Αυτοδιοίκηση

Διαγωνισμός για δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου

«Σε τροχιά υλοποίησης το πλέγμα Εμπορευματικών Κέντρων σε όλη την Ελλάδα, που αναβαθμίζει τη χώρα ως διεθνές κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών» δήλωσε ο Χρ. Σπίρτζης.

Προκηρύχθηκε σήμερα ο διεθνής διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ για τη δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί με ταχύτατες διαδικασίες, σε δύο στάδια που είναι τα εξής:

– Α φάση (στάδιο): Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος η οποία θα διαρκέσει ένα μήνα, το οποίο σημαίνει ότι η λήξη της περιόδου αυτής θα είναι στο τέλος Μάιου

– Β φάση (στάδιο): ανταγωνιστικός διάλογος, κατάθεση προσφορών, η διάρκεια του οποίου προσδιορίζεται σε δύο μήνες μετά την Α φάση, ήτοι στο τέλος Ιουλίου θα κατατεθούν οι προσφορές των συμμετεχόντων. Σημειώνεται ότι δικαίωμα για συμμετοχή σε αυτήν τη φάση του διαγωνισμού θα έχουν όσοι συμμετείχαν στην πρώτη φάση, δηλαδή στη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

«Οι κρίσιμες Υποδομές των Εμπορευματικών Κέντρων που έχουμε ανακοινώσει σε όλη την Ελλάδα υλοποιούνται νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε εξαγγείλει. Οι Υποδομές της χώρας υλοποιούνται, υπηρετώντας τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της χώρας και υλοποιώντας το σχέδιο της Κυβέρνησης και του πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα για παραγωγική ανασυγκρότηση και δίκαιη ανάπτυξη» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης ενόψει της σημερινής προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού.

«Ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησης του Εμπορευματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, μετά από την ανάπτυξη του αντίστοιχου Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου Πεδίου στην Αθήνα. Στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί η ανάπτυξη των υποδομών των Συνδυασμένων Μεταφορών, με σημαντικότερες αυτές των Εμπορευματικών Κέντρων και ενός σύγχρονου Σιδηροδρομικού δικτύου. Το Εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα είναι ένα κέντρο διεθνούς εμβέλειας. Θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και την Βόρειο Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις Βαλκανικές χώρες και τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ακόμη επτά Εμπορευματικά Κέντρα σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα» δήλωσε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «Τα Εμπορευματικά αυτά Κέντρα σε συνδυασμό με τις σύγχρονες Σιδηροδρομικές Υποδομές που θα συνδέουν τα λιμάνια της Β. Ελλάδος με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέσω του΄Αξονα 10 με την Σερβίας και τη π.ΓΔΜ, αναβαθμίζουν τη χώρα μας ως διεθνές κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών με προφανή πλεονεκτήματα για τις παραγωγικές δομές της χώρας, τόσο στην πρωτογενή παραγωγή όσο και στη μεταποίηση. Οι Υποδομές της χώρας υλοποιούνται, υπηρετώντας τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας και υλοποιώντας το σχέδιο της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα για παραγωγική ανασυγκρότηση και δίκαιη ανάπτυξη».

Υπενθυμίζεται, το πρώην στρατοπέδου Γκόνου, όπου θα αναπτυχθεί το εν λόγω εμπορευματικό κέντρο, έχει έκταση 672.000 τ.μ και η θέση του χαρακτηρίζεται προνομιακή. Διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τέλος, η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από τις εξής βασικές οδικές αρτηρίες:

– Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς

– Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης -Έδεσσας που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς

– Εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού)

– Εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Άγριος πολιτικός καυγάς για την ανάπλαση της ΑθήναςΘεσσαλονίκη: Φτάνει στον σταθμό "Νομαρχία" ο μετροπόντικας "Φρίξος"

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο