Πολιτισμός

Enter Afrofuturism: Έρχεται στο 6ήμερο φεστιβάλ στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Enter Afrofuturism: 7 - 12 Νοεμβρίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Έχετε σκεφτεί ποτέ τη δυνατότητα να ταξιδέψετε στο μέλλον και στο παρελθόν; Έχετε αναλογιστεί ποιος είναι ο ρόλος των μαύρων ηρώων στην επιστημονική φαντασία; Έχετε χορέψει στους ρυθμούς της Detroit techno; Μήπως ο αφροφουτουρισμός είναι η αντικουλτούρα του μοντερνισμού;

Το Enter Afrofuturism είναι ένα 6ήμερο φεστιβάλ που διοργανώνει η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση σε επιμέλεια των DETACH (Voltnoi & Quetempo) και χαρτογραφεί το πολιτιστικό και πολιτικό ρεύμα του αφροφουτουρισμού, μέσα από συναυλίες, διαλέξεις, εργαστήρια και προβολές ταινιών από 7 έως 12 Νοεμβρίου. Οι συναυλίες θα γίνουν στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και στο Six d.o.g.s., με τη συμμετοχή των εξής καλλιτεχνών: Sun Ra Arkestra, Actress, Dopplereffekt, Moor Mother, A Guy Called Gerald, Voltnoi, ATH Kids, Nkisi, Black Quantum Futurism, Black Athena.

Καλεσμένοι των διαλέξεων, των ανοιχτών συζητήσεων και των workshop που θα πραγματοποιηθούν εκτός Στέγης (Επικούρου 26 & Κορύνης 4, Αθήνα) είναι οι: Rasheedah Phillips (Black Quantum Futurism), Nathalie Mba Bikoro, Louis Chude-Sokei, Reynaldo Anderson, A Guy Called Gerald, The Otolith Group, Black Athena, Tabita Rezaire, Nkisi, Abdul Qadim Haqq, Voltnoi, Quetempo.

Το Enter Afrofuturism περιλαμβάνει προβολές ταινιών μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ, που ερευνούν τον αφροφουτουρισμό μέσα από την ιστορία της μαύρης μουσική, σε συνεργασία με το Goethe Ιnstitut της Αθήνας και του Γιοχάνεσμπουργκ. Η τζαζ, η Detroit techno και η σύγχρονη μουσική παραγωγή στις αφρικανικές μητροπόλεις είναι μερικές από τις θεματικές που θα παρουσιαστούν. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας θα προβληθούν και ταινίες Virtual reality.

Ο αφροφουτουρισμός εμφανίζεται ως όρος τη δεκαετία του 1990 για να περιγράψει ένα αφροαμερικανικό καλλιτεχνικό ρεύμα που εκφράστηκε μέσα από την επιστημονική φαντασία, τη λογοτεχνία του φανταστικού, τη μουσική, τα εικαστικά, τα κόμικς και τις ταινίες. Σήμερα, είναι ένα ανεξάντλητο πεδίο ακαδημαϊκής, πολιτικής, καλλιτεχνικής και επιστημονικής έρευνας και παραγωγής, που ενσωματώνει στοιχεία από τις μαύρες διασπορικές κουλτούρες της Δυτικής Αφρικής, της Βόρειας Αμερικής, της Βρετανίας και της Καραϊβικής, σχηματίζοντας τον χάρτη του Μαύρου Ατλαντικού.

Η ιστορία και η καταγωγή της αφροαμερικανικής κοινότητας έγινε αντικείμενο συστηματικής διαγραφής από τη λευκή δουλεμπορική συνείδηση. Αυτό που ξεκίνησε με την απαγωγή ανθρώπων από την Αφρική, από τον 15ο έως το 19ο αιώνα, κατέληξε στη μετα-αποικιοκρατική νοοτροπία του σύγχρονου κόσμου. Έτσι, η ανάγκη των συγκεκριμένων ανθρώπων για παραγωγή μύθων καταγωγής και για ανάκτηση του κλεμμένου παρελθόντος τους, καθώς και για επανασχεδιασμό του μέλλοντός τους, εκφράστηκε μέσα από την επιστημονική φαντασία, τη μουσική και την τεχνολογία.

Ο αφροφουτουρισμός ενώνει παρελθόν και μέλλον με σκοπό να απελευθερωθεί το παρόν, μέσα από μουσικούς, οπτικούς, αφηγηματικούς και πολιτικούς όρους, πέρα από κάθε ιστορικό περιορισμό φυλής και φύλου. Κατασκευάζει μύθους, εικασία και φαντασία από τη σύνδεση της μαύρης εμπειρίας με την τεχνοκουλτούρα του 20ού και 21ου αιώνα. Αντλεί τις ιδέες του από την αφρικανική πολιτιστική και φιλοσοφική παράδοση, τις τέχνες της αφρικανικής διασποράς, την κριτική του μοντερνισμού και της μετα-αποικιακής κατάστασης, στοχεύοντας στην αναδιατύπωση της αφήγησης του Δυτικού πολιτισμού για την αποικιοκρατία, την τεχνολογία, τη φυλή και τον χρόνο.

