Συντηρήσεις των αντιπλημμυρικών έργων του ποταμού Γαλλικού προωθεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να βελτιωθούν τα χαρακτηριστικά του ποταμού και να αποφευχθεί το ενδεχόμενο πλημμυρών στους γειτονικούς οικισμούς, τις γεωργικές εκτάσεις και τις βιομηχανικές περιοχές.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας ενέκρινε σήμερα τον τρόπο δημοπράτησης για την επιλογή αναδόχου του εν λόγω έργου, το οποίο προβλέπει την αποκατάσταση της κοίτης του Γαλλικού ποταμού με την απομάκρυνση βλάστησης, μπαζών, απορριμμάτων κλπ., αλλά και τη συντήρηση των κατεστραμμένων πρανών της όχθης, από την πλευρά της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Κιλκίς. Παρεμβάσεις θα γίνουν στην περιοχή των Τοπικών Κοινοτήτων της Νέας Φιλαδέλφειας και του Πετρωτού, της Δημοτικής Ενότητας Καλλιθέας του Δήμου Ωραιοκάστρου στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.
Στην τεχνική περιγραφή του έργου αναφέρεται ότι η σημερινή κατάσταση της κοίτης του Γαλλικού ποταμού «δεν είναι ικανή να παραλάβει την πλημμυρική παροχή». Η συσσώρευση μεγάλων ποσοτήτων άμορφης μάζας, φυτικών υλικών και κατά τόπους μπάζων προκαλούν απότομη αύξηση της στάθμης της ροής. Το ύψος της υπερχείλισης της κοίτης σε πλημμύρες συχνά υπερβαίνει το ύψος του κεντρικού δρόμου του Πετρωτού και εμποδίζει την κυκλοφορία των οχημάτων. Απέναντι από τη Νέα Φιλαδέλφεια τα νερά της πλημμύρας κατακλύζουν μεγάλες γεωργικές εκτάσεις, ενώ κινδυνεύουν και τα εργοστάσια τα οποία βρίσκονται στην περιοχή αυτή. Επίσης, παρατηρείται έντονη διάβρωση των πλανών, δίπλα στην παλαιά εθνική οδό προς το Κιλκίς και πιο συγκεκριμένα μεταξύ των δύο σιδηροδρομικών γεφυρών, παλαιάς και νέας.
Η σχετική εισήγηση αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι στην περιοχή η ΕΥΑΘ είχε κατασκευάσει αναβαθμούς στην κοίτη του Γαλλικού ποταμού με σκοπό τον εμπλουτισμό του υπόγειου υδροφορέα. Λόγω όμως αυτών των αναβαθμών κατά το πέρασμα του χρόνου και μετά την εκδήλωση έντονων πλημμυρικών φαινομένων στην περιοχή, συσσωρεύτηκαν τόσο φερτά υλικά όσο και διάφορες ξένες ύλες, όπως μπάζα, απορρίμματα, κορμοί και κλαδιά δέντρων, τα οποία αύξησαν την ταχύτητα της κοίτης και άλλαξαν την κατεύθυνση της ροής του ποταμού, με αποτέλεσμα να δημιουργείται έντονη διάβρωση των πρανών. Συνεπώς. υπάρχει κίνδυνος να παρουσιαστεί αστάθεια του πρανούς και έτσι να υπάρξει κίνδυνος και για την ασφαλή χρήση της οδού που παρουσιάζει έντονη κίνηση οχημάτων.
Από την πλευρά των παρατάξεων της αντιπολίτευσης στο περιφερειακό συμβούλιο, ο Γιάννης Ανδρίτσος, από την «Περιφέρεια Πρωταθλήτρια», έκανε λόγο για καθυστερήσεις στις σχετικές διαδικασίες, ενώ υπέρ του έργου τάχθηκαν οι παρατάξεις «Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα», «Συμμετέχω» και «Πολίτες Μπροστά». Λευκό, ψήφισε ο Βασίλης Ρέβας, από τη «Λαϊκή Συσπείρωση».