Όπως αναφέρεται στην έρευνα, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς επιλέγει για τις μετακινήσεις του σχεδόν ο μισός πληθυσμός της Αττικής με τους περισσότερους απ΄ αυτούς να προτιμούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ.
Τα στοιχεία αποκαλύπτει γενική έρευνα της εταιρείας MARC που παρουσιάστηκε πριν από μερικές ημέρες και έγινε για λογαριασμό της Περιφέρειας Αττικής σε συνεργασία με το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ).
Κατά τη διάρκεια συνάντησης των διοικήσεων του ΟΑΣΑ και του ΕΚΑ στα γραφεία του Οργανισμού που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης, παρουσιάστηκε το σκέλος της έρευνας που αναφέρεται στις μετακινήσεις.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας:
το 26% των συμμετεχόντων μετακινείται συχνά με λεωφορεία,το 20% χρησιμοποιεί το Μετρό ή/και τον Ηλεκτρικό,το 1,5% τρόλεϊ καιμόλις το 0,5% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί ταξί για τις μετακινήσεις του.
Πολύ ή αρκετά ικανοποιημένοι από τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην περιοχή τους δηλώνει το 46% των ερωτώμενων. Μάλιστα, όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς καταγράφουν μεγαλύτερο ποσοστό ικανοποίησης (48,2%) από όσους δεν τα χρησιμοποιούν συνήθως (43,9%). Ποιο ικανοποιημένοι από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εμφανίζονται όσοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις του το Μετρό και τον Ηλεκτρικό.
Στην ερώτηση «τι θα θέλατε να βελτιωθεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ώστε να τα προτιμάτε περισσότερο;»:
το 63,8% απάντησε η συχνότητα των δρομολογίων,το 13,5% η χρονική ακρίβεια των προγραμματισμένων δρομολογίων,το 10,4% το κόστος του εισιτηρίου,το 10% η επέκταση του δικτύου,το 5,8% η ανανέωση του στόλου,το 4,5% η διασύνδεση των μέσων μεταφοράς καιτο 3,3% η αύξηση της ταχύτητας των μετακινήσεων.
«Ήταν μια πολύ σημαντική συνάντηση ως συνέχεια της σχετικής ημερίδας που πραγματοποίησε τον περασμένο Δεκέμβριο το ΕΚΑ με τη συμμετοχή και της Διοίκησης του ΟΑΣΑ. Και οι δύο πλευρές συμφωνήσαμε πως η συνεργασία μας πρέπει να συνεχιστεί στην κατεύθυνση της υπεράσπισης του δημόσιου αγαθού της μετακίνησης των πολιτών. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το ΕΚΑ που δηλώνει αρωγός και θέτει τις δυνάμεις του στις προσπάθειές μας για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών και τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας και κυρίως των εργαζομένων.
Σε αυτήν την προσπάθεια θα μας βοηθήσουν τα στοιχεία της έρευνας, τα οποία ασφαλώς και θα λάβουμε σοβαρά υπόψη» δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης.
Από τη μεριά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ιωάννης Σκουμπούρης δήλωσε τα εξής: «Ο ΟΑΣΑ, ξεπερνώντας τις όποιες δυσκολίες, έχει καταφέρει να μην παρεκκλίνει της βασικής του αποστολής, ήτοι της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και της εφαρμογής κοινωνικών πολιτικών προς ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
Την τρέχουσα περίοδο ολοκληρώνεται η μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο αποτελεί τη σπουδαιότερη θετική εξέλιξη, εδώ και δεκαετίες, στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με τεράστια οφέλη τόσο για τους επιβάτες, όσο και τους συγκοινωνιακούς φορείς».