Η VW έχει βάλει ψηλά τον πήχη: Θέλει να επενδύσει έως το 2030 περισσότερα από εξήντα δις δολάρια στα ηλεκτρικά. Η Renault είναι πρώτη σε πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη – να ναι καλά το Zoe – ενώ η Lexus μαζί με τη μαμά Toyota γλυκοκοιτάζουν τα ηλεκτρικά και βάζουν σε δεύτερη μοίρα τα υβριδικά!
Ακόμη και εταιρείες – που πριν από μερικά χρόνια δεν είχαν στον ήλιο μοίρα – σήμερα, βλέπουν την ηλεκτροκίνηση ως μια ευκαιρία ανάπτυξης.
Το τελευταίο δείγμα γραφής έρχεται από την συνεχώς ανερχόμενη Dacia, η οποία δήλωσε ότι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της θα πάρουν σάρκα και οστά στο εγγύς μέλλον – χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει πότε ακριβώς θα δούμε και τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Πολύ πιθανό να καρπωθεί την ηλεκτρική τεχνολογία που ήδη διαθέτει η Nissan –Renault, που έχει στη σκέπη της την ρουμάνικη Dacia τα τελευταία χρόνια. Σαφώς, το αμιγώς ηλεκτρικό Renault Zoe αποτελεί το πιο εξελιγμένο ηλεκτρικό μοντέλο των Γάλλων, κάτι, που ίσως να «καπηλευτεί» η Dacia στο εγγύς μέλλον.
Επίσης, η Audi, αναμένεται να βάλει στην παραγωγή το ηλεκτρικό e-tron Quattro στα μέσα του 2018, ενώ e-tron Sportback θα μπει στην παραγωγή το 2019. Και τα δύο μοντέλα θα παράγονται στο εργοστάσιο της φίρμας, στην Βρυξέλλες.
Συνολικά, η Audi είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι θέλει έως το 2025 να θέσει σε κυκλοφορία περισσότερα από 20 ηλεκτρικά μοντέλα.
Σαφώς, το μεγαλύτερο προβάδισμα το έχει η «μαμά» VW που πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε ότι έως το 2030 θέλει να έχει στη γκάμα των φιρμών της 300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με απώτερο στόχο να γίνει ο ηγέτης της ηλεκτροκίνησης!
Για αυτό το λόγο θα επενδύσει 84 δισ. δολάρια σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μπαταρίες. Τα 60 δισ. δολάρια θα επενδυθούν στην παραγωγή μπαταριών, ενώ 12 δισ. δολάρια θα επενδυθούν στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την ηλεκτροκίνηση γλυκοκοιτάζει και η Lexus μαζί με τη μαμά Toyota, εταιρεία που εδώ και σχεδόν 15 χρόνια είχε «έρωτα» μόνο με την υβριδική τεχνολογία.