Video

“Νύχτες μαγικές”: Ρεμπέτικο ντουέτο – Τραγούδια με άρπα και φωνή

''Νύχτες μαγικές'', με αγαπημένα ελληνικά τραγούδια από το ρεμπέτικο αλλά και το έντεχνο-λαϊκό ρεπερτόριο. Τραγούδια με άρπα και φωνή!

Η ξεχωριστή ερμηνεύτρια και ηθοποιός Βερόνικα Δαβάκη και ο κορυφαίος αρπίστας Θοδωρής Ματούλας, σχεδιάζουν καλοκαιρινές ”Νύχτες μαγικές”, με αγαπημένα ελληνικά τραγούδια από το ρεμπέτικο αλλά και το έντεχνο-λαϊκό ρεπερτόριο. Τραγούδια με άρπα και φωνή!

Ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πρόγραμμα, με κύριο στόχο τη συμμετοχή των ακροατών στη χαρά του τραγουδιού, καθώς τα ελληνικά τραγούδια οδηγούν πάντα στο γλέντι και τη συμμετοχή. Ανάμεσα στα τραγούδια-επιτυχίες που πρόκειται ν ακουστούν στο πρόγραμμα, είναι : ”Ακρογιαλιές Δειλινά” του Β.Τσιτσάνη, ”Χαράματα η ώρα τρεις” , ”Τικ Τακ” του Μ. Βαμβακάρη, ”Το μινόρε της αυγής”, ”Εσύ σαι η αιτία που υποφέρω” του Μ.Χιώτη, ”Πες μου μια λέξη”, ”Αγάπη που γινες” του Μ.Χατζιδάκι και πολλά άλλα.

Η Βερόνικα Δαβάκη πρωτοεμφανίστηκε στο ελληνικό τραγούδι συμμετέχοντας σε νεανικά ρεμπέτικα σχήματα.

Πρωταγωνίστησε στην παράσταση «Μαρίκα» στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, όπου ερμήνευσε τα τραγούδια της μοναδικής Μαρίκας Νίνου.

Συμμετείχε στο πρόγραμμα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών για τον αυτισμό, ερμηνεύοντας τραγούδι του Δημήτρη Παπαδημητρίου σε στίχους Μιχάλη Γκανά, μαζί με τον Χρήστο Θηβαίο.

Την τρέχουσα περίοδο ολοκληρώνει τις διασκευές παραδοσιακών αρμένικων τραγουδιών, σε στίχους του ποιητή Γιώργου Μπλάνα. Συμμετείχε ως ηθοποιός σε σημαντικές θεατρικές παραστάσεις, ενώ από το φθινόπωρο θα συμμετέχει στην παράσταση ”Οι Μάγισσες της Σμύρνης”, στο Παλλάς, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Ο Θοδωρής Ματούλας είναι μέλος της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ από το 1995. Έχει συμπράξει με όλες τις ελληνικές ορχήστρες και έχει συνεργαστεί με Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες. Επιπλέον, έχει λάβει μέρος σε συναυλίες και ρεσιτάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό και διδάσκει στo Ωδείο Athenaeum. Ο ίδιος διασκεύασε παραδοσιακά δημοτικά τραγούδια για άρπα και φωνή.

Η άρπα στο ελληνικό τραγούδι

Η ιδέα για τη χρήση της άρπας στο ρεμπέτικο και ελληνικό τραγούδι συνολικά, όσο είναι καινοφανής, άλλο τόσο είναι και μουσικολογικά και ιστορικά θεμελιωμένη.

Ο λυρικός ήχος της άρπας, έχει συνδεθεί με τη Δυτική συμφωνική μουσική το μπαρόκ και την αναγέννηση, τη μουσική της Ιρλανδίας, αλλά και της λατινικής Αμερικής. Η σχέση του οργάνου όμως, με την Ανατολική μουσική είναι πολύ βαθύτερη μέσα στον χρόνο..

Η άρπα εμφανίστηκε στην Ευρώπη μετά τον 8ο μ.Χ. αιώνα, ενώ στην Ελλάδα, υπήρξε βασικό όργανο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, ήδη από το 3.000 π.Χ.

Ακούγοντας τα ρεμπέτικα και έντεχνα ελληνικά τραγούδια από τον αρχέγονο ήχο της άρπας, ο ακροατής συνδέεται με την αρχαία ελληνική ρίζα του τραγουδιού και μπροστά του αναβιώνει όλη η δύναμη και η βαθύτερη ουσία της ελληνικής τροπικής μουσικής.

Παράλληλα χάρη στις νέες αρπιστικές τεχνικές, που προσέφερε η ευρωπαϊκή και η σύγχρονη μουσική, ο συνδυασμός αυτός εκτινάσσει το ρεπερτόριο, στη σφαίρα του παγκόσμιου και του μελλοντικού.

Το αποτέλεσμα είναι μαγικό συνδυαζόμενο ιδανικά με το αυθεντικά ελληνικό ηχόχρωμα της Βερόνικας Δαβάκη.

Αυτός ο μαγικός συνδυασμός έχει τη δύναμη να οδηγήσει τους ακροατές να συμμετέχουν στο άκουσμα των οικείων και πολύ αγαπημένων τραγουδιών, καθώς είναι ταυτόχρονα σαν να ακούγονται για πρώτη φορά.