Αυτοκίνητο

Το μέλλον της Fiat είναι ηλεκτρικό

Tο Tipo που παράγεται στην Τουρκία θα διακοπεί σύμφωνα με τα σχέδια της FIAT.

Η Fiat στην Ευρώπη σκέφτεται να μειώσει τα μοντέλα της και να στηρίξει την παραγωγή της στα ηλεκτροκίνητα 500 lineup, αλλά και το Panda. Ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής FCA Sergio Marchionne αποκάλυψε ότι: «λαμβάνοντας υπόψη τους κανονισμούς της ΕΕ και τις μελλοντικές εκπομπές ρύπων είναι πολύ δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής να είναι πολύ κερδοφόρες».

Με αυτό τον τρόπο η ιταλική εταιρεία θέλει να συνεχίσει να κυριαρχεί στα minicar στην Ευρώπη, καθώς το 500 ήταν το κορυφαίο μοντέλο της με συνολικές πωλήσεις 190.389 μονάδες, ενώ ακολούθησε το Panda με 187.682 πωλήσεις. Να θυμίσουμε ότι το 500 θα αποκτήσει πλήρη ηλεκτρικούς και ήπιους υβριδικούς κινητήρες στην προσπάθεια της εταιρείας για μείωση των εκπομπών των ρύπων.

Ο διευθύνων σύμβουλος ωστόσο αποκάλυψε ότι το Tipo που παράγεται στην Τουρκία θα διακοπεί όταν ισχύουν οι αυστηρότεροι κανόνες εκπομπών, επειδή για να καταστεί το αυτοκίνητο βιώσιμο για τα πρότυπα της ΕΕ θα είναι ιδιαίτερα δαπανηρό.

Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της FCA, Χάραλντ Γουέστερ δήλωσε ότι η νέα ηλεκτρική μπαταρία του Fiat 500, η οποία επίσης θα πωληθεί στις Η.Π.Α, θα στηρίζεται σε μια αποκλειστική αρχιτεκτονική η οποία θα παρουσιαστεί σύντομα από την εταιρεία. Ωστόσο να επισημάνουμε ότι το επιχειρηματικό σχέδιο της FCA για το 2022 είναι μια σειρά από πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Να σημειώσουμε ότι η Fiat υπήρξε μία από τις κορυφαίες ευρωπαϊκές μάρκες, ανταγωνιζόμενη τη μάρκα Volkswagen για την πρώτη θέση στη δεκαετία του 1970 και του 1980. Το περασμένο έτος, το μερίδιο αγοράς της Fiat στις αγορές της ΕΕ ήταν 5% πίσω από τα γερμανικά σήματα πολυτελείας και όλα δείχνουν ότι η πορεία της εταιρείας τους επόμενους μήνες θα είναι ακόμη καλύτερη.

Η FCA -παράλληλα- δήλωσε ότι αναμένει πλήρη αξιοποίηση των εγκαταστάσεων στην Ευρώπη έως το 2022.

«Θα παραμείνουμε ή θα αυξήσουμε την πλήρη αξιοποίηση της ευρωπαϊκής και της ιταλικής βιομηχανίας, εξαλείφοντας τα προϊόντα της μαζικής αγοράς που δεν έχουν τιμολογιακή δύναμη», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Marchionne δίνοντας το πλαίσιο που θα κινηθεί η ιταλική εταιρεία μειώνοντας δραστικά τα μοντέλα που δεν έχουν μεγάλες πωλήσεις.