Ο θεσμός της Black Friday ή αλλιώς η “Μαύρη Παρασκευή” καθιερώνεται πλέον και στην ελληνική αγορά.
Σύμφωνα με την αμερικανική παράδοση της Μαύρης Παρασκευής είναι η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου. Δηλαδή η Black Friday 2018 είναι στις 23 Νοεμβρίου.
Το “Black Friday” εφαρμόζεται για τρίτη χρονιά φέτος
Το 2017, οι Έλληνες καταναλωτές ανταποκρίθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την πρώτη χρονιά (το 2016).
Την τιμητική τους θα έχουν όπως κάθε χρόνο τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών ενώ από πέρσι μπήκαν στο παιχνίδι και επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων.
Γενικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα, η πρακτική της «Black Friday» κατέχει θετικό αντίκτυπο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν τη συγκεκριμένη μέρα στην πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων.
Black Friday με αριθμούς
Όπως είχαν δείξει τα στοιχεία έρευνας του MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο τέλος της περσινής Black Friday, φαίνεται ότι οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν ως ένα βαθμό στην πρόσκληση των εμπορικών επιχειρήσεων καθώς το 44,5% του δείγματος πραγματοποίησε αγορές κατά την ημέρα Black Friday.
Το 15,3% εξ αυτών επισκέφτηκε εμπορικά καταστήματα και έκανε τις αγορές του από εκεί ενώ το 6,5% αγόρασε μόνο από το διαδίκτυο.
Το υπόλοιπο ποσοστό 78,2% αγόρασε προϊόντα και από τα καταστήματα αλλά και από το διαδίκτυο . Οι καταναλωτές πλήρωσαν για τις αγορές τους κυρίως με μετρητά (49%) και χρεωστικές κάρτες (26,45).
Οι περισσότερες αγορές έγιναν από καταστήματα καλλυντικών, νέων τεχνολογιών και ένδυση/υπόδησης, ενώ οι καταναλωτές ξόδεψαν για αγορές στην πλειοψηφία τους (42,5%) έως 50 ευρώ ενώ μόνο ένα 6,3% ξόδεψε περισσότερα από 501 ευρώ.