Ηλεκτρικά BMW: Η BMW στοχεύει πολύ σύντομα να πάρει σημαντικό μερίδιο από την αγορά της ηλεκτροκίνησης.
Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που έχει θέσει θεμελιώδεις πυλώνες στην στρατηγική της που «θέλουν» μέχρι το 2021 να έχει πέντε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα (το BMW i3, το MINI Electric, το BMW iX3, το BMW i4 και το BMW iNEXT), ενώ μέχρι το 2025, ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί σε τουλάχιστον δώδεκα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών.
Τα επόμενα χρόνια το γκρουπ θα είναι σε θέση να κατασκευάζει μοντέλα με πλήρως ηλεκτρικά, υβριδικά-ηλεκτρικά και συμβατικά συστήματα κίνησης σε μία γραμμή παραγωγής.
Έχοντας τη δυνατότητα να ενσωματώσει την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή παραγωγής, η εταιρεία στοχεύει να ανεβάσει πολύ αυτή τη γραμμή.
Στόχος της γερμανικής εταιρείας μέχρι το τέλος του 2019 είναι να έχει πάνω από μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα στους δρόμους.
Αυτή τη στιγμή η BMW εξελίσσει την πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού της συστήματος κίνησης, με περαιτέρω βελτιστοποιημένη συνεργασία ηλεκτροκινητήρα, κιβωτίου, ηλεκτρονικών ισχύoς και μπαταρίας. Η ενσωμάτωση ηλεκτροκινητήρα, κιβωτίου και ηλεκτρονικών ισχύος θα μειώσει επίσης το κόστος.
Παράλληλα, ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί σπάνιες γαίες, κάτι που επιτρέπει την εταιρεία να περιορίσει την εξάρτησή του από αυτές. Η πέμπτη γενιά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης θα εγκατασταθεί για πρώτη φορά στο BMW iX3 το 2020.
Στις αρχές του τρίτου τριμήνου, το γκρουπ υπέγραψε μακροχρόνια σύμβαση με την κινεζική εταιρία Contemporary Amperex Technology Co. Limited για την παροχή κυψελών μπαταριών με αξία τεσσάρων δισ. ευρώ.
Η κατακύρωση αυτής της σύμβασης ήταν αποφασιστικός παράγοντας στην απόφαση της κινεζικής εταιρείας να δημιουργήσει το παγκοσμίως πιο προηγμένο εργοστάσιο παραγωγής κυψελών μπαταριών στη Γερμανία.
Μία από τις προϋποθέσεις για την αύξηση της παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε αυτή την πρωτοποριακή κλίμακα είναι η αποτελεσματική διαχείριση των περιζήτητων πρώτων υλών που απαιτούνται για την παραγωγή των κυψελών μπαταριών.
Για να εξασφαλίσει την επάρκεια, το γκρουπ θα αγοράζει στο μέλλον, ειδικές πρώτες ύλες, όπως κοβάλτιο, και θα τις διαθέτει σε προμηθευτές κυψελών μπαταριών, μία στρατηγική που έχει ήδη αποδειχτεί επιτυχημένη με το αλουμίνιο και άλλους πόρους. Επιπλέον, γίνονται διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, με σκοπό τη σύναψη μακροχρόνιων συμφωνιών για πρώτες ύλες μπαταριών που πληρούν τα κριτήρια περιβαλλοντικής συμβατότητας του BMW Group.
Πέραν αυτών, το BMW Group δημιούργησε μία κοινοπραξία τεχνολογίας με την Northvolt (σουηδική κατασκευάστρια μπαταριών) και την Umicore (μία βελγική εταιρία που εμπλέκεται στην εξέλιξη υλικών μπαταριών), κάνοντας ένα ακόμα βήμα για να εξασφαλίσει πρόσβαση στην τεχνολογία κυψελών που είναι τόση απαραίτητη για την ηλεκτροκίνηση.
Η συνεργασία θα επεκταθεί, προκειμένου να δημιουργηθεί μία ολοκληρωμένη, βιώσιμη αλυσίδα αξιών για κυψέλες μπαταριών στην Ευρώπη, που θα περιλαμβάνει εξέλιξη, παραγωγή και ανακύκλωση. Η ανακύκλωση των εξαρτημάτων μπαταριών θα παίξει σημαντικό ρόλο, δεδομένης της απότομης αύξησης στη ζήτηση κυψελών μπαταριών. Στόχος της κοινοπραξίας είναι να κλείνει ο κύκλος ζωής των πρώτων υλών στο μέγιστο δυνατό βαθμό, μέσω ολοκληρωμένης ανακύκλωσης.