Countryman Cooper D : Ξεχωριστό οπτικά από την στιγμή που πρωτοκυκλοφόρησε το Mini Countryman απέκτησε φανατικούς φίλους και ορκισμένους οπαδούς.
Ειδικά το Cooper D με την τετρακίνηση ALL4 που προσφέρει κορυφαία ασφάλεια και επιλογές για κίνηση σε όλους τους δρόμους και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Η δεύτερη γενιά της έκδοσης ξεφεύγει από τις διατάσεις του πρακτικού Mini που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε και κάνει το πέρασμα στα μοντέλα ελεύθερου χρόνου, ακολουθώντας αυτό που επιτάσσει η εποχή και η επιθυμία των οδηγών.
Το Countryman το αποδεχθήκαμε με θέρμη και μείναμε μαζί του για μία εβδομάδα που στην πράξη αποδείχθηκε λίγη. Άλλωστε με ένα τέτοιο αυτοκίνητο το δέσιμο είναι μεγάλο και κάθε φορά που το αποχωρίζεται είναι σαν να αφήνεις ένα κομμάτι του εαυτού σου στο δρόμο.
Δοκιμάσαμε την έκδοση με τον 2λιτρο turbodiesel κινητήρα των 150 ίππων του γκρουπ BMW το οποίο ήταν εφοδιασμένο με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic, αλλά και με την τετρακίνηση ALL4.
Οι μοδάτες γραμμές και το δυναμικό ντιζάιν δεν άφησε απαρατήρητο το αυτοκίνητο στο πέρασμά του. Η νέα φιλοσοφία των τεχνικών φάνηκε και στο ύψος, καθώς είναι 16,5 εκατοστά ψηλότερα από το έδαφος.
Αυτό του επιτρέπει να κινηθεί ακόμη και σε κακοτράχαλους δρόμους, ενώ το κοντό του μεταξόνιο (2.670mm) είναι αυτό που του χαρίζει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία, παρά τα αυξημένα κιλά (1575).
Το εσωτερικό του είναι εντυπωσιακό με δερμάτινα καθίσματα και μοναδική ποιότητα υλικών και συναρμογής.
Το σαλόνι όμορφο και στυλάτο μπορεί να φιλοξενήσει 5 απροβλημάτιστα ενήλικες. Σε αυτό συμβάλλουν οι ικανοποιητικές διαστάσεις (4.299/1.822/1.557 mm) που δίνουν πολλούς αποθηκευτικούς χώρους.
Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής που φέρει όλα τα συστήματα πολυμέσων, ενώ υπάρχει αντίστοιχο κυκλικό μοτίβο στον πίνακα οργάνων, στα χειριστήρια του κλιματισμού και στο κέντρο του τιμονιού. Αν και θεωρητικά έχουμε να κάνουμε με ένα “ μικρό” αυτοκίνητο, εντούτοις ο αποθηκευτικός χώρος των αποσκευών φθάνει τα 450 λίτρα.
Οι επιδόσεις του 2λιτρου turbodiesel κινητήρα είναι υψηλές και οι 150 ίπποι χαρίζουν στο μοντέλο κορυφαίες επιδόσεις.
Από την στάση μέχρι και τα πρώτα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 8,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ/ώρα.
Φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι εφοδιάζεται με σύστημα οδηγικών προφίλ (Green, Mid, Sport), που προσαρμόζονται με το πάτημα ενός κουμπιού στην επιθυμία του οδηγού. Μας άρεσε η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου ακόμη και σε χαμηλές στροφές.
Ο μέσος όρος κατανάλωσης σε οδήγηση εντός και εκτός πόλης κυμάνθηκε κοντά στα 5,2 λίτρα, όταν η εργοστασιακή τιμή ήταν στα 4,7 λίτρα για τα 100 χιλιόμετρα.
Η ποιότητα κύλισης είναι ιδανική τόσο σε στεγνό, όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα, με την ανάρτηση να είναι σφικτή, το τιμόνι ακριβές και την αίσθηση σιγουριάς σε υψηλά επίπεδα.
Το οδηγήσαμε και σε χωμάτινες διαδρομές, διαπιστώνοντας ότι δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτε από ένα SUV που έχει κατασκευαστεί για αυτή τη δουλειά. Το μοντέλο που οδηγήσαμε με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, με την τετρακίνηση ALL4 και την υψηλή ποιότητα της έκδοσης στοιχίζει 40.847 ευρώ.