Τεχνολογία

Twitter: Τέλος στους προπαγανδιστικούς λογαριασμούς

Το Twitter ανακοίνωσε ότι δίνει περιθώριο στους χρήστες, έως τις 23 Μαρτίου, για να συμμορφωθούν και μετά θα διαγράφει τους λογαριασμούς που ''κάνουν του κεφαλιού τους''.

Όπως έγινε γνωστό, το Twitter έχει ξεκινήσει εκκαθάριση κακόβουλων και προπαγανδιστικών λογαριασμών από αυτόνομα προγράμματα λογισμικού που προσποιούνται τους χρήστες με σκοπό να χειραγωγούν το δημόσιο διάλογο.

Αντιδράσεις όμως έχουν ήδη υπάρξει από πραγματικούς χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης μέσω των hashtags #TwitterLockout και #TwitterPurge, που καταγγέλλουν ότι μπλοκαρίστηκαν οι λογαριασμοί τους. Να σημειωθεί, ότι οι λογαριασμοί ήταν ιδίως δεξιών πολιτικών πεποιθήσεων.

Πολλοί από αυτούς, διαμαρτυρήθηκαν ότι έχασαν πολλούς ”ακολούθους”, μιλώντας για διακρίσεις εναντίον των συντηρητικών πολιτικών απόψεων. Το ίδιο το Twitter δήλωσε, σύμφωνα με το BBC και τα πρακτορεία Ρόιτερς ότι ”τα εργαλεία μας είναι απολιτικά και εφαρμόζουμε τους κανόνες μας χωρίς πολιτική μεροληψία”.

Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι συνεχίζει σε καθημερινή βάση να αναζητά και να εξουδετερώνει λογαριασμούς με ύποπτες συμπεριφορές, που υποδηλώνουν ότι ανήκουν σε αυτοματοποιημένα bots ή που παραβιάζουν τους κανονισμούς του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, έχοντας κακόβουλους ή άδηλους στόχους. Το Twitter δεν θα απαγορεύσει τελείως τη χρήση τέτοιων αυτόνομων προγραμμάτων λογισμικού που μπορεί να είναι χρήσιμα, για παράδειγμα οι αυτοματοποιημένες προειδοποιήσεις για σεισμό, για τον καιρό ή για άλλες δημόσιες και κοινωνικά ωφέλιμες υπηρεσίες.

Το Twitter έκανε γνωστό ότι πλέον δεν θα επιτρέπει να αναρτώνται, ούτε από ανθρώπους χρήστες ούτε από bots, πανομοιότυπα μηνύματα από πολλαπλούς λογαριασμούς του, μία τακτική που θεωρείται ότι χρησιμοποιούν Ρώσοι πράκτορες για να δημιουργούν στοχευμένα μηνύματα (tweets), τα οποία εξαπλώνονται σαν ιός στο διαδίκτυο. Τέλος, απαγόρευσε πια τη χρήση bots που επιτρέπουν σε χρήστες να εκτελούν ταυτόχρονες δραστηριότητες σε μαζική κλίμακα από πολλαπλούς λογαριασμούς, όπως τα απανωτά likes και retweets.

Στόχος αυτών των αλλαγών, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι να υπάρξει ”ποιότητα στη διάχυση των πληροφοριών” και περιορισμός ”της κακόβουλης δραστηριότητας που στοχεύει σε κρίσιμες συνομιλίες, οι οποίες λαμβάνουν χώρα στο Twitter, όπως οι εκλογές στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο”.