H Ελένη Φιλίππα, συστήθηκε και έμεινε στην ανάμνηση του κοινού ως δικηγόρος της Ελένη Βλαχάκη μέσα από την τηλεοπτική επιτυχία του συγγραφικού διδύμου Χάρη Ρώμα και Άννας Χατζησοφιά «Κωνσταντίνου και Ελένης» που ακόμη και σήμερα σαρώνει σε τηλεθέαση στις επαναλήψεις του ΑΝΤ1. Είναι όμως άδικο να σταθούμε μόνον εκεί δεδομένου πως πρόκειται για μια ταλαντούχα ηθοποιό που διανύει χιλιόμετρα επιτυχιών είτε ως ηθοποιός, είτε ως παραγωγός.
Συνέντευξη στην Έπη Τρίμη
Το επαγγελματικό της ταξίδι είναι πλούσιο σε εμπειρίες και επιτυχίες. Έχει συνεργαστεί με τον ΑΝΤ1 στις σειρές: «Γάμος με τα όλα του», «Ο γάμος είναι φυλακή», «Δεληγιάννειον παρθεναγωγείον», «Λίφτινγκ», «Λόλα», «Οι φιλενάδες», «Το καφέ της Χαράς» και «Κούκου». Με το MEGA στα σήριαλ: «Ο ιός του πατέρα», «Πατήρ υιός και πνεύμα» και «Ο γάμος της κόρης μου». Με την ΕΡΤ ως ηθοποιός στις παραγωγές: «Η κάθοδος», «Η κυρία Ντορεμί», «Η Τετράς η ξακουστή», «Χωρίς φλας», «Δον Ζουάν», «Ευτυχώς τρελάθηκα» και «Το Λιζάκι»). Με τη ΝΕΤ στη «Λίστα γάμου». Με το MEGA ONE στο «Η μαμά λείπει ταξίδι για δουλειές». Τι να πρωτοθυμηθούμε επίσης για τις συμμετοχές της στον κινηματογράφο; Όλες οι ταινίες είναι μια προς μια («Απ’ το χιόνι», «Από την άκρη της πόλης», «Μιρουπάφσιμ», «Μπορντέλο», «Ροζ ολοταχώς και το χάραμα»). Έχει συμμετάσχει και σε λίγες επίλεκτες βιντεοταινίες («Άλλος Χαβάη άλλος πληρώνει», «Έρωτας σε δίλημμα», «Τα στραβάδια».
Στη θεατρική σκηνή την απολαύσαμε το 2013 «Γάμοι, κηδείες και δεν έχω τίποτα να φορέσω». Μια σουρεαλιστική κωμωδία στα άδυτα του γυναικείου ψυχισμού, σε σκηνοθεσία της Άννα Χατζησοφιά. Αυτήν τη φορά στο θέατρο Αλκμήνη είναι παραγωγός της εξαιρετικής παράστασης «Γκυγιώμ, γλυκιά μου» του Γκυγιώμ Γκαλλιέν με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Περικλή Λιανό. Το έργο του Γάλλου ηθοποιού και συγγραφέα αναφέρεται στην ιστορία ενός αγοριού που του αποδόθηκε μια σεξουαλική ταυτότητα προτού καν το ίδιο προλάβει να την ανακαλύψει. Είναι μία εσωτερική αναδρομή με πολλά βιωματικά στοιχεία, όπου το κωμικό εναλλάσσεται με το δραματικό, η συγκίνηση με την μίμηση, η ανάμνηση με την παρωδία. Ο Γκυγιώμ είναι ένας ηθοποιός που γράφει ένα μονόλογο με πολλούς ρόλους, τον εαυτό του, την μητέρα του, τη γιαγιά του, έναν ψυχίατρο, έναν άραβα σκηνοθέτη και όλους εκείνους που καθόρησαν την πορεία του.
Η θαυμάσια σκηνοθεσία ανήκει στην Άννα Χατζησοφιά και τα υπέροχα κουστούμια στην Έβελυν Σιούπη. Η παράσταση είναι δε τόσο καλή που θα παιχτεί εκ νέου και τον προσεχή χειμώνα!!!! Ο δε Λιανός είναι αποκάλυψη και η λέξη συγχαρητήρια φαντάζει πολύ φτωχή. Όσοι δεν είδατε την παράσταση να τη συμπεριλάβετε στην ατζέντα του χειμώνα καθότι είναι από τις ωραιότερες της φετινής σεζόν! Έτσι μετά το πέρας της παράστασης αφού τη συνεχάρην κάναμε μια μικρή κουβέντα που τη μεταφέρουμε στους αναγνώστες μας. Ελπίζω να την απολαύσετε όσο κι εγώ.
