Οικονομία

ΟΛΘ: “Έπεσαν” οι υπογραφές για το 67% του Οργανισμού

Υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΘ στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, την εταιρεία που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή "Deutsche Invest Equity Partners GmbH", "Belterra Investments Ltd." και "Terminal Link SAS" έναντι συνολικού τιμήματος 231,926 εκατ. ευρώ.

Πλέον, εκκρεμεί η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ θα επικυρωθεί από τη Βουλή. Το ΤΑΙΠΕΔ εκτιμά ότι η συναλλαγή θα έχει ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2018.

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την προσφορά των 231,926 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.), αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ.

Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2051.

«Η Ελλάδα αφήνει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία. Οι επενδυτές στρέφονται πάλι στη χώρα και αυτό το διαπιστώνουμε και στην Πρεσβεία», είπε ο πρέσβης της Γαλλίας, Κριστόφ Σαντεπί. Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του αναφορικά με τον ΟΛΘ τόνισε ότι είναι μια αξιοσημείωτη ιδιωτικοποίηση για την πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς θα επιφέρει ανάπτυξη λόγω των σημαντικών επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν.

Ανοίγει ένας νέος κύκλος ανάπτυξης για το λιμάνι, την Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία, ένας νέος κύκλος προοπτικής για τους εργαζόμενους, τόνισε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Αρης Ξενόφος. Τόνισε την δέσμευση της κοινοπραξίας για επενδύσεις και άνοδο της εμπορικής κίνησης, επισημαίνοντας ότι ενισχύεται η Ελλάδα ως ευρωπαϊκή πύλη του εμπορίου και της κρουαζιέρας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής δήλωσε ότι μαζί με τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιο Πιτσιόρλα είχαν επιφορτιστεί από πλευράς κυβέρνησης την υλοποίηση αυτή της επένδυσης, τονίζοντας ότι επιθυμία όλων ήταν να έχει ευρωπαϊκό χαρακτήρα και να είναι δημιουργική η σχέση επενδυτών – εργαζομένων – πόλης , κάτι που το πετύχαμε.