Πολιτική

Χρήστος Σπίρτζης: Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το τρένο σε 3 ώρες και 20 λεπτά

"Τη βεβαιότητα ότι στις 6 Ιουνίου το τρένο από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα καλύπτει την απόσταση σε 3 ώρες και 20 λεπτά" εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, λίγο μετά το τέλος του παρθενικού ταξιδιού με τρένο, στη νέα χάραξη της σιδηροδρομικούς γραμμής, από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι.

Ο Χρήστος Σπίρτζης προσδιόρισε ότι μέχρι τότε θα έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα, και μαζί η ηλεκτροκίνηση των σιδηροδρόμων, έτσι ώστε ο χρόνος της διαδρομής από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη να περιοριστεί στο ελάχιστο δυνατό.

«Τον Ιούνιο θα έχουμε επιτέλους το Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε διπλή γραμμή, ηλεκτροδοτούμενο και θα μπορούμε να καλύπτουμε αυτή την απόσταση σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Αυτό σημαίνει πάρα πολλά πράγματα και για τις επιβατικές μεταφορές αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές» τόνισε ο υπουργός για να συμπληρώσει ότι με το συγκεκριμένο έργο «αλλάζει ο χάρτης των μεταφορών και ειδικά των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα».

Ο κ. Σπίρτζης, στελέχη του υπουργείου, της ΕΡΓΟΣΕ αλλά και παράγοντες της περιοχής, ήταν οι πρώτοι επιβάτες του συρμού που ξεκίνησε από την Τιθορέα στις 12 το μεσημέρι για το πρώτο ταξίδι προς το Λιανοκλάδι. Ήταν το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων στη διαδρομή Τιθορέα ? Λιανοκλάδι, η οποία τίθεται σε λειτουργία την 1η Φεβρουαρίου.

Ο υπουργός Υποδομών ενημερώθηκε για όλες τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει, ιδιαίτερα σε ηλεκτρονικά συστήματα εποπτείας του έργου και τα επίπεδα ασφαλείας της σήραγγας του Καλλιδρόμου.

«Είναι ένα έργο το οποίο αλλάζει τον μεταφορικό αλλά και τον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής» ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στην σήραγγα του Καλλιδρόμου καθώς είναι μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων. Ξεκίνησε το 1997 και το μήκος της ξεπερνά τα 9 km ανά κατεύθυνση. «Είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα μέσα και ανταποκρίνεται στα πλέον υψηλά στάνταρ ασφαλείας» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης, τονίζοντας με έμφαση ότι το τμήμα από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι ουσιαστικά εποπτεύεται από τρία σημεία. Από την Τιθορέα, από το Λιανοκλάδι και από ενδιάμεσο σταθμό.

Ο κ. Σπίρτζης ενημερώθηκε και για τα συστήματα ασφαλείας στο τούνελ του Καλλιδρόμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενδιάμεσα δημιουργήθηκε ένας νέος σταθμός (στην περιοχή του Μώλου) που άνοιξε σήμερα τις πύλες του. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδρομές στο τέλος του μήνα.