Ελλάδα

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Ουρές ταλαιπωρίας για τον κόσμο – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Απίστευτες ουρές για την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ηλικιωμένος λιποθύμησε στον Πειραιά. Τι αλλάζει από την 1η Νοεμβρίου. Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Ουρές ταλαιπωρίας για το κοινό για ακόμη μία ημέρα παρατηρείται στους σταθμούς του Μετρό, όπου πλήθος κόσμου περιμένει επί ώρες προκειμένου να φτάσει στον γκισέ και να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Μάλιστα δεν έλειψαν και τα δυσάρεστα περιστατικά, όπου ένας ηλικιωμένος λιποθύμησε περιμένοντας στην ουρά στον Πειραιά.

Χρήστος Σπίρτζης: Συγγνώμη για τις ουρές

«Είναι σύνηθες στην εκκίνηση τέτοιων μεγάλων εφαρμογών να παρατηρούνται κάποιες δυσλειτουργίες, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, στους κεντρικούς σταθμούς έκδοσης». Την απάντηση αυτή δίνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων αναφορικά με τις ουρές που παρατηρούνται για την έκδοση των προσωποποιημένων καρτών ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Ο κ. Σπίρτζης ζητά συγγνώμη από τους πολίτες και διευκρινίζει ότι: «Έχει προβλεφθεί η διαδικασία για να μην περιμένει όποιος επιθυμεί ούτε ένα λεπτό. Δίνει έναν ταχυδρομικό φάκελο με το όνομα και τη διεύθυνσή του, μια φωτογραφία διαβατηρίου, τον ΑΜΚΑ, μια φωτοτυπία της παλαιάς κάρτας και τον κωδικό που λαμβάνει από τη δικτυακή εφαρμογή του ΟΑΣΑ και θα λάβει ταχυδρομικά την κάρτα του».

Ο υπουργός εκτιμά, μιλώντας στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, ότι η παράταση που δόθηκε μέχρι τις 5 Νοεμβρίου για την έκδοση καρτών στα γκισέ και μέχρι τις 10 Νοεμβρίου για την υποβολή φακέλου και την αποστολή της κάρτας με το Ταχυδρομείο είναι επαρκής. Ξεκαθαρίζει δε, ότι αρχές Νοεμβρίου θα κλείσουν οι πόρτες (μπάρες) στις εισόδους των Σταθμών και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοστεί πλήρως.

Μιλά για κυκλώματα που θα χτυπηθούν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και υπογραμμίζει ότι ο λαός ανταποκρίνεται, όπως αναφέρει, σε κάθε προσπάθεια που αντιμετωπίζει αυτούς που τον έκλεβαν. Αναφέρεται σε όλα τα ζητήματα που αφορούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και δηλώνει ότι «γελάει», όταν ακούει ότι μπορεί να τα ιδιωτικοποιήσει η κυβέρνηση λόγω της ένταξής τους στο λεγόμενο «υπερταμείο».

Τι αλλάζει από 1η Νοεμβρίου

Τι θα αλλάξει όμως σε μερικές μέρες; Από 1 Νοεμβρίου θα σταματήσουν να εκδίδονται οι χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών και τα αντίστοιχα εισιτήρια. Λόγω των καθυστερήσεων που έχουν προκύψει στην εφαρμογή των νέων μέτρων οι κάτοχοι χάρτινης κάρτας για τον μήνα Οκτώβριο θα μπορούν να την χρησιμοποιούν έως τις 5 Νοεμβρίου – η παράταση ισχύει έως τις 10 του μηνός για όσους έχουν καταθέσει φάκελο και αναμένουν την αποστολή της προσωποποιημένης κάρτας τους.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση σχετικά με το πότε θα κλείσουν οι μπάρες στο μετρό και τον ΗΣΑΠ, ενώ παραμένει άγνωστο αν οι κάτοχοι χάρτινων εισιτηρίων θα έχουν την δυνατότητα να τα ανταλλάξουν με ηλεκτρονικά εισιτήρια ή θα ισχύουν για κάποιο διάστημα ακόμη.

Ποια και πόσα είναι τα νέα ηλεκτρονικά προϊόντα

Υπάρχουν τρία ηλεκτρονικά προϊόντα στη διάθεση των επιβατών. 

Το βασικό νέο προϊόν είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο ATH.ENA Ticket. Το αρχικό κόστος ανέρχεται στα 4.5 ευρώ και ουσιαστικά αποτελεί τον αντικαταστάτη του γνωστού ημερήσιου εισιτηρίου. Οι κάτοχοι του θα μπορούν να την φορτίσουν με διάφορα προϊόντα, όπως αυτό των πέντε εισιτηρίων έναντι 7 ευρώ, το 10+1 εισιτήρια έναντι 14 ευρώ ή ακόμη και τα ειδικά εισιτήρια για το αεροδρόμιο ή αυτά διάρκειας τριών ημερών.

