Μετρό: Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής των 6 σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας, που θα συνεχίζει από την Αγία Μαρίνα και θα καταλήγει στον Πειραιά.
Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που θα συνδέει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, τον Πειραιά, με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, των Αθηνών.
Ωστόσο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι τρεις πρώτοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, πρόκειται να παραδοθούν σε λειτουργία τον Ιούνιο του 2019, ενώ οι τρεις που απομένουν: Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο, θα παραδοθούν σε λειτουργία δύο χρόνια αργότερα, δηλαδή τον Ιούνιο του 2021.
Σήμερα, παρουσιάζουμε με φωτορεαλιστικές φωτογραφίες και κατόψεις, τους 3 πρώτους σταθμούς καθώς και όλες τις λεπτομέρειες κατασκευής, που επιμελήθηκε η Διεύθυνση Μελετών του Αρχιτεκτονικού Τμήματος της Αττικό Μετρό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι τρεις σταθμοί βρίσκονται σε βάθος από 26 έως 29 μέτρα, ενώ θα έχουν και φυσικό φωτισμό στον χώρο κοινού.
Ο σταθμός Αγία Βαρβάρα είναι ο πρώτος της επέκτασης της γραμμής 3 και χωροθετείται κάτω από την πλατεία της Αγίας Ελεούσας, σε βάθος 29 μ. Είναι τριών επιπέδων, με πλευρικές αποβάθρες. Η κατασκευή του πραγματοποιείται με τη μέθοδο εκσκαφής και επίχωσης (cut and cover).
Στον σταθμό αυτό προβλέπονται τρεις είσοδοι, δύο από αυτές επί της λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου και η τρίτη επί της πλατείας Αγίας Ελεούσας.
Για την παροχή φυσικού φωτισμού στους χώρους κοινού, προβλέπεται άνοιγμα στην πλατεία, το οποίο επικοινωνεί με μη στεγασμένο υπαίθριο χώρο στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.
Οι κατακόρυφες επιφάνειες που περιβάλλουν το παραπάνω άνοιγμα έχουν υαλοστάσια για τον φωτισμό του χώρου έκδοσης εισιτηρίων και των χώρων διακίνησης επιβατών.
Η αποκατάσταση της πλατείας περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, καθώς και επαναχωροθέτηση των υπαρχόντων αγαλμάτων και μνημείων.
Η αποκατάσταση της πλατείας περιλαμβάνει χώρους πρασίνου, υπαίθρια καθιστικά, καθώς και επαναχωροθέτηση των υπαρχόντων αγαλμάτων και μνημείων.
Σταθμός Κορυδαλλός
Ο σταθμός Κορυδαλλός, είναι ο σταθμός με τη μεγαλύτερη επιφάνεια εργοταξιακών καταλήψεων (9.300 τ.μ. κοινόχρηστων χώρων).
Η κατασκευή του σταθμού πραγματοποιείται, εξ ολοκλήρου, με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut and cover), σε βάθος 26 μ. κάτω από την πλατεία Ελευθερίας.
Διαθέτει δύο εισόδους, τη βόρεια που βρίσκεται στον πεζόδρομο του Αγίου Γεωργίου και τη νότια που βρίσκεται στην πλατεία Ελευθερίας. Για την κατασκευή του εφαρμόζονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις με εύρος επιρροής διαμέτρου περίπου 1 χλμ., από το κέντρο της πλατείας Ελευθερίας.
Πρόκειται για σταθμό τριών κυρίων επιπέδων, με πλευρικές αποβάθρες. Στην πλάκα οροφής του πρώτου επιπέδου του σταθμού, όπου βρίσκεται ο χώρος υποδοχής κοινού και τα εκδοτήρια εισιτηρίων, δύο κωνικά ανοίγματα με υαλοπίνακες ασφαλείας προσφέρουν φυσικό φωτισμό.
Στο επίπεδο οδού, στον χώρο της πλατείας, χωροθετούνται περιφραγμένη παιδική χαρά 800 τ.μ. και δύο νέα συντριβάνια με καθιστικούς χώρους στην περίμετρο τους. Τα παραπάνω έχουν ενταχθεί σε γενικότερη διαμόρφωση αποσκοπώντας στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Ο σταθμός Νίκαια κατασκευάζεται σε βάθος 28 μ. με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) κάτω από την πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου και τμηματικά με υπόγεια διάνοιξη.
Στα στάδια μελέτης και κατασκευής του σταθμού, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για την προστασία των ευαίσθητων κτηρίων πυκνής και χαμηλής δόμησης που χαρακτηρίζουν την περιοχή, και βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής του έργου.
Στους χώρους κοινού προβλέπονται επενδύσεις με μεταλλικά πανέλα, αναρτημένους γρανίτες αλλά και επιφάνειες σκυροδέματος με ανάγλυφα μοτίβα.