Ο Bernard Arnault ο πλουσιότερος άνθρωπος στη Γαλλία, αποφάσισε να αποσύρει τις διαφημιστικές σελίδες των εταιρειών του, από την Le Monde, ως το τέλος του 2017.
Την αποκάλυψη για την "κόντρα" των δύο ισχυρών γαλλικών brand έφερε στο φως η εφημερίδα "Le Canard Enchaîné".
Ο Arnault εξοργίστηκε γιατί αποκάλυψε, στο πλαίσιο των αποκαλύψεων των Paradise Papers και τις δικές του offshore.
Οι απώλειες που θα σημειώσει η Le Monde από την απόσυρση των διαφημίσεων του «γίγαντα» LVMH είναι 600.000 ευρώ σε ενάμιση μήνα.
Η Le Monde είχε αποκαλύψει στις 8 Νοεμβρίου στοιχεία για την «περιουσία offshore» του Μπερνάρ Αρνό. Εγραφε ότι το αφεντικό της LVMH είχε καταφύγει σε offshore για να κρύψει την αγορά ενός οικοπέδου στο Λονδίνο και ενός πολυτελούς γιότ. Σύμφωνα με την Le Monde, ο δισεκατομμυριούχος Μπερνάρ Αρνό έκρυψε οικόπεδο 129 στρεμμάτων στα βόρεια του Λονδίνου σε offshore εταιρεία στην Νήσο Τσέρσεϊ. Η εφημερίδα ανέφερε επίσης ότι ο Μπερνάρ Αρνό «είχε καταφύγει σε τουλάχιστον οκτώ γραφεία συμβούλων για να εντοπίσει τα περιουσιακά του στοιχεία σε 10 διαφορετικούς φορολογικούς παραδείσους».
«Ολα τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο δημιουργήθηκαν με απόλυτα νόμιμο τρόπο και φυσικά είναι εις γνώση των φορολογικών αρχών», είχε απαντήσει ο Μπερνάρ Αρνό, στις 8 Νοεμβρίου. Παράλληλα, ο Αρνό κατήγγειλε «μια δημοσιογραφική απόπειρα της Le Monde να δημιουργήσει αίσθηση χρησιμοποιώντας την περιουσία του» και εξέφρασε την οργή του γιατί ορισμένες από τις επενδύσεις του «παρουσιάστηκαν σαν περιουσιακά στοιχεία που απεκρύβησαν και δεν δηλώθηκαν, σαν να ήταν στα όρια της νομιμότητας».
Σχετικά με το οικόπεδο στο Λονδίνο, ο Μπερνάρ Αρνό δήλωσε ότι «δηλώθηκε εξαρχής στις γαλλικές φορολογικές αρχές, αλλά και στις βρετανικές, και έχει πληρωθεί ο ανάλογος φόρος.
Ας σημειωθεί ότι ο Μπερνάρ Αρνό διέψευσε την εφημερίδα Le Canard Enchaîné που ανέφερε ότι αποσύρεται ολοκληρωτικά από την Le Monde. «Οι επενδύσεις στην Le Monde και οι διαφημίσεις μας δεν διακόπτονται οριστικά, φυσικά», δήλωσε ο εκπρόσωπος τύπου του Ομίλου LVMH. Πρόσθεσε ότι ο Ομιλος πολυτελών ειδών σκέπτεται εδώ και καιρό να μειώσει τις επενδύσεις και διαφημίσεις του «στα κλασικά μίντια» και να τις αυξήσει «στα ψηφιακά μίντια».
Το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων επικοινώνησε με τον διευθυντή του συμβουλίου του Ομίλου Le Monde, Louis Dreyfus, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει την εξέλιξη.