Opel Corsa 120: Φέτος η Opel γιορτάζει 120 χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων. Όλα αυτά τα χρόνια η γερμανική εταιρεία προσέφερε στους πελάτες της μια σειρά από καινοτομίες, κάνοντας τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα, πιο άνετα και πιο πρακτικά.
Με πληθώρα εκδόσεων, το Corsa είναι κατάλληλο για εργένηδες, ζευγάρια και για ολόκληρες οικογένειες. Συνολικά, πάνω από 13,5 εκατομμύρια μονάδες έχουν κατασκευαστεί από το 1982 καθιστώντας το ένα από τα εμπορικότερα αυτοκίνητα.
Το Opel Corsa και το Corsa «120 Edition» ειδικότερα, επιβεβαιώνουν ότι βασική αρχή της μάρκας είναι να υπερβαίνει τις προσδοκίες των πελατών στην αντίστοιχη κατηγορία αυτοκίνητων.
Ο σύντομος τιμοκατάλογός του περιείχε ήδη δύο καινοτόμα, νέα προϊόντα. Το πρώτο ήταν το ελαστικό με αεροθάλαμο, που εφηύρε ο Robert William Thomson το 1845 και το δεύτερο, ήταν το προαιρετικό, αφαιρούμενο παιδικό κάθισμα για τη μικρή διθέσια «αυτοκίνητη άμαξα», της οποίας ο μονοκύλινδρος κινητήρας μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 20 χλμ./ώρα. Το παράδειγμα αυτό αποδεικνύει περίτρανα τη φιλοσοφία της Opel από τα πρώτα της κιόλας βήματα: η τεχνολογία στην υπηρεσία της καθημερινότητας και όχι ως αυτοσκοπός.
Το πρώτο «μικρό αυτοκίνητο» στην ιστορία της αυτοκίνησης
Το 1909, το Opel 4/8 hp λανσάρισε την έννοια της προσιτής μετακίνησης. Ήταν μοντέρνο με αξιόπιστη τεχνολογία, εύχρηστο και ευέλικτο, δίνοντας τη δυνατότητα στους φιλόδοξους κατόχους αυτοκινήτων να οδηγούν οι ίδιοι, αντί να βασίζονται σε έναν σοφέρ, μειώνοντας σημαντικά το συνολικό κόστος απόκτησης. Και η ποιότητα υλικών και κατασκευής ενέπνεε αυτοπεποίθηση. Το πρώτο επίσημα αποκαλούμενο «μικρό αυτοκίνητο» στην ιστορία, θεωρείτο απόλυτα κατάλληλο για καθημερινή χρήση. Ήταν ιδανικό για «γιατρούς, κτηνίατρους και δικηγόρους» και σύμφωνα με τις διαφημίσεις η τιμή του ήταν από 4.000-5.000 γερμανικά μάρκα, ενώ μοντέλα άλλων κατασκευαστών έφταναν περίπου τα 20.000 μάρκα. Έτσι, το μέσο μεταφοράς της ανώτερης τάξης έγινε ένα όχημα για τη μεσαία τάξη – χάρη στο «Doctor’s car».
Το 1924, η εταιρία προχώρησε ακόμα περισσότερο για να ικανοποιήσει τον μέσο καταναλωτή. Προανήγγειλε το 4/12 hp με γραμμή συναρμολόγησης στη Γερμανία. Και επειδή το αυτοκίνητο με τελική ταχύτητα 60 χλμ./ώρα ήταν διαθέσιμο μόνο «σε ένα απαλό πράσινο που ξεκούραζε το μάτι» περιορίζοντας στο ελάχιστο την προσπάθεια και το χρόνο παραγωγής, όλοι το αποκαλούσαν «Tree Frog». Σύντομα, 25 διθέσια «αυτοκίνητα για όλους» έφευγαν καθημερινά από τη γραμμή συναρμολόγησης. Τα επόμενα χρόνια, μία ολόκληρη οικογένεια αυτοκινήτων κατασκευαζόταν πάνω στην τεχνολογία του Tree Frog. Όσο πιο ομαλή ήταν η ροή παραγωγής, τόσο μεγαλύτερο πλεονέκτημα κόστους προσέφερε η Opel στους πελάτες της. Απίστευτο αλλά αληθινό: η τιμή αγοράς της σειράς μοντέλων 4 hp, από τα οποία κατασκευάστηκαν 119.484 μονάδες, ήταν σχεδόν 40% χαμηλότερη το 1931 από όσο στο λανσάρισμα του Tree Frog.
