Φάμελλος για πυρόπληκτες περιοχές: «Δεν θα επαναληφθούν τα ίδια αδιέξοδα που οδήγησαν και συνετέλεσαν στη μεγάλη τραγωδία και καταστροφή στο Μάτι» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Σωκράτης Φάμελλος, παρουσιάζοντας στη Βουλή την τροπολογία που αφορά στις ρυθμίσεις του τρόπου δόμησης για την αποκατάσταση και ανάπλαση των πυρόπληκτων περιοχών στους δήμους Μαραθώνα και Ραφήνας.
«Η αποκατάσταση της περιοχής θα γίνει με τρόπο που διαφυλάσσεται η ιδιαιτερότητα και ο χαρακτήρας της περιοχής, με βελτίωση της ποιότητας του τρόπου ζωής» είπε, για να προσθέσει ότι αυτό θα γίνει «αίροντας όλες τις επιβαρυντικές και αρνητικές καταστάσεις που είχαν διαμορφωθεί και παράγοντες, όπως η άναρχη έως μηδεμινή πρόσβαση σε δρόμους και δίκτυα κυκλοφορίας, η ανισομερής κατανομή του δοδημένου αποθέματος και των κατασκευών, η αλλοίωση των περιοχών, ιδιαίτερα της παράκτιας ζώνης».
Θα αντιμετωπιστούν όλες οι καταστάσεις που είχαν δημιουργηθεί, δίνοντας τη θέση τους σε ένα ειδικό χωρικό σχέδιο που θα περιλαμβάνει και θα ενσωματώνει τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής, είπε ο αναπληρωτής υπουργός και εξήγησε ότι «η ανάπλαση της περιοχής θα συνδυαστεί με την άμεση αποκατάσταση των πληγέντων κτηρίων άρα και την ικανοποίηση των αναγκών των πυρόπληκτων πολιτών».
«Ο απώτερος στόχος είναι να διαμορφωθεί ένα ανθρωπογενές περιβάλλον στην περιοχή που θα έχει βασικό κριτήριο την προστασία της ανθρώπινης ζωής και αυτό έλειπε από την προηγούμενη κατάσταση» τόνισε ο Σωκράτης Φάμελλος, επισημαίνοντας ότι με την τροπολογία καθορίζονται οι περιορισμοί δόμησης και αποκατάστασης των πληγέντων κτιρίων που θα επιτρέψουν να επισκευάζονται και να ανεγείρονται νέα κτίρια χωρίς να σταματάει ο σχεδιασμός και η κατασκευή των βασικών έργων υποδομής, δηλαδή οι οδικοί άξονες και η πρόσβαση στην παραλία.
Συγκεκριμένα, αναστέλλεται η έκδοση οικοδομικών αδειών και απαγορεύεται η δόμηση σε περιοχές που είναι κρίσιμες για τον χωρικό σχεδιασμό, δημιουργούνται κίνητρα για την άμεση διάνοιξη οδών και ταυτόχρονα για την κατασκευή ενός ασφαλούς οδικού δικτύου, οπισθοχωρώντας ουσιαστικά οι κατασκευές για να υπάρχει επαρκές πλάτος οδοποιίας.
Επίσης, απομακρύνονται κτίρια που βρίσκονται σε περιοχές που διέπονται από τη δασική νομοθεσία και κύρια στην περιοχή του ρέματος Παππά και επιταχύνονται οι διαδικασίες για τη συμπλήρωση του οδικού δικτύου και την απόδοση σε κοινή χρήση των τμημάτων του παραλιακού μετώπου τα οποία θα υποδεικνύονται και από το ειδικό χωρικό σχέδιο, ως δίοδοι προς τη θάλασσα, αλλά και ως δίκτυο κυκλοφορίας πεζών.
«Με τη θεσμοθέτηση όλων αυτών των διατάξεων δίνονται επιλογές στους πολίτες για τους τρόπους αποκατάστασης και συνέχισης της ζωής στην περιοχή και αίρονται χρόνιες παθογένειες του κράτους στην οικιστική ανάπτυξη.
Δεν θα επαναληφθούν τα ίδια αδιέξοδα που οδήγησαν και συνετέλεσαν στη μεγάλη τραγωδία και καταστροφή στο Μάτι» υπογράμμισε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος.