BMW: Για πρώτη φορά, η BMW M επεκτείνει τη γκάμα αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων και στα μεσαία της μοντέλα, με αποτέλεσμα η BMW X3 M και η BMW X4 M να θέτουν νέα πρότυπα δυναμικών επιδόσεων, ευελιξίας και ακρίβειας στις αντίστοιχες κατηγορίες τους.
Ο 3λιτρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία M TwinPower Turbo, αποδίδει μέγιστη ισχύ 480 ίππων και ροπή 600 Nm, ενώ η έκδοση bi-turbo που έχει εξελιχθεί ειδικά για τις BMW X3 M Competition και BMW X4 M Competition αυξάνει την ισχύ κατά 30 ίππους.
Ο νέος κινητήρας υψηλών επιδόσεων συνεργάζεται με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και χρησιμοποιεί το νέο σύστημα τετρακίνησης M, που έκανε το ντεμπούτο του στην BMW M5.
Το σύστημα τετρακίνησης M xDrive μεταφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και προσφέρει στους ιδιοκτήτες των X3 M και X4 M δύο προγράμματα οδήγησης AWD.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη συνεργασία μεταξύ M xDrive και Active M Differential στον πίσω άξονα επιτρέπει την κατανομή ισχύος μεταξύ των τεσσάρων τροχών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδοστρώματος για βέλτιστη πρόσφυση.
Ο κινητήρας M TwinPower Turbo έχει επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα, ενώ οι αντίστοιχες Competition εκδόσεις επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα.
πηγή φωτογραφιών: bmw-m.com
Οι καινοτομίες που έχει εισάγει
Το 1991, εισήγαγε το πρώτο παγκοσμίως 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ το 2001 εισήγαγε το πρώτο παγκοσμίως 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο στην Σειρά 7 Ε65/Ε66. Η ίδια σειρά εισήγαγε ταυτόχρονα και το πρώτο στην ιστορία ηλεκτρικό χειρόφρενο, καθώς και το πρωτοποριακό σύστημα iDrive, για έλεγχο όλων των λειτουργιών από τον οδηγό μέσω ενός κεντρικού διακόπτη. Οι δύο προηγούμενες πατέντες έχουν καθιερωθεί πλέον και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας.
Επιπλέον, η γενιά Ε65/Ε66 της Σειράς 7, διατέθηκε και σε έκδοση (γνωστή ως Hydrogen 7 E68), η οποία ήταν το πρώτο παγκοσμίως αυτοκίνητο παραγωγής με κυψέλες καυσίμου για την παραγωγή ενέργειας με βάση το υδρογόνο, που κάνει «καθαρή» καύση (όταν καίγεται με οξυγόνο παράγει μόνο νερό και θερμότητα). Το μοντέλο ήταν υβριδικό, καθώς μπορούσε να καταναλώνει βενζίνη ή υγρό υδρογόνο, αν και κυκλοφόρησε σε περιορισμένα αντίτυπα.
Το 2009, έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή και δεύτερη παγκοσμίως (μετά την Lexus) εταιρεία που προσέφερε 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και συγκεκριμένα το ZF 8HP, ως στάνταρ στις εκδόσεις 760i, 760Li και Active Hybrid 7 της Σειράς 7 F01/F02. Το κιβώτιο αυτό έχει πλέον εμφανιστεί και σε πιο μεσαία μοντέλα της.