Τεχνολογία

Google: Πρωταθλήτρια του λόμπινγκ για το 2017

Η Google δαπάνησε τα περισσότερα χρήματα για λόμπινγκ από το 1998 που άρχισε η επίσημη καταγραφή των σχετικών δαπανών από μεμονωμένες εταιρείες.

Για πρώτη χρονιά το 2017 η Google δαπάνησε πάνω από 18 εκατομμύρια δολάρια για να επηρεάσει μέσω λόμπινγκ τις αποφάσεις της Ουάσιγκτον.

Η αύξηση σε σχέση με το 2016 αγγίζει το ποσοστό του 17%. Συγκεκριμένα, ο όρος λόμπινγκ έχει σχέση με την πρακτική επηρεασμού των νομοθετών από οργανωμένες ομάδες πίεσης, που έχουν συγκεκριμένο συμφέρον για ένα ζήτημα.

Παραδοσιακά το πιο έντονο επιχειρηματικό λόμπινγκ έκαναν πάντοτε οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και άμυνας. 

Οι AΤ&T, Boeing και Comcast συμπλήρωσαν την κορυφαία τετράδα του λόμπινγκ πέρυσι, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η Google μοίρασε χρήματα αριστερά-δεξιά για να διαμορφώσει προς το συμφέρον της τις αποφάσεις του Λευκού Οίκου, του Κογκρέσου και των ομοσπονδιακών υπηρεσιών σε διάφορα θέματα, από τη μετανάστευση και τη φορολογία έως την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία και τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Τα σχετικά στοιχεία του αρμόδιου Γραφείου της Γερουσίας των ΗΠΑ, που καταγράφει τις δαπάνες για λόμπινγκ, σύμφωνα με την ”Ουάσιγκτον Ποστ”, φανερώνουν ότι η Google δεν είναι η μόνη τεχνολογική εταιρεία που, κατά τον πρώτο χρόνο της προεδρίας Τραμπ, αύξησε σημαντικά τις σχετικές δαπάνες για την άσκηση παρασκηνιακής πίεσης και επιρροής.