Στο τελικό στάδιο της παραγωγής του βρίσκεται το πρωτότυπο BMW iNEXT. Δοκιμάζεται από τους επικεφαλής του τεχνικού τμήματος στο χειμερινό κέντρο δοκιμών του BMW Group στην πόλη Arjeplog της Σουηδίας, όπου βελτιστοποιούνται όλα τα αξεσουάρ του κινητήρα.
Καθότι είναι 100% ηλεκτροκίνητο, το πρωτότυπο μοντέλο φτιάχτηκε για να ικανοποιεί τις ατομικές ανάγκες μετακίνησης με ιδιαίτερα βιώσιμο τρόπο.
Συνδυάζει μάλιστα τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης και της έξυπνης συνδεσιμότητας για να χαρίζει στους επιβάτες της μία νέα διάσταση στην έννοια της οδηγικής απόλαυσης.
Θα κατασκευάζεται στο Dingolfing από το 2021 και θα αποτελέσει την τεχνολογική ναυαρχίδα του γκρουπ.
Έχοντας τη μορφή ενός μοντέρνου Sports Activity Vehicle (SAV) επαναπροσδιορίζει με πρωτοποριακό τρόπο την απόλαυση στην οδήγηση που αποτελεί τον φιλοσοφικό πυρήνα της μάρκας, διαθέτοντας 100% ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο, έξυπνο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς και δική του τεχνολογία στην ανάρτηση.
Οι δοκιμές του μοντέλου γίνονται σε χιονισμένες διαδρομές και παγωμένες λίμνες, εκεί όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες και η πολύ χαμηλή πρόσφυση κυριαρχούν.
Το πολικό ψύχος αποτελεί από μόνο του πρόκληση προπαντός για τον ηλεκτροκινητήρα, τις μπαταρίες υψηλής τάσης και το σύστημα ψύξης. Οι μηχανικοί δοκιμών δίνουν επίσης ιδιαίτερη έμφαση στο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας eDrive.
Αναλύουν τον τρόπο με τον οποίο ακραίες θερμοκρασίες πολύ κάτω από το μηδέν επιδρούν στη φόρτιση των μπαταριών, στη μεταφορά του ηλεκτρικού ρεύματος στον κινητήρα και στην παροχή ενέργειας στο ηλεκτρικό σύστημα, ενώ μελετούν και την απόκριση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.
Τα συστήματα μετάδοσης της ισχύος και ανάρτησης υποβάλλονται επίσης σε επίπονες δοκιμές που δεν έχουν καμία σχέση με τις συνήθεις καθημερινές συνθήκες στην πόλη.
Σε παγωμένες επιφάνειες μέσα σε κλειστές στην κυκλοφορία διαδρομές, η ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων δοκιμάζεται ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.
Για τους τεχνικούς αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι μπορούν να αναλύσουν τη συνεργασία του συστήματος μετάδοσης σε όλους τους τροχούς, το οποίο έχει εξελιχθεί ειδικά για το ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου, με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control). Στη συνέχεια, μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς τις ρυθμίσεις σε επαναλαμβανόμενες συνθήκες.
Όπως ακριβώς συμβαίνει με την απόδοση των φρένων, η ανάκτηση ενέργειας όταν ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του γκαζιού πρέπει να προσαρμόζεται με ακρίβεια στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.
Οι δρόμοι γύρω από το Arjeplog αποτελούν ιδανικό πεδίο για τέτοιου είδους δοκιμές. Το BMW iNEXT υποβάλλεται σε δοκιμές σε όλο το φάσμα οδηγικών προκλήσεων δυναμικής συμπεριφοράς, σε χωμάτινους δρόμους με χιόνι, σε στεγνή άσφαλτο, καθώς και σε εξαιρετικά ολισθηρές παγωμένες επιφάνειες.