Οικονομία

Το σχέδιο του ΑΔΜΗΕ για τη διασύνδεση των Κυκλάδων

Ο ΑΔΜΗΕ τονίζει ακόμη ότι θα δοθεί προτεραιότητα, ώστε να ολοκληρωθεί το 2023, στη διασύνδεση Πάρου (ή Νάξου) - Σαντορίνης.

Συγκεκριμένη πρόταση για την υλοποίηση της τέταρτης και τελευταίας φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024 υπέβαλε ο ΑΔΜΗΕ στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με το σχέδιο ανάπτυξης του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας για την περίοδο 2019 – 2028 που εστάλη προς έγκριση στη ΡΑΕ την Παρασκευή.

Η δεύτερη φάση διασύνδεσης της Κρήτης, μέσω Αττικής παραμένει επί του παρόντος στο χρονικό ορίζοντα του 2023, ωστόσο σε πρόσφατη συνέντευξή του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επίσπευσής της κατά ένα ή δύο χρόνια. Κάτι που συνδέεται και με την υλοποίηση του έργου διασύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας μέσω Κρήτης, το χρονοδιάγραμμα του οποίου προβλέπει την ολοκλήρωση του τμήματος Αττική – Κρήτη το 2021.

Αναλυτικά, η τέταρτη φάση για τις Κυκλάδες περιλαμβάνει τις εξής υποβρύχιες διασυνδέσεις: Νάξος – Θήρα, μήκους 100km, Θήρα – Φολέγανδρος μήκους 50km, Φολέγανδρος – Μήλος μήκους 40km, Μήλος – Σέριφος μήκους 50km, Σέριφος – Λαύριο μήκους 100km και κατασκευή 4 νέων υποσταθμών σε Σαντορίνη, Φολέγανδρο, Μήλο, Σέριφο. Εναλλακτικά εξετάζεται η δυνατότητα διασύνδεσης Σαντορίνης με την Πάρο αντί για τη Νάξο.

Ο ΑΔΜΗΕ τονίζει ακόμη ότι θα δοθεί προτεραιότητα, ώστε να ολοκληρωθεί το 2023, στη διασύνδεση Πάρου (ή Νάξου) – Σαντορίνης, μέσω της οποίας θα καλυφθεί το 60 % του φορτίου των προς διασύνδεση νησιών για να προκύψουν πιο σύντομα οικονομικά οφέλη από τη μείωση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας. Το έργο περιλαμβάνει ακόμη τη διασύνδεση της Σίφνου και της Κύθνου με τη Σέριφο.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση που περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο, καθώς και με Πάρο, Μύκονο και Τήνο ολοκληρώθηκε, η δεύτερη (Πάρος – Νάξος και Νάξος – Μύκονος) προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2019 και η τρίτη φάση (πόντιση δεύτερου καλωδίου Λαυρίου – Σύρου) στο τέλος του 2020.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης η ΔΕΗ ζήτησε επιτάχυνση της αναβάθμισης του δικτύου στην Πελοπόννησο προκειμένου να είναι δυνατή η λειτουργία της νέας μονάδας φυσικού αερίου στη Μεγαλόπολη σε πλήρη ισχύ (811 μεγαβάτ αντί για 400 – 500 που είναι η τωρινή δυνατότητα) και να καλυφθεί τυχόν έλλειμμα ισχύος που θα ανακύψει λόγω της απόσυρσης παλιών λιγνιτικών μονάδων τα επόμενα χρόνια. Ζητά επίσης να προβλεφθεί αποζημίωση για τις μονάδες στα νησιά που διασυνδέονται οι οποίες θα παραμείνουν σε ψυχρή εφεδρεία. Οι βιομηχανικοί καταναλωτές ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ) ζητούν ενίσχυση των διεθνών διασυνδέσεων ώστε να αυξηθεί το διασυνοριακό εμπόριο και οι ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγοί (ΕΣΑΗ) συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων και του Βορείου Αιγαίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΑΔΜΗΕ: Σύστημα χρεώσεων ρεύματος με βάση την κατανάλωση στις ώρες αιχμής

ΑΔΜΗΕ: Προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας με διαδικασίες ΑΣΕΠ