Πολιτική

Σπυράκη: Καμία πρόκληση δεν μπορεί να απαντηθεί χωρίς επένδυση στη γνώση

Αναλυτικά όσα είπε η Μαρία Σπυράκη σε σεμινάριο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ιδεών.

Η ανάγκη επένδυσης στη γνώση και στην καινοτομία ως απάντηση στις σύγχρονες και μελλοντικές προκλήσεις της νέας ψηφιακής εποχής, τονίστηκε σε σεμινάριο του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ιδεών (European Ideas Network) με θέμα: «Επενδύοντας στην Εκπαίδευση και στην Καινοτομία», το οποίο διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη, η ευρωβουλευτής του ΕΛΚ και της ΝΔ και εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ, Μαρία Σπυράκη.

«Ας σκεφτούμε, πως μπορούμε να κάνουμε τη μεγαλύτερη επένδυση σε αυτόν τον αιώνα, που δεν είναι άλλη από τη γνώση» είπε η κ. Σπυράκη, υπογραμμίζοντας ότι καμία πρόκληση δεν είναι δυνατόν να απαντηθεί χωρίς επένδυση στη γνώση.

«Είτε αυτή αφορά στις κοινωνικές ανισότητες, είτε αφορά στην κλιματική αλλαγή, είτε αφορά στην ψηφιακή επανάσταση, στη λεγόμενη τέταρτη βιομηχανική επανάσταση» συνέχισε η κ. Σπυράκη και πρόσθεσε :

«Καμία πρόκληση δεν μπορεί να απαντηθεί, εάν δεν υπάρχουν συνέργειες ανάμεσα στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα, αν δεν υπάρχει σχέδιο που να απαντά ουσιαστικά σε αυτές τις προκλήσεις και εάν δεν υπάρχουν μηχανισμοί χρηματοδότησης».

Η κ. Σπυράκη ανέφερε ότι απαιτείται, ωστόσο, ένα «μίνιμουμ συναίνεσης» και έφερε, ως παράδειγμα, το «νόμο Διαμαντοπούλου» για τον οποίο είπε, ότι ενώ «έτυχε αποδοχής, ιδιαίτερα στα πανεπιστήμια» και συνάντησε «υψηλή διακομματική συναίνεση (ψηφίστηκε και από τη ΝΔ) την περίοδο που η ίδια ήταν υπουργός», όμως «ξηλώθηκε με συνοπτικές διαδικασίες, μόλις οι κυβερνήσεις άλλαξαν». «Είναι λοιπόν απαραίτητο πρώτα απ όλα να πετύχουμε τη μίνιμουμ συναίνεση» είπε η κ. Σπυράκη.

Η ευρωβουλευτής του ΕΛΚ και της ΝΔ αναφέρθηκε στη χαμηλή θέση της Ελλάδας σε δείκτες καινοτομίας και εκπαίδευσης στην Ε.Ε. και ειδικότερα στο δείκτη ψηφιακής οικονομίας (DΕSI), σημειώνοντας ωστόσο, ότι αυτό μπορεί να αλλάξει και πρόσθεσε:

«Και η Ελλάδα έχει πάρα πολλές δυνατότητες να κάνει καινοτομία – η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας είναι ένα καλό παράδειγμα- και να φέρει καινοτόμες επιχειρήσεις και στη Θεσσαλονίκη και στη χώρα συνολικά».

Η κ. Σπυράκη ανέφερε, ως παράδειγμα, τη Φιλανδία, η οποία αξιοποιεί τη νέα τεχνολογία στην εκπαίδευση, λέγοντας ότι «οι μαθητές δεν πηγαίνουν στο σχολείο με βιβλία, αλλά με κωδικούς πρόσβασης» σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές. «Στη Φιλανδία, το 90% της εμπιστοσύνης το έχει ένας θεσμός, η εκπαίδευση» είπε η κ. Σπυράκη και συνέχισε :

«Στην Ελλάδα, η εμπιστοσύνη στην εκπαίδευση είναι πάρα πολύ χαμηλή και ειδικά στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι ευκαιρία να το αλλάξουμε αυτό, βλέποντας πώς συμβαίνει στο εξωτερικό και υιοθετώντας καλές πρακτικές, που δεν κοστίζουν και που μας δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξουμε τη χώρα μας σε πολύ καλύτερους ρυθμούς».