Ελλάδα

Εορταστικό ωράριο: Τι αλλάζει φέτος

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και το εορταστικό ωράριο αρχίζει να "προσαρμόζει" την αγορά στις απαιτήσεις του καταναλωτικού κοινού.

Αυτό που αλλάζει φέτος είναι ότι το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων διευρύνεται. Ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας έκανε τις προτάσεις του για το πότε θα ξεκινήσει το εορταστικό ωράριο και ποιες Κυριακές να είναι ανοιχτά τα μαγαζιά και σύμφωνα με αυτές τις εισηγήσεις, το εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα αρχίζει φέτος στις 15 Δεκεμβρίου, ενώ θα μείνουν ανοιχτά τις τις τρεις τελευταίες Κυριακές του μήνα.

Το εορταστικό ωράριο για την περίοδο των Χριστουγέννων θα είναι συνεχές και θα έχει ως εξής: 

Παρασκευή 15/12/2017 από 9.00 – 21.00

Σάββατο 16/12/2017 από 9.00 – 18.00

Κυριακή 17/12/2017 από 11.00 – 18.00

Δευτέρα 18/12/2017 από 9.00 – 21.00

Τρίτη 19/12/2017 από 9.00 – 21.00

Τετάρτη 20/12/2017 από 9.00 – 21.00

Πέμπτη 21/12/2017 από 9.00 – 21.00

Παρασκευή 22/12/2017 από 9.00 – 21.00

Σάββατο 23/12/2017 από 9.00 – 18.00

Κυριακή 24/12/2017 από 11.00 – 18.00

Δευτέρα 25/12/2017 ΑΡΓΙΑ

Τρίτη 26/12/2017 ΑΡΓΙΑ

Τετάρτη 27/12/2017 από 9.00 – 21.00

Πέμπτη 28/12/2017 από 9.00 – 21.00

Παρασκευή 29/12/2017 από 9.00 – 21.00

Σάββατο 30/12/2017 από 9.00 – 18.00

Κυριακή 31/12/2017 από 11.00 – 17.00

Τη Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2018 ο Εμπορικός Σύλλογος προτείνει, όπως παραδοσιακά και εθιμικά γίνεται, τα καταστήματα λιανικού εμπορίου να παραμείνουν κλειστά. 

Πριν το εορταστικό ωράριο, η Black Friday

Η Black Friday, το αμερικανικό έθιμο που πέρυσι πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, είναι η μία εκείνη μέρα όπου τα προϊόντα στα καταστήματα διατίθεται σε αρκετά χαμηλές τιμές, με τις εκπτώσεις να αγγίζουν ακόμα και το 80%.

Και φέτος η Black Friday γίνεται την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, δηλαδή στις 24 Νοεμβρίου, οπότε και αναμένεται για δεύτερη χρονιά τα μαγαζιά να κατεβάσουν σημαντικά τις τιμές των προϊόντων τους για να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό. 

Η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων στις ΗΠΑ, οπότε και πραγματοποιούνται εκτεταμένες προσφορές προϊόντων, κυρίως σε κλάδους όπως τα ηλεκτρικά είδη και τα προϊόντα τεχνολογίας. 

Σύμφωνα δε με την ειδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, η περυσινή δοκιμαστική εφαρμογή της αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και στην τόνωση της αγοράς, παρά την εγγύτητα που η συγκεκριμένη ημέρα έχει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.