Ένα αυτοκίνητο για όλους με κορυφαία τεχνολογία κίνησης σε προσιτή τιμή
Το 1935 είχε ωριμάσει η ιδέα για ένα αυτοκίνητο για όλους. Το P4 που παρουσιάστηκε το Νοέμβριο, πολύ σύντομα βρέθηκε στη γραμμή παραγωγής. Το τετραθέσιο με τον τετρακύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα κόστιζε μόνο 1.450 γερμανικά μάρκα στη στάνταρ εκδοχή του. Στο παιχνίδι μπήκε αργότερα το Kadett 1, το οποίο χρησιμοποίησε σχεδιαστικά στοιχεία του Opel Olympia. Έτσι έγινε το πρώτο γερμανικό μοντέλο με αυτοφερόμενο αμάξωμα, το οποίο ήταν πιο άνετο, ασφαλέστερο και πιο ανθεκτικό από τη συμβατική κατασκευή με ξεχωριστό πλαίσιο.
Διάδοχος του ήταν το 1962 το Kadett A. Το χαμηλό κόστος συντήρησης ήταν σαφώς μέρος της συνταγής επιτυχίας αυτού του δίθυρου notchback μοντέλου. Οι γραμμές του ήταν ακριβείς και μοντέρνες. Ταυτόχρονα, το εσωτερικό δεν θύμιζε σε τίποτα ένα κλασικό, μικρό αυτοκίνητο. Το πορτμπαγκάζ ήταν ένας γνήσιος χώρος αποσκευών και η τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου ήταν στην εξωτερική πλευρά. Η εταιρεία μέχρι το 1965, είχε κατασκευάσει σχεδόν 650.000 μονάδες.
Ευρυχωρία από μία συμπαγή πλατφόρμα
Το 1982, η Opel πέτυχε για μία ακόμα φορά ένα μεγάλο άθλο με ένα μικρό αυτοκίνητο: το Corsa Aπλαισίωσε την γκάμα κάτω από το Kadett, που τώρα γινόταν ένα συμπαγές μοντέλο. Σχεδιασμένο από τον αρχιμηχανικό Erhard Schnell, δημιουργό του Opel GT, το μοναδικό Corsa μήκους 3,62 μέτρων έγινε διάσημο για τους μεγάλους, αγωνιστικού τύπου θόλους των τροχών και ένα συντελεστή οπισθέλκουσας 0.36. Το Corsa αρχικά προσφερόταν ως δίθυρο hatchback και sedan, ενώ ως πεντάθυρη έκδοση πλασαρίστηκε από το 1985. Η έκδοση GSi των 100 ίππων συνδύαζε επίσης την οικονομία με την απόλαυση. Σχεδιασμένο αρχικά σαν ένα στοιχειώδες αυτοκίνητο για όσους είχαν περιορισμένη οικονομική δυνατότητα, το Corsa A έγινε bestseller μέχρι το 1993 με συνολικές πωλήσεις 3,1 εκατομμυρίων μονάδων.
Το Corsa ξεπερνά τα 14 εκατομμύρια μονάδες και οδεύει προς την ηλεκτροκίνηση
Σήμερα, στην πέμπτη γενιά του, το Corsa είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα αυτού του «εκδημοκρατισμού της αυτοκίνησης». Οδεύει προς τα 14 εκατομμύρια ταξινομήσεις στην Ευρώπη, στις οποίες θα συμβάλει και η ειδική έκδοση «120 Years», που διατίθεται ήδη με πληθώρα προηγμένων τεχνολογιών και χαρακτηριστικών σχεδίασης και άνεσης σε ελκυστικές τιμές.
Η επόμενη γενιά αυτού του πρακτικού, κομψού και δυναμικού μοντέλου θα λανσαριστεί σε λίγους μήνες, και θα περιλαμβάνει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.