«Ο τόπος μας γυρνά σελίδα. Οι προτάσεις των Ελλήνων στις διεθνείς συναντήσεις ακούγονται και είναι υπολογίσιμες, κάτι που δεν συνέβαινε πάντα. Ο Αλέξης Τσίπρας είναι χαρισματικός ηγέτης όχι μόνο επειδή διαθέτει ρητορική ικανότητα αλλά και γιατί εκπέμπει την ικανότητα να διακρίνει πού βρίσκεται το δίκιο και πού το σωστό, σε μια ταραγμένη περίοδο παντού. Η ασυνέχεια πολιτικής από την οποία υποφέραμε, τουλάχιστον στο υπουργείο Πολιτισμού έχει ανατραπεί και προχωρούμε τις υποθέσεις» είπε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, νωρίτερα σήμερα σε πρωινή εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού epsilon tv, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη σε θέματα του ΥΠΠΟ.
Η κ. Κονιόρδου έφερε το παράδειγμα της θεσμοθέτησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου:«υπήρξε συνέχεια στο θέμα, από τον κ. Ξυδάκη που ανακοίνωσε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τον κ. Μπαλτά που άρχισε να το επεξεργάζεται κι ετέθησαν τα θεμέλια, ο σχεδιασμός, κι από τότε που ανέλαβε η νέα πρόεδρος του ΤΑΠΑ μπήκε σε πιλοτική λειτουργία.
Εφαρμόζεται σε 11 αρχαιολογικούς χώρους στην επικράτεια. Πάνω από 500.000 επισκέψεις (504.410) καταγράφηκαν τον πρώτο μήνα λειτουργίας του eticket (στις 5/7/2018 λειτούργησε στην Ακρόπολη, στις 3/7/2018 είχε λειτουργήσει στην Κνωσό και στο ΑΜΗ και στις 2/7/2018 στην Αρχ. Μεσσήνη)Το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μόλις ένα μήνα απέφερε 9.323.666 ευρώ έσοδα και μετά από δύο μόλις βδομάδες διαδικτυακής παρουσίας μετράμε 143.995 ευρώ έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων στο Internet. Τώρα θα ξεκινήσει το διαφημιστικό σποτ του ηλεκτρονικού εισιτηρίου».
Σχετικά με την κωλυσιεργία σε ό,τι αφορά την κινηματογράφηση ξένων παραγωγών στους αρχαιολογικούς χώρους η κ. Κονιόρδου σημείωσε ότι αυτό αλλάζει με υπουργική απόφαση που αναμένεται να υπογραφεί εντός των ημερών: «για να αποσυμφορηθεί το ΚΑΣ από το πλήθος αιτήσεων αδειοδότησης θα αναλαμβάνουν οι τοπικές εφορίες του υπουργείου Πολιτισμού εκτός κι αν πρόκειται για μεγάλα αρχαιολογικά μνημεία ενταγμένα στην Unesco, όπως για παράδειγμα η Ακρόπολη ή σε περίπτωση μικτών προτάσεων π.χ αίτημα για άδεια κινηματογράφησης σε Σούνιο, Ακρόπολη, Ελευσίνα κ.ά».
Ερωτώμενη σχετικά απάντησε «ότι οι παραγωγοί του “mamma Μιa” δεν έκαναν ποτέ αίτημα στην Ελλάδα για να κάνουν γυρίσματα στον ελληνικό χώρο καθώς προτίμησαν από την πρώτη στιγμή την Κροατία».
Επίσης η υπουργός Πολιτισμού υπογράμμισε τη βοήθεια προς αυτή την κατεύθυνση και όχι μόνο, που προσφέρει η πρωτοβουλία του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής για την προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών και το film commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Αναφέρθηκε επίσης στη σύμπτυξη των τελών κινηματογράφησης και φωτογράφισης που θα αποφέρει επιπρόσθετα έσοδα.