ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Ένα ολονύχτιο θρίλερ έζησαν οι 875 επιβάτες του Ελευθέριος Βενιζέλος, που είχε αναχωρήσει με προορισμό τα Χανιά της Κρήτης, μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο γκαράζ του, ενώ έπλεε 8 ναυτικά μίλια ανοιχτά της νησίδας του Αγ. Γεωργίου.
Ο πλοίαρχος του επιβατηγού και οχηματαγωγού ενημέρωσε αμέσως για το συμβάν τον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας. Κατά τις πρώτες πληροφορίες, η πυρκαγιά πιθανόν ξεκίνησε από φορτηγό, πάντως τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, αφού τέθηκαν σε λειτουργία τα αυτόματα συστήματα πυρόσβεσης.
Σήμανε συναγερμός στο Κέντρο Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης, ενώ κοντά στο Ελευθέριος Βενιζέλος κατά τη διάρκεια του συμβάντος έσπευσαν 9 πλωτά του λιμενικού σώματος, ρυμουλκά, ένα φορτηγό και τρία επιβατηγά πλοία.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Επέστρεψε στον Πειραιά στις 04:00
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία συνέδραμε επίσης, με 2 πυροσβεστικά πλοιάρια και μια ομάδα της 1ης ΕΜΑΚ. Όλοι οι επιβάτες του πλοίου παρέμειναν με ασφάλεια σε δύο σταθμούς συγκέντρωσης, στο πρυμναίο τμήμα του σκάφους.
Το πλοίο επέστρεψε στον Πειραιά περί τις 04.00 και αφού έδεσε στο λιμάνι της κρουαζιέρας, στην ακτή Ξαβερίου, ξεκίνησε με τη χρήση κλίμακας της πυροσβεστικής υπηρεσίας η αποβίβαση των επιβατών.
H κατάσταση στο πλοίο είναι υπό έλεγχο, καθώς αναδίδεται μόνο καπνός, όμως παρ’ όλ’ αυτά στελέχη της πυροσβεστικής υπηρεσίας θα ερευνήσουν εξονυχιστικά τους χώρους του γκαράζ, προκειμένου να δοθούν ξεκάθαρες οδηγίες για το αν θα πρέπει να ανοίξει ο καταπέλτης των οχημάτων.
Το πλοίο μεταφέρει 80 φορτηγά και 152 ΙΧ οχήματα. Στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκονται στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας τα οποία αναμένεται να μεριμνήσουν για όλους τους επιβάτες και τα οχήματά τους.
Από την πρώτη στιγμή του συμβάντος, στο υπουργείο Ναυτιλίας ήταν ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός και το επιτελείο του αρχηγείου του λιμενικού σώματος.
Δείτε το βίντεο:
Δηλώσεις του υφυπουργού Ναυτιλίας, Νεκτάριου Σαντορινιού
«Η διαδικασία αποβίβασης των επιβατών του πλοίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» ολοκληρώθηκε με επιτυχία, χωρίς προβλήματα και τραυματισμούς, μετά τη συντονισμένη επιχείρηση του λιμενικού σώματος, της πυροσβεστικής υπηρεσίας και του ΕΚΑΒ», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός.
«Αυτή τη στιγμή προχωράμε στην προσπάθεια πλήρους κατάσβεσης της φωτιάς και στη συνέχεια θα ακολουθήσει έρευνα για τα αίτια που την προκάλεσαν», πρόσθεσε ο υφυπουργός.
Μαρτυρίες επιβατών του “Ελευθέριος Βενιζέλος”:«Είδαμε καπνό και πανικοβληθήκαμε – Το πλήρωμα έκανε ό,τι μπορούσε»
«Έβαλα τα κλάματα με το που έμαθα τι συμβαίνει. Το πλήρωμα μοίραζε νερά και σωσίβια, ενώ ο πλοίαρχος προσπαθούσε να μας καθησυχάσει. Το πρώτο μήνυνα που μας δόθηκε ήταν ”όλοι στη ντίσκο”. Εγώ ήμουν ήδη εκεί. Ο κόσμος δεν πανικοβλήθηκε ιδιαίτερα και τα σωσίβια μας τα έδωσαν προληπτικά. Τέλος καλό, όλα καλά», είπε στο ΣΚΑΪ μια επιβάτης.
«Είδαμε τον καπνό και πανικοβληθήκαμε, ωστόσο προσπαθήσαμε να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας. Αφού καταφέραμε να βγούμε, τέλος καλό. Φορέσαμε τα σωσίβια προληπτικά, το πλήρωμα έκανε ό,τι μπορούσε για να βοηθήσει. Είχε πολύ καπνό και προσπαθούσαμε να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας για να μπορούμε να αναπνέουμε», ανέφεραν δύο φίλοι που ήταν στο πλοίο.
“Ελευθέριος Βενιζέλος”: Το πλοίο – μύθος της Ελλάδας
Η ναυαρχίδα της ελληνικής ακτοπλοΐας και κάποτε το βαρύ πυροβολικό της, το απόλυτο θηρίο ,η πλωτή πολυκατοικία το πλωτό νησί !Μερικά καλά επιφωνήματα που έχουν υποθει για χάρη ενός πλοίου ! Του βαπορα ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ !Το σπουδαίο αυτό πλοίο ξεκίνησε να κατασκευάζετε το 1984 στην Πολωνία με το όνομα STENA POLONIKA ακλουθώντας τα άλλα δυο αδέλφια του τα σημερινά STENA GERMANICA και STENA SCANDINAVICA (πλέον STENA SPIRIT και STENA VISION )που πλέουν στην Σκανδιναβία.
O BENIZΕΛΟΣ έχει ακόμα δυο μικρότερα ξαδέλφια τα STENA JUTLADICA και STENA DANICA εκ των οποίων το πρώτο πέρασε από την χώρα μας για λίγο πλοιοκτησίας Aγουδημου ως ΑΛΚΜΗΝΗ Α. Ο ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ κατασκευαζόταν μαζί με άλλο ένα αδελφάκι του τα οποία λόγο μη τήρησης χρονοδιαγράμματος δεν τα αγόρασε η STENA LINE και τελικά τα αγόρασαν οι έλληνες. Το πρώτο ξεκίνησε να μετασκευάζετε ως κρουαζιερόπλοιο.
Δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και τελικά πουλήθηκε για σκραπ το γνωστό σε όλους REGENT SKY.Το δεύτερο έμελλε να αγοραστεί από την ΑΝΕΚ και να γνωρίσει δόξα στην Ελλάδα.
Έτσι το 1987 ξεκίνησε μισοκατασκευασμενο από την Πολωνία με τα όνομα BONANZA για το μακρύ ταξίδι στην Ελλάδα οπού κι έφτασε στο πέραμα και ξεκίνησε να μετασκευάζετε. Σε σχέση με τα αδέλφια του η ανεκ έκανε το πλοίο ποιο ανώτερο .Η ΑΝΕΚ το αναμόρφωσε πολύ ωραία και του πρόσθεσε δίπατη ντίσκο πρίμα όπως και καμπίνες και με το όνομα του μεγάλου κρητικού ηγέτη ξεκάνει το 1992 στη γραμμή πάτρα Τεργέστη παρέα με το άλλο μικρό Βενιζέλο οπως αποκαλέσθηκε το ΤΑΛΩΣ (ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ.).
Το πλοίο εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή που έφτασε στο πέραμα. Όλοι έκπληκτοι κοίταζαν το μέγεθος του πλοίου οπού σε σχέση με τα άλλα τότε πλοία της εποχής αυτό ήταν το απόλυτο θηρίο ! Εσωτερικά το ίδιο φοβερό ! Δίπατη ντίσκο υπερπολυτελή σαλόνια υπερσύχρονη γέφυρα για την εποχή του αίθουσα ηλεκτρονικών πισίνα σάουνα ταχύτητα 23 μίλια και κολοσσιαίο γκαράζ ήταν μερικές από τις πολυτέλειες του πλοίου.
Ήταν τόσο τρομερό στην Ελλάδα που η κρατική τηλεόραση έκανε ντοκιμαντέρ για τη χάρη του ! Το μέγεθος του και ο αριθμός καμπινών του το έκαναν να είναι το μεγαλύτερο πλοίο της μεσογείου το πλωτό νησί της ΑΝΕΚ !Το πλοίο επι χρόνια είναι η ναυαρχίδα της ΑΝΕΚ δούλεψε σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιούταν η εταιρεία (Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη) ενώ συχνά κατέβαινε και στην ακτοπλοΐα διπλώνοντας το ΛΑΤΩ το ΛΙΣΣΟΣ και το ΑΠΤΕΡΑ στα Χανιά και στο ηράκλειο αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις !
Με την αρχή της νέας χιλιετίας νέα πλοία υπερσύχρονα κατάφτασαν στη χώρα και το ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ άρχισε σιγά σιγά να χάνει την πρωτοκαθεδρία του σαν το καλύτερο πλοίο στην Ελλάδα. συνέχισε να δουλεύει σε Κρήτη και Ιταλία μέχρι που άρχισε είδη να γίνετε μη απαιτητικό για την Αδριατική αλλά και το Ηράκλειο και με την κατασκευή Τoυ CRUICE ROMA του γκριμαλντι το πλοίο χάνει τον τίτλο του μεγαλυτέρου πλοίου της μεσογείου. Από το 2007 ξεκινάει κάθε καλοκαίρι να ναυλώνετε στην Τυνησία ενώ το χειμώνα δουλεύει για τις σκαντζες των πλοίων της ΑΝΕΚ στην Κρήτη ενώ εκτελεί για χρόνια και κρουαζιέρες της ΑΝΕΚ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό !
Η χάρη του έχει φτάσει ως κρουαζιερόπλοιο σε όλη την μεσόγειο !Από την Πορτογαλία και το Μαρόκο μέχρι την Κωνσταντινούπολη τη Τραπεζούντα και τη Γιάλτα αλλά και την Λεμεσό το Ισραήλ το Λίβανο την Αίγυπτο τη Δαλματία την Ιταλία τη Γαλλία την Τυνησία την Ισπανία αλλά και τη Λιβύη για κρουαζιέρα αλλά και συμμετείχε και στην εκκένωση της το 2011.Επίσης το πλοίο έχει δέσει και σε πολλά ελληνικά νησιά και λιμάνια για λογαριασμό των κρουαζιέρων της εργατικής εστίας.
Ένα πραγματικό θηρίο που παρά τα 28 του έτη πλέον συνεχίζει να εντυπωσιάζει.