Ελένη μου θέλω να μου πεις για την εταιρεία που έχετε ιδρύσει μαζί με την κ. Χατζησοφιά και τον κ. Λιανό
Η εταιρεία, είναι μια αστική μη κερδοσκοπική που ιδρύθηκε από τον Περικλή, εμένα και την Άννα τη Χατζησοφιά το 2012. Η εταιρεία δε φτιάχτηκε με την έννοια να ψάχνουμε έργα για να συμμετέχουμε μόνο μεταξύ μας. Το «Γκυγιώμ, γλυκιά μου» έτυχε να το βρω εγώ, ήταν ένας αντρικός μονόλογος και το πρότεινα στον Περικλή. Έτσι, αποφασίσαμε να το ανεβάσουμε εδώ στο Αλκμήνη.
Τον Περικλή τον ξέρω από τη σχολή, την Άννα τη γνώρισα λίγο πιο μετά, ενώ παράλληλα οι δύο τους με έχουν παντρέψει, οπότε… διαπλεκόμεθα (γέλια). Έχουμε μια φιλία που κρατάει χρόνια και μας επιτρέπει όταν τσακωνόμαστε να επανερχόμαστε απευθείας. Υπάρχει μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ μας και δεν ανταγωνιζόμαστε ο ένας τον άλλο.
Πρόκληση να ανέβει στην Ελλάδα μια τέτοια παράσταση. Πώς το αποτόλμησες;
Διάβασα το σενάριο απνευστί. Με το που ξεκίνησα δεν μπόρεσα να το αφήσω και το τελείωσα απευθείας κι αυτό είναι σημαντικό. Ήταν θεατρικά εξαιρετικά στημένο και διαπραγματεύεται ένα θέμα φοβερά ευαίσθητο κοινωνικά, αλλά με θεατρικό και έξυπνο τρόπο. Ξέρουμε ότι πολλές φορές μπορεί να καταστρέψεις ένα έργο αν δεν βρεις την ισορροπία μεταξύ συγγραφέα και ηθοποιών. Η Άννα σεβάστηκε το κείμενο και βρήκε όλα αυτά τα θετικά που έχει, την ισορροπία ανάμεσα στην σκληρότητά του και τις πιο χαλαρές στιγμές.
Ο Γκυγιώμ Γκαλλιέν είναι ένας διάσημος Γάλλος ηθοποιός-σκηνοθέτης-συγγραφέας που αποφάσισε να γράψει αυτό το έργο, έχοντας βάλει αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία. Άρα υποθέτουμε διαβάζοντάς το, αλλά και από κάποιες συνεντεύξεις του, ότι ουσιαστικά αντικατοπτρίζει εκείνον ως ένα σημείο. Σκέψου ότι ο ίδιος έκανε χρόνια ψυχαναλύσεις ενώ επισκεπτόταν φωνίατρο για να βρει τη σωστή χροιά.
Από τη στιγμή που γράφεις ένα έργο που έχεις αποφασίσει να βάλεις πράγματα από τη ζωή σου, γράφοντάς το τότε γίνεται ένα έργο τέχνης. Μόνο ο ίδιος βέβαια γνωρίζει τί απ’ όλα που γράφει είναι αυτοβιογραφικό.
Ο Περικλής υποδύεται τον Γκαλλιέν, αλλά είναι ρόλος και επ’ ουδενί δεν υποδύεται τον Γκαλλιέν ως άνθρωπο. Στην ουσία είναι λάθος το να ψυχαναλύσεις το ποιόν του ανθρώπου, αλλά οφείλεις να τον δεις ως ένα σύμβολο. Αυτό που περιγράφει ο Γκυγιώμ Γκαλλιέν δεν αφορά μόνο τον ίδιο αλλά και αρκετά άτομα της κοινωνία μας που γεννήθηκαν χωρίς να έχουν σαφή σεξουαλική ταυτότητα.
