Οικονομία

Σπίρτζης: Το σχέδιο για τον περιορισμό των μεγάλων εκπτώσεων στα δημόσια έργα

Συνάντηση Χρήστου Σπίρτζη και Κορίνας Κρετσού στο Υπουργείο Υποδομών

Για τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται στην Ελλάδα αλλά και τα έργα που σχεδιάζεται να ενταχθούν στη νέα χρηματοδοτική περίοδο 2021-2027 συζήτησαν η Ευρωπαία Επίτροπος, Κορίνα Κρετσού και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στη συνάντηση που είχαν το απόγευμα στο υπουργείο Υποδομών.

«Ήρθε η ώρα να ενισχύσουμε την περιφέρεια, να χρηματοδοτήσουμε σημαντικά έργα και να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα», τόνισε η Ευρωπαία Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, Κορίνα Κρετσού κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.

Η κ. Κρέτσου μίλησε με πολύ θερμά λόγια για την Ελλάδα και υπογράμμισε ότι «είναι πολύ περήφανη που συμμετείχε ως Επίτροπος στην ολοκλήρωση μιας σειράς σημαντικών έργων στη χώρα μας, όπως αυτό του οδικού άξονα και των σηράγγων στα Τέμπη». «Η θητεία μου τελειώνει», είπε, «αλλά δεν θα ξεχάσω ποτέ την συγκίνηση που ένιωσα την ημέρα που μαζί με τον Αλέξη Τσίπρα και τον Χρήστο Σπίρτζη παραδώσαμε στην κυκλοφορία αυτό το σημαντικό έργο».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, ευχαρίστησε την κ. Κρετσού για τη στήριξη που παρείχε στη χώρα μας όλα αυτά τα χρόνια, για την ολοκλήρωση μεγάλων υποδομών και υπογράμμισε ότι η Ευρωπαία Επίτροπος παρότι είναι από τη Ρουμανία, γνωρίζει τα πάντα για την Ελλάδα και μας έχει δημιουργήσει την εικόνα ότι είναι μία Επίτροπος των Βαλκανίων που στήριξε και στηρίζει τα έργα στη χερσόνησο του Αίμου.

Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, με την κ. Κρετσού συζήτησαν, για τα έργα που έχουν δρομολογηθεί και αυτά που υλοποιούνται, μεταξύ άλλων και για τις πρόδρομες εργασίες για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας από το Γαλάτσι μέχρι την Καισαριανή, αλλά και για τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες. Η Επίτροπος συμφώνησε να χρηματοδοτηθούν οι πρόδρομες αυτές εργασίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η χρηματοδότηση για τις πρόδρομες αυτές εργασίες αλλά και για κάποια έργα όπως ο αυτοκινητόδρομος Πατρών- Πύργου, το βόρειο τμήμα του Ε65, αλλά και η παράκαμψη της Χαλκίδας υπολογίζεται στα 2 δισεκ. ευρώ.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την Επίτροπο για το εθνικό στρατηγικό σχέδιο Μεταφορών το οποίο θα δώσει ο ίδιος στη δημοσιότητα μέσα στο Μάρτιο και θα είναι ένα σχέδιο μακράς πνοής με έργα που θα πρέπει να υλοποιηθούν στη χώρα τα επόμενα 20 χρόνια. Το σχέδιο αυτό θα έχει δύο σημαντικούς σταθμούς, το 2027 και το 2037. Στόχος του υπουργείου είναι να υπάρχει ένα ξεκάθαρο πλάνο για τα έργα στη χώρα, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για τη νέα προγραμματική χρηματοδοτική περίοδο (νέο ΕΣΠΑ 2021-2027). Η χώρα, είπε ο κ. Σπίρτζης, πρέπει να είναι προετοιμασμένη κι έτοιμη όταν θα ανακοινωθεί η νέα προγραμματική περίοδος, να ξέρει ποια έργα θα μπορούν να ενταχθούν σε χρηματοδότηση ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις: «Να έχουμε ώριμα έργα το 2021 και να μην ξαναζήσουμε αυτά που έγιναν στο παρελθόν με τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους», ανέφερε ο υπουργός.

Το τρίτο θέμα που συζήτησε ο κ. Σπίρτζης με την Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής, ήταν η εγκύκλιος που έχει ετοιμάσει το υπουργείο για να υπάρξει περιορισμός στις μεγάλες εκπτώσεις στα δημόσια έργα, στις οποίες οδηγεί ο άκρατος ανταγωνισμός. Παραδώσαμε την εγκύκλιο είπε, για να πάρουμε τις εγκρίσεις από τις αρμόδιες διευθύνσεις της ΕΕ και να προχωρήσουμε στη νομοθέτησή της.

Ο Χρ. Σπίρτζης υπογράφει τη σύμβαση παραχώρησης για το «Καστέλι» – Τον Μάρτιο η β΄φάση για τον ΒΟΑΚ

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι στην αρχή της επόμενης εβδομάδας θα μεταβεί στην Κρήτη να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης για το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι. Ανακοίνωσε επίσης ότι μέσα στον Μάρτιο θα προκηρυχθεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), που αφορά τα τμήματα εκείνα που θα κατασκευαστούν από τα Χανιά μέχρι τη Νεάπολη Λασιθίου με παραχώρηση ΚΕΣΔΙΤ. Το κόστος των δύο αυτών τμημάτων υπολογίζεται στο 1 δισεκ. 600 εκατομμύρια. Το υπόλοιπο τμήμα από Νεάπολη μέχρι Άγιο Νικόλαο θα κατασκευαστεί με χρήματα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Όπως εξήγησε για να χρηματοδοτηθούν οδικά έργα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με βάση τους νέους κανονισμούς θα πρέπει να έχουν ημερήσια κίνηση της τάξεως 15-20.000 οχημάτων την ημέρα, γι’ αυτό και ο ΒΟΑΚ αποφασίστηκε να γίνει με τρεις μεθόδους κατασκευής. «Παραχώρηση, ΣΔΙΤ και πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων». Ανέφερε επίσης ότι το υπουργείο ανέλαβε να μελετήσει και να έχει έτοιμη την τεχνική λύση για το έργο του ΒΟΑΚ ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στο διαγωνισμό.

Όσον αφορά την Κρήτη, ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ακόμη ότι, έχουν δεσμευθεί 25 εκατομμύρια ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας αλλά υπάρχουν καθυστερήσεις γιατί ο οργανισμός ανάπτυξης Κρήτης δεν είχε έτοιμες τις μελέτες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο