Ο Καζάν το 1948 κερδίζει το Όσκαρ για τη σκηνοθεσία της ταινίας «Συμφωνία Κυρίων».

Το 1943 η Κατίνα Παξινού κερδίζει το Όσκαρ Β΄ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Για ποιον χτυπά η καμπάνα». Μάλιστα ήταν η πρώτη μη Αμερικανίδα ηθοποιός που πέτυχε αυτή τη διάκριση. Το βραβείο της τότε το είχε αφιερώσει στους συναδέλφους της στο Εθνικό, ζώντες και νεκρούς, ενώ είχε αναφερθεί και στη χώρα μας που βρισκόταν υπό Κατοχή.

Το 1937 ο Ελληνοαμερικανικής καταγωγής χορευτής και στενός συνεργάτης του Φρεντ Αστέρ, Ερμής Παναγιωτόπουλος, γνωστός ως Hermes Pan, κέρδισε το το Βραβείο Όσκαρ για τις χορογραφίες του στην ταινία «A Damsel in Distress».

Ο Hermes Pan ήταν υποψήφιος για το Οσκαρ για τις χορογραφίες τους στην ταινία «Swing Time» το 1936.

Ο Hermes Pan ήταν υποψήφιος για το Οσκαρ για τις χορογραφίες τους στην ταινία «Top Hat» το 1935.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο