Η Αστρολογία και τα σύμβολα των ζωδίων.
Μπορεί λοιπόν η αρχή αυτή να έγινε τη στιγμή που το ανθρώπινο μάτι αντίκρισε για πρώτη φορά τον έναστρο ουρανό.
Τότε που προσπάθησε να κατανοήσει τα μυστήρια του σύμπαντος.
Τα ιστορικά στοιχεία μαρτυρούν ότι πρώτοι οι Βαβυλώνιοι «εντρύφησαν» στα μυστήρια αυτά, γύρω στο 3.000 π.Χ.
Σε κείμενα που αναφέρονται σε εκείνη την περίοδο, γίνεται αναφορά στους τότε γνωστούς αστερισμούς:
- τον Ταύρο,
- τους Διδύμους,
- τον Λέοντα,
- τον Σκορπιό και
- τους Ιχθείς.
Οι Βαβυλώνιοι συσχέτισαν τους θεούς τους με πλανήτες, δίνοντας το όνομα του σημαντικότερου θεού τους, του Μαρδούκ, στον πλανήτη Δία.
Μάλιστα, το πρώτο «ωροσκόπιο» αποδίδεται σε αυτούς και φέρει την ημερομηνία 410 π.Χ..
Αστρολογία και αποκρυφισμός: Τα σύμβολα των ζωδίων (Μέρος Α’)
Τα σύμβολα των ζωδίων και η αποκωδικοποίησή τους
-
ΚΡΙΟΣ: το κριάρι
Το κριάρι είναι η πολιορκητική μηχανή μέσα στο χρόνο.
Πρόκειται για την αρχέγονη δύναμη που δίνει στον πρώτο σπόρο την βλάστηση, την πρώτη ανάσα ζωής μετά το χειμώνα.
Οι Βαβυλώνιοι αποκαλούσαν τον Κριό Γκαμ, που σημαίνει γιαταγάνι και θεωρούσαν ότι προστάτευε τη χώρα τους από τα κακά πνεύματα και τις φυσικές καταστροφές.
Για τους Αιγύπτιους ο Κριός συνδεόταν άμεσα με την ανακουφιστική υπερχείλιση του Νείλου, που ερχόταν όταν ο ανέτειλε ο Σείριος και ο Κριός βρισκόταν στο ζενίθ του.
Σύμφωνα με ένα αιγυπτιακό μύθο, όταν ο Διόνυσος έφτασε στην άνυδρο Αφρική ένα ιπτάμενο κριάρι του έδειξε το δρόμο για τις πηγές του Νείλου.
Ο θεός για να το ευχαριστήσει το τοποθέτησε ανάμεσα στα άστρα.
Σε εκείνο το σημείο οι Αιγύπτιοι έκτισαν ένα ναό προς τιμή του Άμμωνα Δία που απεικονιζόταν με κέρατα κριαριού.
Το μαντείο του Άμμωνα Δία ήταν υποστηρικτής της άποψης ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν γιος του Άμμωνα.
Ο Μέγας Έλληνας στρατηλάτης απεικονίζεται σε νόμισμα του 300 π.Χ. ως Άμμωνας με κέρατα Κριαριού!
Ο Κριός στην Ελλάδα έχει πολύ πιο παλαιά ιστορία από εκείνη της Αιγύπτου.
Εξάλλου τα πιο σημαντικά τοπωνύμια της Αιγύπτου «κρύβουν» Ελληνική μυθιστορία: Ασουάν= (ανάποδα) Νάουσα!
Πορτ Σάιδ= Δίας! Σουέζ= Ζεύς!
Η συνέχεια είναι γνωστή, με τον Ιάσωνα και την Αργοναυτική εκστρατεία, που για πολλούς ερευνητές σημαίνει έναν αρχαίο πόλεμο των άστρων.
Κυβερνήτης-πλανήτης του ζωδίου ο Άρης, (Mars στα λατινικά) o θεός του πολέμου.
Έδωσε το όνομά του στην Τρίτη των Λατίνων (Mars-dies) των Γάλλων (Mardi) των Ιταλών (Martedi) και όλων των λατινογενών γλωσσών.
Στα αγγλικά, ο αστερισμός του Κριού ονομάζεται Aries.
O Μάρτιος έχει μείνει στη γλώσσα μας να μας θυμίζει το μήνα που Ήλιος ξεκινά το πέρασμα του στον Κριό.
Όπως και το πρόσταγμα για το εμβατήριο, την παρέλαση (εμπρός, μαρς!).
Μπορεί η Τρίτη να μην έγινε ποτέ μέρα του Άρη στη γλώσσα μας.
Ωστόσο η πολεμική ιαχή του Οκτώβρη του ’40 δεν υπολείπεται από το ίδιο το όνομα του θεού του πολέμου: Αέρα (Άρη)!
Το ιδεόγραμμα του Κριού υποδηλώνει τα κέρατα του κριαριού, αλλά και τα γεννητικά όργανα.
-
ΤΑΥΡΟΣ: ο ταύρος
Την άνθηση του πρώτου σπόρου που έδωσε ο Κριός ακολουθεί η καρποφορία, η αφθονία και κατ’ επέκταση το χρήμα, που αντιπροσωπεύεται από το ζώδιο του Ταύρου.
Απόδειξη; Το νόμισμα των δύο ευρώ που απεικονίζει τον Ταύρο να απαγάγει την Ευρώ-πη, έναν ταύρο που δεν είναι άλλος από το μεταμορφωμένο Δία.
Τον θεό της αφθονίας και της επέκτασης σε μια από τις αιώνιες ερωτικές του περιπέτειες!
Δεν είναι τυχαίο ότι κυβερνήτης πλανήτης του Ταύρου στην παραδοσιακή αστρολογία είναι η Αφροδίτη του έρωτα, (γονιμοποίηση-καρποφορία-συγκομιδή).
Αλλά και των απολαύσεων που προσφέρει το χρήμα.
Ημέρα του ζωδίου η Παρασκευή (Venus-dies), Vendredi κατά τα Γαλλικά.
Venerdi Ιταλιστί, με το γράμμα V να πρωταγωνιστεί σε όλες τις λέξεις και τα λήμματα που αναφέρονται στη λατινική ονομασία της Αφροδίτης.
(vendre, vender=το ρήμα πουλώ, αλλά και ventre η κοιλιά).
Οι Υάδες, μια ομάδα από πέντε αστέρια που σχηματίζουν στον ουρανό την κεφαλή του Ταύρου.
Έχουν το σχήμα του «V» ενώ στον αυχένα του αστερισμού του Ταύρου συναντάμε τις πολυτραγουδισμένες Πλειάδες.
Η λέξη πλειάδες σημαίνει περιστέρια και αναφέρεται στα περιστέρια εκείνα που έφερναν αμβροσία στον Δία όταν ήταν μωρό και η Ρέα τον έκρυβε από τον Κρόνο.
Η κατσίκα Αμάλθεια πρόσφερε στο θεό το γάλα της.
Για το λόγο αυτό η Αμάλθεια απέκτησε ένα κέρατο που είχε πάντα τροφή, ένα κέρας αφθονίας.
Ο Αλδεβαράν, το ξεχωριστό κοκκινωπό αστέρι των Υάδων ήταν γνωστός σαν «Λαμπαδίας» στους αρχαίους προγόνους μας.
Το ονόμαζαν επίσης και «Νότιο οφθαλμό του Ταύρου».
Φυσικά ο Ταύρος σαν σύμβολο της αφθονίας που αντιστοιχεί στην περίοδο Απρίλιος-Μάιος συνδέεται άμεσα με και με τη θυσία του ταύρου.
Για τον εξευμενισμό των θεών και την καρποφορία της γης.
Στο φοινικικό αλφάβητο συναντάμε και το ιδεόγραμμα του Ταύρου, υιοθετημένο από την σύγχρονη αστρολογία.
Πρόκειται για το γράμμα άλεφ, που σημαίνει βόδι, και είναι ο πρόγονος του δικού μας άλφα.
Τα σύμβολα των ζωδίων και η αποκωδικοποίησή τους
-
ΔΙΔΥΜΟΙ: οι Δίδυμοι
Στους Διδύμους συναντάμε για πρώτη φορά στο ζωδιακό κύκλο την έννοια της δυαδικότητας και όλα όσα συνδέονται με αυτή.
Τα καλό και το κακό, την ημέρα με τη νύχτα, τη ζωή και το θάνατο.
Στην παραδοσιακή αστρολογία αναφέρεται ότι οι Σουμέριοι ήταν εκείνοι που διέκριναν δίδυμα στον ουρανό.
Ωστόσο τα πρώτα γνωστά δίδυμα (αλλά από άλλο πατέρα-δυαδικότητα) είναι ο Κάστορας και ο Πολυδεύκης, οι Διόσκουροι ή κούροι (αγόρια) του Δία.
Σύμφωνα με τη μυθιστορία μόνο ο Πολυδεύκης ήταν γιος του Δία από τη Λήδα, ενώ ο Κάστορας ήταν παιδί της Λήδας και του Τυνδάρεω.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο Πολυδεύκης σαν γεννημένος αθάνατος, λάμπει πολύ πιο έντονα στον έναστρο ουρανό από τον θνητό αδελφό του Κάστορα.
Τα δύο αδέλφια διακρίθηκαν για τις επιδόσεις τους στην ιππασία και σε αυτούς αποδίδεται η εφεύρεση του άρματος.
Ουσιαστικά, το άρμα των Διόσκουρων αποτελεί, εκτός από την αγωνιστική ή την πολεμική του μορφή το πρώτο συγκοινωνιακό μέσο, και υποδηλώνει την επικοινωνία, βασικό χαρακτηριστικό του ζωδίου των Διδύμων.
Ο Κάστορας και ο Πολυδεύκης ήρθαν σε διαμάχη με τα ξαδέλφια τους Ίδα και Λυγκέα, για γυναικοδουλειές και για το μοίρασμα γης.
Στη διάρκεια της μάχης οι Διόσκουροι κρύφτηκαν πίσω από ένα δένδρο, όμως ο Λυγκέας που είχε παντοδύναμη όραση διέκρινε τον Κάστορα και τον σκότωσε με το δόρυ του.
Ο αθάνατος Πολυδεύκης, άριστος πυγμάχος θανάτωσε με τα χέρια του τα ξαδέλφια του και στη συνέχεια μοιράστηκε την αθανασία με τον αδελφό του με τον όρο να μπορούν να ζουν σε εναλλασσόμενες ημέρες (και πάλι η δυαδικότητα, ζωή σε μονά-ζυγά!).
Ο Πολυδεύκης νίκησε και τον σκληρό Άμυκο, που κυβερνούσε στους Βεβρύκους, ένα λαό που προσπάθησε να εμποδίσει τους Αργοναύτες στο ταξίδι τους για την επιστροφή του χρυσόμαλλου δέρατος. Στην αρχαιότητα, οι Ολυμπιακοί αγώνες γινόταν κάτω από την αιγίδα των Διόσκουρων.
Κυβερνήτης πλανήτης των Διδύμων, ο φτεροπόδαρος Ερμής χάρισε το όνομά του στην Τετάρτη των Λατίνων (Mercurus-dies, Mercredi, Mercoledi).
Το ιδεόγραμμα των Διδύμων υποστηρίζει τη δυαδικότητα του ζωδίου
-
ΚΑΡΚΙΝΟΣ: το καβούρι
Το πρώτο ζώδιο που ανήκει στο στοιχείο του νερού δεν θα μπορούσε να συμβολίζεται από κάτι θαλασσινό, ή από την ίδια τη θάλασσα.
Ο αστερισμός του Καρκίνου αναφέρεται στους ρωμαίους συγγραφείς Οβίδιο και Προπέρτιο σαν χταπόδι, ενώ ο Μπάρτσιος και ο Λουμπίνσκι (17ος αιώνας) τον ονομάζουν αστακό. Αντίθετα, οι Σουμέριοι και οι Βαβυλώνιοι έβλεπαν στη θέση του Καρκίνου μια χελώνα, ενώ οι Αιγύπτιοι τον Σκαραβαίο, το ιερό σκαθάρι που το συνέδεαν με την αθανασία.
Και αυτό γιατί το σκαθάρι γεννά τα αυγά του εγκαταλείποντας τα μέσα σε μια φωλιά με άφθονο φαγητό και οι παρατηρητές πίστευαν ότι τα σκαθάρια γεννώνται από μόνα τους, από το πουθενά.
Το καβούρι, που αποτελεί το σύμβολο του ζωδίου, είναι και αυτό ελληνική επινόηση.
Λέγεται ότι είναι ο κάβουρας που έστειλε η Ήρα για να επιτεθεί στον Ηρακλή στη μάχη που έδωσε ο τελευταίος με την Λερναία Ύδρα.
Για να τον ανταμείψει η Θεά, τον έκανε αστέρι στον ουρανό, χαρίζοντας του την αθανασία.
Σε όλες τις εκφάνσεις του, ο Καρκίνος συνδέεται με το συναίσθημα, με το σπίτι, την οικογένεια, τις ρίζες αλλά και με την αθανασία. Δεν τυχαίο το γεγονός ότι τόσο το καβούρι όσο και η χελώνα κουβαλάνε μαζί τους …το σπίτι τους.
Μάλιστα, το καβούρι που οπισθοδρομεί, συμβολίζει την επιστροφή στις ρίζες, στις καταβολές.
Ως αναφορά στο θέμα της αθανασίας, σύμφωνα με τους χαλδαϊκούς αλλά και τους πλατωνικούς φιλόσοφους ο αστερισμός του Καρκίνου αποτελεί το δρόμο που διαβαίνουν οι ψυχές για να κατέβουν στη γη, ενώ ο πολικός Αιγόκερως είναι ο αγωγός των ψυχών που επιστρέφουν στον ουρανό.
Δεν είναι καθόλου τυχαία η φιλοσοφική αυτή προσέγγιση αφού και οι σύγχρονοι ερευνητές τοποθετούν τον Σείριο, τον μεγαλύτερο απλανή του αστερισμού Καρκίνου σαν τον τόπο που συνδέεται με τα μυστήρια της γήινης και της μεταθανάτιας ζωής.
Η Σελήνη, παραδοσιακός κυβερνήτης του Καρκίνου έχει δώσει το όνομά της στη Δευτέρα των Λατίνων, των λατινογενών γλωσσών και των Άγγλων: (Lunes-dies, Lundi, Lunedi, Moon-day).
Το ιδεόγραμμα του Καρκίνου θυμίζει τα στήθη της μητέρας γης, αλλά και τις δαγκάνες του καβουριού.
Πηγή: myastro.gr