Ο Πειραιάς είναι το λιμάνι με την ταχύτερη ανάπτυξη σύμφωνα με την Die Zeit, σημειώνοντας ότι το 2019 θα αποτελεί το μεγαλύτερο της Μεσογείου. «Η μεταφόρτωση εμπορευμάτων έχει υπερτριπλασιαστεί μετά την είσοδο των Κινέζων στον Πειραιά. Το 2017, υπήρχαν μόλις 3,7 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια, ενώ μέχρι το επόμενο έτος, προσδοκάται να φτάσουν τα πέντε εκατομμύρια, καθιστώντας έτσι τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.
Ο Πειραιάς είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι στον κόσμο, μόνο φέτος η διοίκηση επιδιώκει να αυξήσει τη διακίνηση εμπορευμάτων κατά 35%. Αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός, δεν θα περάσει πολύς καιρός πριν το Αμβούργο εκτοπιστεί από την τρίτη θέση στην Ευρώπη», αναφέρει η γερμανική εφημερίδα.
«Ο νέος δρόμος του μεταξιού: Η άγκυρα της Κίνας στην Ευρώπη», είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος, που επισημαίνει μεταξύ άλλων «Η Cosco χτίζει στον Πειραιά εντελώς ανενόχλητη την κεντρική γέφυρα της Κίνας προς την Ευρώπη, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία βορειότερα της ηπείρου. Ο νέος εμπορικός δρόμος ο οποίος όμως δημιουργείται θα μπορούσε να προκαλέσει ριζικές αλλαγές συνολικά στη διακίνηση αγαθών προς την Κεντρική Ευρώπη», αναφέρει το ρεπορτάζ.
Πολλά από τα πλοία, τα οποία ανήκουν κυρίως σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, έρχονται εδώ για την τακτική ετήσια συντήρηση. «Αυτές οι παραγγελίες χάθηκαν στα χρόνια της κρίσης. Ακόμη και οι Έλληνες πλοιοκτήτες έστελναν τα πλοία τους για συντήρηση στο εξωτερικό», λέει ο εκπρόσωπος του ΟΛΠ, Νεκτάριος Δεμενόπουλος. Πριν από την κρίση, περισσότερα από 10.000 άτομα εργάζονταν στα συνεργεία, αλλά σήμερα είναι λιγότεροι από το ένα τρίτο. «Υπήρχε έλλειψη σύγχρονων υποδομών, αλλά τώρα γίνονται από την Κίνα».
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τουρκικό εμπορικό πλοίο "ακούμπησε" ελληνικό κανονιοφόρο ανοιχτά της Μυτιλήνης