Γιατί δεν αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα δίπλα μας και χλευάζουμε τις καταστάσεις, ενώ σ’ έναν διάσημο άνθρωπο την αποδεχόμαστε;
Καταρχάς δεν ξέρεις αυτός ο άνθρωπος που έχεις μπροστά σου τι έχει υποστεί και τι ζυμώσεις έχουν γίνει εσωτερικά στην ψυχή και στο μυαλό του. Όταν ένας άνθρωπος είναι διαφορετικός (με οποιονδήποτε τρόπο) από το μέσο όρο, το να μπορέσει να επιβιώσει μέσα στο πέρασμα του χρόνου και να φτάσει να γίνει διάσημος, πάει να πει ότι έχει έναν δυνατό χαρακτήρα που υπερπήδησε όλα τα εμπόδια. Μπορεί να λες ότι ναι ”ο τάδε που είναι διάσημος και γκέι δε χλευάζεται”. Ωστόσο στην πορεία του και για να φτάσει ως εκεί δε γνωρίζει κανείς το τι έχει περάσει.
Δεν είναι πάντα θέμα ορίων. Όταν είσαι μικρός τί όρια μπορείς να θέσεις; Εκεί παίζει ρόλο και ο περίγυρός σου, το πώς δηλαδή θα σε αντιμετωπίσει η οικογένειά σου ώστε να σου διαπλάσει το χαρακτήρα και να μπορέσεις σε βάθος χρόνου να ξεπεράσεις τις δυσκολίες.
Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που γεννιούνται με δυνατό χαρακτήρα και υπάρχουν άλλοι πιο αδύναμοι. Αυτός που είναι προικισμένος με δύναμη θα επιβιώσει ευκολότερα σε κάθε περιβάλλον και συνθήκη. Εμείς μιλάμε για τους άλλους που είναι περισσότερο ευαίσθητοι, σ’ αυτούς παίζει ρόλο το περιβάλλον και το τί ερεθίσματα και μηνύματα θα τους δώσει.
Γι’ αυτό και οι τρελοί στην αρχαιότητα θεωρούντο ”ευλογημένοι από τον θεό”. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι εθεωρούντο ιεροί γιατί η φύση τους έκανε διαφορετικούς από τους άλλους.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας σε σχέση με την εταιρεία και το «Γκυγιώμ, γλυκιά μου»;
Η εταιρεία υπάρχει, ο «Γκυγιώμ, γλυκιά μου» θα συνεχίσει και του χρόνου, ωστόσο δεν έχουμε καταλήξει ακόμη αν θα γίνει κάποια περιοδεία. Δεν είμαστε επιχειρηματίες, οπότε πρέπει να δούμε και τα δικά μας προγράμματα. Εδώ κάνεις το κέφι σου, στην ουσία δεν κερδίζεις. Στο θέατρο δε βγάζεις ποτέ λεφτά πολλά λεφτά.
Ποιο είναι το οικονομικό σου αντίβαρο;
Τα χρήματα που χρειάζονται γι’ αυτήν την παραγωγή δεν είναι τεράστια. Υπάρχει ένα λειτουργικό κόστος, αλλά κάνεις έναν προϋπολογισμό και βλέπεις πώς πορεύεσαι. Εν ολίγοις λες ότι αν μπω μέσα, δε θα καταστραφώ, να στο πω απλά.
Τηλεοπτικά έχεις καιρό να εμφανιστείς στους ελληνικούς δέκτες, γιατί;
Έκανα πέρσι ένα σήριαλ που παίχτηκε στην Κύπρο, ήταν να προβληθεί στην Ελλάδα, αλλά δε συνέβη τελικά. Μιλάμε για ένα καστ με την Καίτη Κωνσταντίνου, τη Φωτεινή Μπαξεβάνη και τον Άρη Σερβετάλη. Τα γυρίσματα έγιναν στην Κύπρο, όπου και προβλήθηκε, ωστόσο, δε μεταφέρθηκε εδώ.
Προφανώς για κάποιους λόγους δεν αποφασίζουν να βάλουν λεφτά οι παραγωγές για ελληνικά σήριαλ. Είναι πολύ πιο φθηνές παραγωγές τα σόου, σε σχέση με το να στήσεις ένα σήριαλ 35 επεισοδίων με αντίστοιχους ηθοποιούς.