Η Mitsubishi, ενισχύει τη θέση της στη κατηγορία των μεσαίων SUV, με το νέο μοντέλο Eclipse Cross.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που φέρει όλα τα χαρακτηριστικά των οχημάτων ελεύθερου χρόνου Μάλιστα είναι το τελευταίο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας το οποίο εξελίχθηκε χωρίς την παρέμβαση της Renault.
Όπως είναι γνωστό, η Mitsubishi από τον Οκτώβριο του 2016, πωλήθηκε κατά το ένα τρίτο (34%) στη Nissan και έτσι είναι ένα μέρος της συμμαχίας Renault – Nissan.
Η Mitsubishi Motors Corporation είναι μια πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα το Μινατό, Τόκιο, Ιαπωνία. Το 2011, η Mitsubishi Motors ήταν η έκτη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία και η δέκατη έκτη μεγαλύτερη σε όλο τον κόσμο.
Κατά την διάρκεια της εξέλιξης του ιαπωνικού SUV, δόθηκε μεγάλη έμφαση στη δημιουργία ενός αμαξώματος υψηλής ακαμψίας για να εξασφαλισθεί η αντοχή στη σκληρή χρήση, η επίτευξη υψηλών ποσοστών στον τομέα της ασφάλειας και να αυξηθούν οι ικανότητες του αυτοκινήτου στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Παράλληλα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους, γι αυτό το 55% της κατασκευής απαρτίζεται από ατσάλι υψηλής αντοχής ειδικών προδιαγραφών. Οι βασικές διαστάσεις του αμαξώματος, μήκος 4.4 μ., πλάτος 1.8 μ. και μεταξόνιο 2.670 χιλ.
Η μπροστινή ανάρτηση διαθέτει ράβδο ενίσχυσης (γέφυρα) 3 σημείων στήριξης. Η κατασκευή αυτή συμβάλει στη πιο άμεση αίσθηση τιμονιού στο δρόμο και στη καλύτερη σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες.
Οι δομικές ενισχύσεις είναι εκτενείς στις περιοχές ανοίγματος των θυρών, κοντά στο άνοιγμα της πίσω πόρτας και στους θόλους των τροχών. Αυτές αυξάνουν τη στρεπτική ακαμψία, αξίζει να σημειωθεί ότι όσο υψηλότερη είναι η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος τόσο αυξάνονται οι δυνατότητες να επιτευχθούν καλύτερα χαρακτηριστικά κατά την διάρκεια της οδήγησης.
Το σύστημα ανάρτησης του Eclipse Cross (γόνατα MacPherson μπροστά – πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων) εξελίχθηκε με βάση τις νέες απαιτήσεις των οδηγών ενώ στο πρόγραμμα εξέλιξης συμπεριελήφθησαν και οι παρατηρήσεις των Ευρωπαίων οδηγών για την οδική συμπεριφορά. Το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι) έχει επίσης εξελιχθεί με γνώμονα τις επιδόσεις, με χρήση εμπρός δίσκων 17″.
Το Mitsubishi Eclipse Cross προσφέρει άνετους χώρους για τους επιβάτες και μεγάλο αποθηκευτικό χώρο. Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για τα πόδια τους.
Για να καλυφθούν περισσότερες μεταφορικές ανάγκες, το διαιρούμενο πίσω κάθισμα 60:40, φέρει μηχανισμό που του επιτρέπει να μετακινείται μπρος- πίσω ενώ μεταβάλλεται και η κλίση της πλάτης. Επίσης, το φαρδύ άνοιγμα των πίσω θυρών (75 ° ) βοηθά στη πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το Mitsubishi Eclipse Cross, εξοπλίζεται με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 Turbo αμέσου ψεκασμού. Η δοκιμή έγινε με την δικίνητη έκδοση που μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους μπροστινούς τροχούς. Το μοτέρ αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 25,5 χλγμ. και εμφανίζεται από τις 1.800 έως τις 4.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Όπως διαπιστώθηκε, ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει μεγάλη ποσότητα ισχύος και ροπής από χαμηλά, διευκολύνοντας τον οδηγό να κινηθεί εύκολα και σε δρόμους με υψηλό κυκλοφοριακό φορτίο.
Ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι η ικανότητα του να προσδίδει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο ακόμη και όταν είναι φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους.
Η κλιμάκωση των σχέσεων στο κιβώτιο είναι καλή και η αλλαγή των σχέσεων γίνεται με ομαλό τρόπο. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το ντεμπραγιάζ ήταν σκληρό και απαιτούσε αυξημένη δύναμη από τον οδηγό για να αλλαχθούν οι ταχύτητες. Ίσως αυτή η φθορά να είχε δημιουργηθεί από προηγούμενη σκληρή χρήση του αυτοκινήτου.
Οι επιδόσεις είναι καλές και οι εργοστασιακές τιμές για την επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3΄΄) και την τελική ταχύτητα (205 χλμ./ώρα) είναι κοντά στη πραγματικότητα. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 8,5 λίτρα/100χλμ. Επίσημη εργοστασιακή μέση τιμή 6,6 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 151 γραμ./χλμ.
Θετικά σχόλια για την οδική συμπεριφορά. Στο περιαστικό περιβάλλον κινείται με χαρακτηριστική άνεση και δεν προβληματίζει τον οδηγό. Επίσης, εξασφαλίζει υψηλά ποσοστά οδικής συμπεριφοράς και στον αυτοκινητόδρομο.
Είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τους πλευρικούς ανέμους και εμφανίζει μικρές κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι είναι στιβαρό, με άμεση απόκριση στις εντολές στους οδηγού και προσφέρει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό.
Ευπρόσδεκτα και τα premium στοιχεία που λανσάρει το ιαπωνικό αυτοκίνητο στη κατηγόρια των SUV. Ουσιαστικά είναι το πιο πλήρες SUV της ιαπωνικής μάρκας που εισάγεται στην Ελλάδα.
Η τιμή πώλησης του Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 ίπποι 2WD με το βασικό πακέτο εξοπλισμού Inform καθορίστηκε στα 21.650 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στη σχεδίαση του πίσω τμήματος, στη περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω και στο φινίρισμα ορισμένων σημείων.