Τεχνολογία

Canalys: Όλο και περισσότεροι προτιμούν τα έξυπνα ηχεία

Η Canalys εκτιμά ότι οι συσκευές Amazon Echo θα αντιπροσωπεύουν το 50% της εγκατεστημένης βάσης το “έξυπνων” ηχείων το 2018.

Ολοένα και πιο ανταγωνιστική γίνεται η παγκόσμια αγορά των “έξυπνων” ηχείων, καθώς νέοι παίκτες εισέρχονται στη νεόκοπη αγορά, ενώ, την ίδια στιγμή, η δημοτικότητα των συσκευών μεταξύ των καταναλωτών αυξάνεται.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Canalys, η εγκατεστημένη βάση “έξυπνων” ηχείων θα αγγίξει το φράγμα των 100 εκατ. συσκευών το 2018, που μεταφράζεται σε μεγέθυνση της αγοράς κατά 2,5 φορές σε σχέση με το 2017.

Οι ίδιες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό των “έξυπνων” ηχείων, που θα διατεθούν παγκοσμίως σε 225 εκατ. το 2020. Η Canalys εκτιμά ότι οι συσκευές Amazon Echo θα αντιπροσωπεύουν το 50% της εγκατεστημένης βάσης το “έξυπνων” ηχείων το 2018, ενώ τα smart speakers σειράς Google Home θα αντιστοιχούν στο 30% της συνολικής αγοράς. Τέλος, τα μοντέλα Apple HomePod αναμένεται να αποσπάσουν μερίδιο 4% της παγκόσμιας αγοράς “έξυπνων” ηχείων το 2018.

Από την ανάλυση της Canalys προκύπτει, εξάλλου, ότι οι ΗΠΑ θα είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην υιοθέτηση “έξυπνων” ηχείων. “Amazon και Google γνωρίζουν τη δύναμη του οικοσυστήματος και έχουν εμπλακεί σε έναν έντονο πόλεμο τιμών στην προσπάθειά τους να χτίσουν τη μεγαλύτερη εγκατεστημένη βάση” αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας. Προσθέτουν δε ότι οι συγκεκριμένες συσκευές δεν είναι κάτι καινούργιο στις ΗΠΑ, καθώς στην πραγματικότητα έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην αγορά εδώ και χρόνια.

Απλά -όπως τονίζουν- η εμπλοκή εταιρειών, όπως η Amazon και η Google στη συγκεκριμένη αγορά, επεκτείνει τη λειτουργία των “έξυπνων” συσκευών πέραν από τις παραδοσιακές χρήσεις, που γνώριζαν έως σήμερα οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις. Ειδικά η εμπορική αξιοποίηση των “έξυπνων” ηχείων για επαγγελματική χρήση (ξενοδοχεία, γραφεία, γυμναστήρια και αεροδρόμια) εκτιμάται ότι θα δώσει μεγάλη ώθηση στη νέα και πολλά υποσχόμενη αγορά.

Η Κίνα -σύμφωνα με τους αναλυτές- εξακολουθεί να είναι μια δυνητικά μεγάλη αγορά για τα smart speakers, ωστόσο, παραμένει σήμερα ένας “γίγαντας σε ύπνωση”. “Τοπικοί παίκτες, όπως η Alibaba και η Xiaomi, επενδύουν με όλο και μεγαλύτερη ένταση στην εν λόγω αγορα. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2018, οι πωλήσεις θα αναμένται να δείξουν τη δυναμική που έχει ο κλάδος.

Καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται, οι Κινέζοι πωλητές θα επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκια προϊόντων τους, για να χτυπήσουν περισσότερα σημεία τιμών και να προσφέρουν μεγαλύτερη εμβέλεια δυνατοτήτων” αναφέρουν οι αναλυτές. Άλλωστε, όπως υπογραμμίζουν, η Κίνα έχει τεράστιο δυναμικό, με περισσότερα από 450 εκατ.νοικοκυριά, πάνω από τρεις φορές τον αντίστοιχο αριθμό στις ΗΠΑ.