Το ιρανικό δεξαμενόπλοιο που βυθίσθηκε χθες Κυριακή, 15 Ιανουαρίου, στην Ανατολική Σινική Θάλασσα έχει δημιουργήσει μια μεγάλη πετρελαιοκηλίδα, έγινε σήμερα γνωστό από κινεζικά μέσα ενημέρωσης και τις ιαπωνικές αρχές καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για ζημιά στο θαλάσσιο οικοσύστημα.
Το δεξαμενόπλοιο Sanchi είχε πιάσει φωτιά και έπλεε ακυβέρνητο από τις 6 Ιανουαρίου που είχε συγκρουσθεί με το φορτηγό πλοίο Crystal. Ισχυροί άνεμοι το είχαν παρασύρει μακριά από τις κινεζικές ακτές, όπου είχε σημειωθεί η σύγκρουση, και μέσα στην ιαπωνική αποκλειστική οικονομική ζώνη.
Η ιαπωνική Ακτοφυλακή ανακοίνωσε πως το πετρέλαιο έχει διασκορπιστεί σε μια περιοχή μήκους 13 χλμ. και πλάτους 11 χλμ., αν και πρόσθεσε πως η πετρελαιοκηλίδα περιορίζεται χάρη στις προσπάθειες ειδικών σκαφών.
Η Ακτοφυλακή πρόσθεσε πως η πυρκαγιά στην επιφάνεια της θάλασσας κατασβέστηκε γύρω στις 04:00 ώρα Ελλάδας σήμερα, αν και σύμφωνα με άλλες αρχές και την κινεζική κρατική τηλεόραση CCTV μαύρος καπνός συνέχιζε να υψώνεται για πολλές ώρες από το σημείο στο οποίο βυθίσθηκε το δεξαμενόπλοιο.
Η προσπάθεια καθαρισμού άρχισε και τα σωστικά συνεργεία έχουν σταματήσει την έρευνα για επιζώντες, σύμφωνα με τη CCTV.
Όλα τα μέλη του πληρώματος του Sanchi, που αποτελούνταν από 30 Ιρανούς και δύο ναυτικούς από το Μπανγκλαντές, πιστεύεται πως έχασαν τη ζωή τους στην τραγωδία αυτή. Επίσης δημιουργήθηκε η μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα που έχει προκληθεί από δεξαμενόπλοιο από το 1991, όταν 260.000 τόνοι πετρελαίου είχαν διαρρεύσει στην ακτή της Ανγκόλας.
Η Ανατολική Σινική Θάλασσα είναι γνωστή για το πλούσιο θαλάσσιο οικοσύστημά της, το οποίο είχε ήδη πληγεί από τη ρύπανση. Περιλαμβάνει φάλαινες, φώκαινες και θαλάσσια πουλιά, λέει ο Ρικ Στάινερ, αμερικανός επιστήμονας της θαλάσσιας ζωής και ειδικός στις πετρελαιοκηλίδες.
Η Greenpeace ανέφερε σε δήλωση που εξέδωσε ότι η έκρηξη και η βύθιση του δεξαμενοπλοίου συνέβη «σε έναν σημαντικό τόπο αναπαραγωγής ψαριών. Αυτή την εποχή του χρόνου η περιοχή χρησιμεύει για να ξεχειμωνιάζουν βρώσιμα είδη ψαριών. Η περιοχή βρίσκεται επίσης στη διαδρομή που ακολουθούν κατά την αποδημία τους πολλά θαλάσσια θηλαστικά, όπως η μεγάπτερος φάλαινα, η σωστή φάλαινα και η γκρίζα φάλαινα», ανέφερε η Greenpeace.