Αναγνώριση προσώπου: Σύμφωνα με τον Economist, πρόκειται για μια τεχνολογία που θα αλλάξει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη την καθημερινότητά μας το 2018.
Σε πρόσφατο βίντεο που δημοσιεύτηκε από το βρετανικό περιοδικό, το πρόσωπό μας θα αντικαταστήσει τους κωδικούς, τα μοτίβα και το δακτυλικό μας αποτύπωμα, αφού η κάμερα του κινητού θα σαρώνει το πρόσωπό μας και θα ανοίγει η συσκευή αλλά και… ο τραπεζικός μας λογαριασμός.
Την τεχνολογία αυτή σπεύδουν, σύμφωνα με το securnet.gr, να αξιοποιήσουν οι εμπορικές αλυσίδες που φιλοδοξούν να παρακολουθούν τους πελάτες εντός των καταστημάτων και να «διαβάζουν» την καταναλωτική τους συμπεριφορά.
Σύμφωνα με τον Μαρκ Λουντ, διευθύνοντα σύμβουλο του τεχνολογικού κολοσσού Jardine OneSolution στην Ασία, τα «έξυπνα καταστήματα» θα καταγράφουν τη συμπεριφορά των πελατών τους στο κατάστημα και έτσι θα τους… γνωρίζουν καλύτερα.
Η JOS συνεργάζεται με τον κλάδο λιανικής με στόχο την ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας στα καταστήματα.
Με αυτόν τον τρόπο οι εταιρείες, όπως γράφει το securnet.gr, θα μπορούν να αντλήσουν και στατιστικά στοιχεία για τους πελάτες τους, όπως αριθμό, ηλικία, εθνικότητα και φύλο ούτως ώστε να μεθοδεύουν καλύτερα τη στρατηγική τους.
Η ταυτότητα των καταναλωτών θα παραμένει μυστική και, σύμφωνα με τον Λουντ, η εμπειρία στα καταστήματα θα «εξατομικεύεται», με προσαρμογή για παράδειγμα της μουσικής του καταστήματος στη διάθεση των πελατών.
Η τεχνολογία αυτή δεν είναι καλοδεχούμενη από πολλούς πελάτες, αφού σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελαν να σαρώνουν το πρόσωπό τους και να τους “φακελώνουν”.
Τις ανησυχίες αυτές τροφοδοτούν τα πολλά παραδείγματα διαρροής ή υποκλοπής των προσωπικών δεδομένων από μεγάλους κολοσσούς, όπως η Yahoo και η Uber.