Η εργασιακή ανασφάλεια, τα χρέη που έχουν και οι κατάσταση της οικονομίας που δεν προσδοκούν να βελτιωθεί είναι οι μεγαλύτερες ανησυχίες των Ελλήνων και παραμένουν σταθερά ψηλά από το 2013 και μετά, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen μπορεί να βελτιωμένος το τρίτο τρίμηνο του 2017 ωστόσο το 83% των Ελλήνων πιστεύει ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε ύφεση και το 2018.
Ο δείκτης σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας Consumer Confidence της Nielsen, παρουσίασε αύξηση οκτώ μονάδων και ανήλθε στις 60 μονάδες και έχει επηρεαστεί, κυρίως, από τις πιο θετικές εκτιμήσεις για την ανεργία τους επόμενους δώδεκα μήνες, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2017.
Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας, ποσοστό 83% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά. Σημειώνεται, ότι είναι το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen ανά τον κόσμο.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, καθώς τρεις στους δέκα Έλληνες ανησυχούν για την εργασία τους. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (30%) και για την οικονομία (28%). Τις συγκεκριμένες τρεις ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά οι Έλληνες από το 2013, σύμφωνα με την Nielsen.
Επτά στους δέκα Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (56%). Ειδικότερα, οι κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%) και στα έξοδα για ρουχισμό (63%).