Στο ισόγειο του κτιρίου δημιουργήθηκε μία παιδική βιβλιοθήκη και η απήχηση είναι μεγάλη, σύμφωνα με τα στοιχεία από την Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη στη Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το οκτάμηνο περισσότεροι από 7.000 μαθητές βρέθηκαν στον χώρο για να διαβάσουν και να παρακολουθήσουν διάφορα εργαστήρια. Σε νέα εγγραφή μέλους προχώρησαν 246 παιδιά και έγιναν 60 ξεναγήσεις σχολείων.
«Από τον Μάιο, που επαναλειτούργησε η Κεντρική Βιβλιοθήκη, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο φιλικό για τα παιδιά. Μέχρι τώρα έλειπε ένα παιδικό τμήμα από το κέντρο της πόλης» ανέφερε η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τεχνών του Δήμου Θεσσαλονίκης, Έλλη Χρυσίδου, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Επίσης, δημιουργήθηκε τμήμα ξενόγλωσσων βιβλίων στον ημιώροφο του κτιρίου, καθώς και μία γωνιά media lab, εκεί όπου θα τοποθετηθούν τους πρώτους μήνες του 2018 ηλεκτρονικοί υπολογιστές για την κάλυψη των αναγκών του αναγνωστικού κοινού.
Σημειώνεται, πως η βιβλιοθήκη, στους οκτώ ορόφους της, διαθέτει συνολικά 150.000 βιβλία και πλήρες αρχείο των ημερησίων και εβδομαδιαίων πολιτικών εφημερίδων που εκδόθηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μετά το 1974, εκτενές αρχείο εφημερίδων που εκδόθηκαν ήδη από τον 19ο αιώνα και αρχείο Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.
Διαθέτει, ακόμη, συλλογή σπάνιων βιβλίων, που περιλαμβάνει 362 τίτλους με παλαιότερο το αρχέτυπο Γραμματικής Εισαγωγής, βιβλία τέσσαρα του Θεοδώρου Γαζή, καθώς και συλλογή περιοδικών, που αποτελείται από περίπου 10.000 τόμους και περισσότερους από 1.800 τίτλους.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, εκτός από την Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη, διαθέτει άλλες 15 περιφερειακές βιβλιθήκες (οι πέντε είναι αμιγώς παιδικές, οι εννέα μεικτές και μία κινητή), ενώ προστίθενται το Βαφοπούλειο και άλλες δύο ειδικές βιβλιοθήκες στο Κέντρο Ιστορίας και στην Πινακοθήκη.
Μάλιστα, η κ. Χρυσίδου υποστήριξε πως «στοίχημα αποτελεί έως το 2019 να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη μία σημαντική βιβλιοθήκη αποκλειστικά για την τέχνη».
Στα υπόλοιπα σχέδια είναι να πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2018 διεθνές συνέδριο για τον ρόλο των βιβλιοθηκών και βασική ιδέα θα είναι να αντληθούν πληροφορίες για τον τρόπο λειτουργίας των ξένων βιβλιοθηκών.