Η γκάμα της Skoda διευρύνεται, βάση κεντρικού σχεδιασμού και αυτός είναι ο κύριος λόγος που τα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε 3-4 νέα μοντέλα ετησίως.
Μέσα στο πλαίσιο της πλήρους αναμόρφωσης του προφίλ η τσέχικη εταιρεία θα προσπαθήσει να αναβαθμίσει το ρόλο των συνεργείων και των εκθέσεων που θα προσεγγίζουν τη νέα εποχή.
Εκτός από αυτόν το βασικό πυλώνα, η Skoda θα ακολουθήσει άλλους δύο πυλώνες που έχουν να κάνουν με τις νέες τεχνολογίες και τις νέες εφαρμογές συνδεσιμότητας που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιλογή ενός μοντέλου, ενώ θα ένας ακόμη πυλώνας έχει να κάνει με την έμφαση στην συνδεσιμότητα.
Το σίγουρο είναι ότι οι πωλήσεις της Skoda ακολουθούν τα τελευταία χρόνια ανοδική πορεία.
Έτσι το 2012 πουλήθηκαν παγκοσμίως 939.00 μονάδες, το 2015 έφθασαν τις 1.056.000 μονάδες, το 2017 άγγιξαν τις 1.202.000 μονάδες για να υπάρξει πρόβλεψη φέτος που φθάνει τις 1.300.000 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση περίπου 8%.
Αυτή την στιγμή τα εργοστάσια δουλεύουν στα όριά τους για να εξασφαλίσουν την παραγωγή.
Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πρόθεση κατασκευής νέων εργοστασίων, οι επικεφαλής αναζητούν απεγνωσμένα να βρουν χρόνο για να αυξηθεί η παραγωγή.
Η μοναδική ευκαιρία εξοικονόμησης χρόνου είναι η περίοδος που μεσολαβεί μεταξύ της συναρμολόγησης των αυτοκινήτων και του βαφείου, ενώ υπάρχουν και κάποιες αστοχίες χρόνου σε ορισμένες γραμμές παραγωγής που θα επιλυθούν με την μετατόπιση της γραμμής παραγωγής σε άλλα εργοστάσια και τη διοχέτευση της παραγωγής στις τοπικές αγορές.
Τα στοιχεία των πωλήσεων στην Ελλάδα είναι ανάλογα με τις πωλήσεις των μοντέλων ανά τον κόσμο.
Το 2012 οι συνολικές πωλήσεις των μοντέλων Skoda στην Ελλάδα ήταν 2.837 μονάδες για να φθάσουν το 2014 τις 3.309 μονάδες, το 2017 να γίνουν 3.086 και ο φετινός στόχος να βρίσκεται κοντά στα 4300 μονάδες με τις πωλήσεις μέχρι το τέλος Νοεμβρίου να είναι 3.800.
Δηλαδή η φετινή αύξηση των πωλήσεων αγγίζει το 23%.
Το θετικό για την Skoda στην Ελλάδα είναι ότι κατέχει τρεις πρωτιές στις πωλήσεις.
Έτσι το πρώτο δεκάμηνο του 2018 έχει πουλήσει 750 συνολικά Octavia καταγράφοντας το 41% του μεριδίου αγοράς της κατηγορίας sedan όπου ανήκει το μοντέλο παίρνοντας την πρώτη θέση.
Επίσης, το Superb πούλησε 107 μονάδες με 34,63% του μεριδίου στην κατηγορία και το Kodiaq με 363 μονάδες με το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας να φθάνει το 18.10%.
Ένα επίσης αξιοσημείωτο στοιχείο για την τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα είναι ότι έπεσε αισθητά το ποσοστό των εταιρικών αυτοκινήτων που κυμαίνεται στο 35% με το υπόλοιπο 65% να προέρχεται αποκλειστικά από τη λιανική.
Ποσοστό που δείχνει τη δυναμική της μάρκας και την παράλληλη στήριξη του δικτύου.
Ωστόσο, πολλά θα είναι τα νέα μοντέλα που θα ακολουθήσουν είναι τα επόμενα χρόνια. Στο τέλος της φετινής χρονιάς θα βγει στην παραγωγή το Kodiaq RS, το 2019 θα ακολουθήσουν το νέο Scala που θα φέρει πολλές ανατροπές στο εσωτερικό και θα αποτελέσει την απαρχή μιας νέας εποχής της εταιρείας.
Θα ακολουθήσει η ανανεωμένη Superb, το νέο Crossover και το ηλεκτρικό Citιgo, που θα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και θα έχει αυτονομία βάση των μετρήσεων WLTP 270 χιλιόμετρα.
Το αξιοσημείωτο για τις συγκεκριμένες μπαταρίες που θα κινούν το μοντέλο είναι ότι θα γίνουν ελαφρύτερες, ενώ στη ταχυφόρτιση μέσα σε 20 λεπτά θα εξασφαλίζεται το 80% της συνολικής ενέργειας των μπαταριών.
Ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι το 2020 θα υπάρξει η νέα Octavia, το E-SUV, όπως και το ηλεκτρικό E Coupe SUV.
Όλα δείχνουν ότι η μάρκα έχει μέλλον και με βασικό γνώμονα το “ Value for Money” οι άνθρωποι της Skoda αισιοδοξούν στην ανοδική πορεία, ρίχνοντας πολύ μεγάλη βαρύτητα και στην ηλεκτροκίνηση.
Σήμερα, ωστόσο, αν και υπάρχει πολύ μεγάλη δυναμική τα εργοστάσια της Skoda δεν φθάνουν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες παγκοσμίως. Κυρίως σε SUV όπου η αναμονή είναι μεγάλη και η ζήτηση μεγάλη.
Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που καθημερινά προσπαθούν οι επικεφαλής των γραμμών παραγωγής προσπαθούν να βρουν λύσης εξοικονόμησης χρόνου, προκειμένου να ανταπεξέλθει ο αυξανόμενος όγκος της ζήτησης.
Και δεν δεν είναι τυχαίο ότι μοντέλα που ήταν να βγουν στην παραγωγή το 2019, πήραν αναβολή λίγων μηνών.
Από την άλλη, στην Ελλάδα δίνεται πολύ μεγάλη βαρύτητα στο εκσυγχρονισμό του δικτύου της εταιρείας, όπως και στα συνεργεία, όπου βασική επιδίωξη είναι η πλήρης κάλυψη των αναγκών των κατόχων- οδηγών Skoda σε κάθε μέρος της Ελλάδας.
Με στόχο οι εκθέσεις να γίνουν 27 από τις 20 που υπάρχουν σήμερα και με ανάλογη αύξηση των συνεργείων, η ελληνική Skoda στοχεύει στην ύπαρξη καλής κερδοφορίας των εταιρειών που δραστηριοποιούνται με την εταιρία, ώστε να υπάρχει το όραμα και η διάθεση για διαρκή επένδυση των κερδών στις νέες τεχνολογίες.