Το δεύτερο προϊόν που διατίθεται είναι η απρόσωπη κάρτα απεριορίστων διαδρομών. Εν αντιθέσει με το ηλεκτρονικό εισιτήριο η κάρτα μπορεί να φορτιστεί με χρήματα και όχι με πακέτα εισιτηρίων. Τι σημαίνει αυτό; Μπορεί κάποιος να φορτίσει την κάρτα με 10 ευρώ και κάθε φορά που την χρησιμοποιεί να καταναλώνει το ποσό που απαιτείται για το εν λόγω κόμιστρο. 

Αυτή η επιλογή, όπως και η προηγούμενη στοχεύει σε μη τακτικούς επιβάτες των ΜΜΜ.

Για τους τακτικούς υπάρχει η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα, που έχει δημιουργήσει έντονη ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό. Οι κάτοχοι των μηνιαίων χάρτινων καρτών, όσοι δικαιούνται δωρεάν μεταφορές ή και μειωμένο εισιτήριο έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν μία νέα προσωποποιημένη κάρτα, που θα αντικαταστήσει τις μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες.

Πώς μπορείτε να αποκτήσετε την προσωποποιημένη κάρτα

Το υπουργείο Μεταφορών έχει δώσει δύο επιλογές στους επιβάτες. Την απευθείας έκδοση της κάρτας και την παράδοση φακέλου σε όλα τα γκισέ των σταθμών. Όσοι επιλέξουν την πρώτη επιλογή πρέπει να εξοπλιστούν με υπομονή καθώς θα πρέπει να περιμένουν αρκετή ώρα στην ουρά. Θα πρέπει να πάνε μόνο στους σταθμούς μετρό, τραμ και ΗΣΠΑ που λειτουργεί Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) και να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα, ένα έγγραφο που να δείχνει τον αριθμό ΑΚΜΑ τους και μία φωτογραφία. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν έχει φωτογραφία υπάρχει η δυνατότητα να τον βγάλει ο υπάλληλος την ίδια ώρα. Όσοι δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο (π.χ. φοιτητές) θα πρέπει να προσκομίσουν τα απαραίτητα αποδεικτικά. Θα απαιτηθεί και ένας οχταψήφιος κωδικός ασφαλείας, τον οποίο θα γνωρίζει μόνο ο επιβάτης.

Η δεύτερη επιλογή γλιτώνει τους ενδιαφερόμενους από την ταλαιπωρία, αλλά απαιτεί προετοιμασία. Οι κάτοχοι μηναίων καρτών πρέπει να προμηθευτούν με έναν απλό φάκελο Α4, να αναγράψουν πάνω του το ονοματεπώνυμο και την διεύθυνσή τους και να προσκομίσουν εντός αυτού τα εξής:

-Φωτοτυπία της υπάρχουσας μηνιαίας κάρτας με μηνιαίο κουπόνι (έτους 2017).-Φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον αριθμό ΑΜΚΑ.–Πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας.Εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από το www.athenacard.gr

Να σημειώσουμε πως το τέταρτο βήμα είναι απλό και απαιτεί μία επίσκεψη στην ιστοσελίδα του ATH.ENA Ticket για την απόκτηση του οκταψήφιου προσωπικού κωδικού.

Όταν ο φάκελος είναι έτοιμος και περιέχει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τότε οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τον παραδώσουν σε όλα τα γκισέ των σταθμών χωρίς να περιμένουν σε ουρές και η προσωποποιημένη κάρτα θα αποσταλεί στη διεύθυνση που έχει αναγραφεί στον φάκελο.

Υπάρχουν τρεις διαφορετικές επιλογές φόρτισης της κάρτας. Πρώτον: μέσω των εκδοτηρίων των σταθμών, όπως γινόταν παραδοσιακά με την χάρτινη κάρτα. Δεύτερον: μέσω των ειδικών τερματικών μηχανημάτων που έχουν τοποθετηθεί σε όλους τους σταθμούς. Τρίτον: με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα στην ιστοσελίδα www.athenacard.gr.

Εάν οι κάτοχοι του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ή της απρόσωπης κάρτας χάσουν το προϊόν δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να αντικατασταθεί, εν αντιθέσει με τους κατόχους της προσωποποιημένη κάρτας. Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, δυσλειτουργίας της προσωποποιημένης κάρτας οι επιβάτες μπορούν να απευθυνθούν άμεσα στα σημεία έκδοσης για να την αντικαταστήσουν, έναντι 2 ευρώ. Μέσω του οκταψήφιου κωδικού οι υπάλληλοι των μέσω μεταφορών μπορούν να ανακτήσουν το περιεχόμενο της προηγούμενης κάρτας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο