Μια νέα μελέτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνει ότι ακόμη τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν έχουν μπει στην συνείδηση του σύγχρονου οδηγού. Μια αναλυτική ματιά των χωρών της ΕΕ αρκεί για να δούμε ότι οι πωλήσεις είναι ακόμη πολύ χαμηλές ειδικά στις χώρες με χαμηλό ΑΕΠ, ενώ οι πωλήσεις είναι λίγο περισσότερες σε χώρες που έχουν υψηλό ΑΕΠ.
Ολα αυτά όταν πολύ σύντομα θα ισχύσουν τα νέα μέτρα των εκπομπών ρύπων και ειδικότερα τα αυστηρά όρια που θα ισχύσουν μετά το 2020.
Το σημαντικότερο πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι ακόμη δεν υπάρχει μεγάλη αυτονομία, οι μπαταρίες είναι ακριβές, ενώ δεν υπάρχει η ανάλογη υποδομή φόρτισης στις περισσότερες χώρες. Σε αυτούς τους παράγοντες να προσθέσουμε και το γεγονός ότι από την πλευρά των κυβερνήσεων δεν έχουν δοθεί τα ανάλογα κίνητρα αγοράς.
Ωστόσο τα πλάνα των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναφέρουν ότι το 15% των αυτοκινήτων που θα πωλούνται το 2025 θα είναι ηλεκτρικά και το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 30% το 2030.
Για να επιταχυνθεί η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ACEA προτείνει την δέσμευση των επικεφαλής σε μία περίπου δεκαετία για πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων που να αγγίζει το 50%, ώστε να μεγαλώσει κατακόρυφα ο μέσος όρος των αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.