Αθώους έκρινε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων τους δύο υπευθύνους της ΣΤΑΣΥ, για την περίοδο 2014 -2015.
Δικάστηκαν για πλημμεληματική παράβαση καθήκοντος με άλλους εννέα κατηγορούμενους σε υπόθεση καταγγελλόμενης υπεξαίρεσης ποσού 1,2 εκατομμυρίων ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων.
Το δικαστήριο κήρυξε αθώους τους κκ Νίκο Παπαθανάση, πρώην επικεφαλής της ΣΤΑΣΥ που πλέον είναι γενικός Διευθυντής της ΝΔ και τον νυν διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Γιώργο Θωμόπουλο.
Ήταν κατηγορούμενοι για την πλημμεληματικού βαθμού κατηγορία της παράβασης καθήκοντος.
Στην υπόθεση, ως βασικοί κατηγορούμενοι δικάστηκαν οι εννέα εμπλεκόμενοι, οι οποίοι ήταν αντιμέτωποι με κατηγορίες για υπεξαίρεση χρημάτων, υπεξαγωγή εγγράφων και ψευδή βεβαίωση.
Το δικαστήριο έκρινε τελικά ομόφωνα, με σύμφωνη εισαγγελική πρόταση, ότι δεν προέκυψαν στοιχεία για την καταγγελλόμενη ζημιά της εταιρίας.
Έτσι προχώρησε στην αθώωση των εννέα κατηγορουμένων για υπεξαίρεση.
Έλαβε ωστόσο απόφαση καταδίκης τριών εξ αυτών για τα υπόλοιπα αδικήματα, επιβάλλοντας ποινές κάθειρξης έξι έως 6,6 ετών με αναστολή.
Για τους δύο κατηγορούμενους που λογοδότησαν για την παράβαση καθήκοντος, το δικαστήριο έκρινε πως δεν προέκυψε καμία ενέργεια τους που να δηλώνει αμέλεια να ελεγχθούν οι επίμαχες καταγγελίες ή προσπάθεια συγκάλυψης της υπόθεσης.
Η ανακοίνωση από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας:
«Άλλη μία σκευωρία που έστησε η κυβέρνηση κατέρρευσε.
Ο Γενικός Διευθυντής της Νέας Δημοκρατίας, κ. Νίκος Παπαθανάσης τον οποίον είχε στοχοποιήσει ο κ. Χρήστος Σπίρτζης.
Για να αποκρύψει την παταγώδη αποτυχία του στα οικονομικά αποτελέσματα της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. (Μετρό, ΤΡΑΜ, ΗΣΑΠ) αθωώθηκε ομοφώνως από το τριμελές εφετείο κακουργημάτων για το τάχα αδίκημα της παράβασης καθήκοντος που του είχε καταλογιστεί.
Κάτι που αναμενόταν, βέβαια, από όσους γνωρίζουν τα οικονομικά των δημοσίων συγκοινωνιών.
Επί των ημερών του κ. Παπαθανάση, η ΣΤΑΣΥ, από μια ζημιογόνος εταιρεία, μετεβλήθη σε ελάχιστο χρόνο σε μια επιχείρηση με λειτουργική κερδοφορία που έγινε παράδειγμα εξυγίανσης ακόμη και για τις ευρωπαϊκές συγκοινωνίες.
Κατόπιν τούτου, ο κ. Σπίρτζης είναι που θα πρέπει να απαντήσει στα εξής καίρια ερωτήματα:
Γιατί σήμερα η ΣΤΑΣΥ επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, όταν επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας η εταιρεία δεν λάμβανε καμία κρατική επιδότηση και δεν επιβάρυνε ούτε με ένα ευρώ τον Έλληνα φορολογούμενο;
Γιατί σήμερα η ΣΤΑΣΥ πνίγεται στα ελλείμματα και έχει αυξήσει παράλληλα όλα τα εισιτήρια, ενώ επί διακυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας το εισιτήριο είχε μειωθεί από 1,40 σε 1,20 ευρώ και παρ’ όλα αυτά είχε και λειτουργική κερδοφορία;
Πώς εξηγείται ότι ακόμη και μετά τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου το 2017, η εταιρεία έχει μειωμένα έσοδα κατά 30,5% σε σχέση με το 2014;
Τις απαντήσεις αυτές οφείλει να τις δώσει ο κ. Σπίρτζης και ο ΣΥΡΙΖΑ.
Διότι είναι πρωτοφανές μια κυβέρνηση να παραλαμβάνει μια εταιρεία με λειτουργική κερδοφορία 2,7 εκατ. ευρώ (2014) και να την καταδικάζει μέσα σε μόλις ένα χρόνο σε λειτουργικό έλλειμμα 21,5 εκατ. ευρώ επειδή ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να κάνει κυβερνητική πολιτική το “δεν πληρώνω”.
Υπογραμμίζεται, μάλιστα, ότι η κατρακύλα της ΣΤΑΣΥ συνεχίστηκε και τα επόμενα χρόνια καθώς το 2016 εμφάνισε λειτουργικό έλλειμμα 25,5 εκατ. ευρώ και το 2017 32,7 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται, τέλος, ότι το πόρισμα βάσει του οποίου ο κ. Παπαθανάσης ταλαιπωρήθηκε στα δικαστήρια την τελευταία διετία, το συνέταξε η Γενική Επιθεωρήτρια κ. Μαρία Παπασπύρου.
Διατηρεί, ως γνωστόν, σχέσεις στενής πολιτικής συγγένειας με τον ΣΥΡΙΖΑ.
Θα είχε λοιπόν ενδιαφέρον να δούμε αν με τα στοιχεία που δίνει σήμερα στη δημοσιότητα η Νέα Δημοκρατία, η εν λόγω επιθεωρήτρια θα εκπονήσει ένα νέο πόρισμα για να δώσει απαντήσεις ο αρμόδιος.