Μέχρι να αποφανθεί η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων εάν θα επιτρέψει την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων ώστε οι κάρτες να μπορούν να αποσταλούν στους δικαιούχους ταχυδρομικά, οι ενδιαφερόμενοι θα χρειαστεί είτε να υποστούν την ταλαιπωρία στις ουρές.
Μάλιστα μέχρι σήμερα υπολογίζεται από τον ΟΑΣΑ ότι έχουν εκδοθεί πάνω από 170.000 κάρτες, ενώ μέσω ταχυδρομείου έχουν αποσταλεί άλλες 12.000. Την Παρασκευή, με πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία της Αρχής, παρουσία της διοίκησης του ΟΑΣΑ, αλλά και του αναδόχου του έργου, προκειμένου να αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις στην έκδοση των καρτών που θα αντιμετωπίσουν τις πολύωρες ουρές στα γκισέ της ΣΤΑΣΥ.
Είχε προηγηθεί "πόλεμος" δηλώσεων μεταξύ υπουργείου και Αρχής μετά τις ατελείωτες ουρές που σχηματίστηκαν όλες τις προηγούμενες μέρες στα εκδοτήρια.
Η πολιτική ηγεσία που υπουργείου που εκπροσωπήθηκε στο ραντεβού από τον Γενικό Γραμματέα κ. Θάνο Βούρδα και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών κ. Γιάννης Σκουμπούρης, ζήτησαν από την Αρχή να επανεξετάσει το αίτημα που της είχε υποβάλλει από το 2016 ο ΟΑΣΑ για ηλεκτρονική διεκπεραίωση της έκδοσης καρτών. Το αίτημα δεν είχε γίνει αποδεκτό λόγω της ανάγκης να τηρηθεί μία βάσει δεδομένων που θα περιελάμβανε προσωπικά στοιχεία των επιβατών (ονόματα, διευθύνσεις).
Σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση που εκδόθηκε (από υπουργείο, Αρχή και ΟΑΣΑ), ζητείται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων να επιτραπεί η δυνατότητα ταχυδρομικής αποστολής των προσωποποιημένων καρτών μετά από ηλεκτρονική αίτηση, η δυνατότητα μαζικής έκδοσης προσωποποιημένων καρτών ειδικών κατηγοριών επιβατών (ανέργων , σωμάτων ασφαλείας κ.α) καθώς και η τήρηση στοιχείων με συγκατάθεση του χρήστη, με στόχο την προσωποποιημένη εξυπηρέτησή του.
Τα παραπάνω σημεία, όπως αναφέρεται θα εξεταστούν περαιτέρω από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία επιφυλάχτηκε να μελετήσει.