Μια χρονιά που θα αλλάξουν πολλά στον χώρο του αυτοκινήτου. Και στον τρόπο επιλογής ΙΧ. Τα ηλεκτρικά …τρέχουν περισσότερο από κάθε προσδοκία, όπου περισσότερα από 300.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα να κυκλοφορούν για πρώτη φορά στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2017. Έτσι, το 2018 θα αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο η ηλεκτροκίνηση σε όλο τον κόσμο. Ένας στους τρεις Ευρωπαίους θα αγοράζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο έως το 2015.
Στην Ελλάδα μας, ακόμη παλεύουμε να βρούμε το σωστό φορολογικό σύστημα. Στην χώρα μας, αν οι κυβερνώντες το επιτρέψουν, ίσως να αποκτήσουμε μέσα στο νέο έτος ακόμη περισσότερα πιο σύγχρονα και κυρίως πιο ασφαλή αυτοκίνητα, και ο κακός μέσος όρος ηλικίας – ο χειρότερος στην Ευρώπη – με τα 13.5 χρόνια στα επιβατικά ΙΧ να μειωθεί.
Στην χώρα μας, τα ντίζελ δεν έχουν πλέον το πάνω χέρι. Τα μικρά, βενζινοκίνητα μοντέλα κερδίζουν συνεχώς έδαφος, χάρη στην παρουσία νέων μοντέλων με «έξυπνα» 1.000αρια μοτέρ, που αποδίδουν όπως τα 1.600αρια και κάνουν οικονομία όπως τα μικρά ντίζελ.
Το 2018 θα αλλάξουν πολλά και στον τρόπο απόκτησης ΙΧ. Το ιδιοκτησιακό καθεστώς – το γνωστό να έχω δικό μου αυτοκίνητο! – θα χάνει συνεχώς έδαφος, για χάρη της χρονομίσθωσης, η οποία θα γίνει πιο συμφέρουσα, δελεαστική, και ευέλικτη για πολλούς υποψήφιους αγοραστές.
Τα SUV θα παραμείνουν στην επικαιρότητα, και θα είναι η πρώτη επιλογή των ελλήνων οδηγών. Τα μικρά crossovers κερδίζουν την εμπιστοσύνη των οδηγών, και αντικαθιστούν ακόμη και τα μικρά αυτοκίνητα πόλης.
Οι πολλές νέες προτάσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία θα αλλάξει τον τρόπο αγοράς. Τα ντίζελ θα είναι μάλλον για όσους θέλουν μεγάλες εκδόσεις σε κυβικά – ντίζελ άνω των 2.000 κ.εκ. – και τα μικρά βενζίνης θα έχουν το 2018 τη μερίδα του λέοντος.
Τα βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα αποτελούν και θα συνεχίσουν να αποτελούν την πρώτη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έναντι των πετρελαιοκίνητων.
Σαφώς, η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αιτιάζεται κυρίως στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, ωστόσο ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται στο -68,1% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.
Σύμφωνα με εκτιμητές της αγοράς, 60% των ελλήνων αγοράζουν αυτοκίνητο μετρητοίς! Οι υπόλοιποι αγοράζουν με χρηματοδότηση. Η τελευταία ίσως να γίνει πιο ελαστική το 2018, μιας και τα προηγούμενα χρόνια οι εγκρίσεις των τραπεζών για την αγορά αυτοκινήτου γινόταν με το σταγονόμετρο.
Είμαστε λοιπόν, υπ΄ατμόν.
Καλή χρονιά σε όλους