Συντελεστές Επιμέλεια: DETACH (Voltnoi & Quetempo) Οργάνωση: Πάσκουα Βοργιά, Χαρά Μουρλά

Το πρόγραμμα προβολών πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen και το Goethe-Institut Johannesburg. VR Προβολές Powered by: Cosmote

Enter Afrofuturism – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ

ΠΕΜΠΤΗ 9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Στέγη | Κεντρική Σκηνή | 7-25€ | Πατήστε εδώ για αγορά εισιτηρίου και περισσότερες πληροφορίες 21:15-23:00 Sun Ra Arkestra Πριν τη συναυλία θα προηγηθεί εισαγωγή από τον Erik Steinskog (20:30-21:15)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Αθήνα) | Πάσο ημέρας 7€ | ΑμεΑ, Ανεργίας 5€ Πατήστε εδώ για αγορά πάσου ημέρας 22:00-23:00 Dopplereffect 23:15-00:15 Actress

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Αθήνα) | Πάσο ημέρας 10€ | ΑμεΑ, Ανεργίας 7€ Πατήστε εδώ για αγορά πάσου ημέρας 21:00-22:00 Black Quantum Futurism 22:00-22:45 ATH Kids 22:45-00:00 Moor Mother 00:00-2:00 Voltnoi 2:00-4:00 A Guy Called Gerald 4:00-6:00 Nkisi

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Boiler (Βλαχάβα 9, Αθήνα) | Είσοδος ελεύθερη Closing party: Joseph, Voltnoi, Black Athena κ.ά.

Enter Afrofuturism – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ, ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ & WORKSHOP 

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν εκτός Στέγης (Επικούρου 26 & Κορύνης 4, Αθήνα), διαλέξεις, συζητήσεις και workshop με τη συμμετοχή των: Rasheedah Phillips (Black Quantum Futurism), Nathalie Mba Bikoro, Louis Chude-Sokei, Reynaldo Anderson, A Guy Called Gerald, The Otolith Group, Black Athena, Tabita Rezaire, Nkisi, Abdul Qadim Haqq, Voltnoi, Quetempo.

Οι συζητήσεις θα πραγματοποιηθούν στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία στα ελληνικά. Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά 1 ώρα πριν από κάθε εκδήλωση.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

17:00-17:45 Voltnoi & Quetempo: «Enter Afrofuturism: Μια εισαγωγή στον αφροφουτουρισμό» 18:00-18:45 Rasheedah Phillips (από τους Black Quantum Futurism): «Αποσυναρμολογώντας το Κουρδιστό Σύμπαν του Δημιουργού» 19:00-20:00 Nathalie Anguezomo Mba Bikoro: «Κίτρινος Πυρετός, Μνήμη & Τεχνολογία στη Ζούγκλα»

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

17:00-17:45 Louis Chude-Sokei: «Μελλοντικότητες Bashment» 17:45-18:30 Reynaldo Anderson: «”Διαστρική” Μαύρη Δύναμη και Αφροφουτουρισμός» 18:45-19:15 A Guy Called Gerald: Σε μια συζήτηση με τους Black Athena 19:30-20:45 The Otolith Group: “Hydra Decapita”

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

16:00-18:00 Black Quantum Futurism Workshop: «Εναλλακτικές χρονικότητες & χαρτογράφηση κβαντικών συμβάντων» Απαραίτητη η ονομαστική προκράτηση θέσης στο infotickets@sgt.gr 18:00-18:45 Tabita Rezaire: «Lubricate Coil Engine – Αποαποικιακή ικεσία» 19:00-19:45 Nkisi: «Εξορκισμός της γλώσσας της κυριαρχίας» 20:00-21:00 Abdul Qadim Haqq: Σε μια συζήτηση με τους Voltnoi & Quetempo

Enter Afrofuturism – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

7-8 Νοεμβρίου 2017 Goethe-Institut, Ομήρου 14-16

«Δείτε» τη μαύρη μουσική. Σε συνεργασία με το Goethe Ιnstitut της Αθήνας και του Γιοχάνεσμπουργκ, πραγματοποιούνται προβολές ταινιών μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ, καθώς και ταινίες Virtual Reality, που ερευνούν τον αφροφουτουρισμό μέσα από την ιστορία της μαύρης μουσικής. Η τζαζ, η Detroit techno και η σύγχρονη μουσική παραγωγή στις αφρικανικές μητροπόλεις είναι μερικές από τις θεματικές που παρουσιάζονται.

Οι προβολές είναι στα αγγλικά, χωρίς ελληνικούς υπότιτλους. Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας.

ΤΡΙΤΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ | 19:00-23:00

Ομιλίες 19:00 | Εισαγωγικές ομιλίες Ομιλητές: Juliane Stegner, Voltnoi & Quetempo 19:30 | Πάνω στα ερείπια του παραδείσου• μεταδόσεις κληρονομιών αντίστασης Ομιλήτρια: Nathalie Mba Bikoro

Ταινίες 20:00 | The Last Angel of History του John Akomfrah (Μ. Βρετανία, 1997, 45΄ / έγχρωμη / μικρού μήκους) 21:00 | Cry of Jazz του Edward Bland (ΗΠΑ, 1959, 34΄ / ασπρόμαυρη / μικρού μήκους) 21:45 | The United States Of Hoodoo του Oliver Hardt (Γερμανία, 2012, 100΄ / έγχρωμη / ντοκιμαντέρ)

ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ | 19:00-23:00

19:00 | Negus των Simone Bertuzzi και Simone Trabucchi (Ιταλία, 2016, 70΄ / έγχρωμη / ντοκιμαντέρ / Πρωταγωνιστεί ο Lee “Scratch” Perry) 20:15 | We the Ragamuffin του Julian Henriques (Μεγάλη Βρετανία, 1992, 26΄ / έγχρωμη / μικρού μήκους) 21:00 | Afripedia, 2015, 5 επεισόδια (28΄ το καθένα / έγχρωμα / ντοκιμαντέρ) Νότια Αφρική – Επεισόδιο 1 | 21:30 Κένυα – Επεισόδιο 2 | 22:00 Αγκόλα – Επεισόδιο 3 | 22:30 Σενεγάλη – Επεισόδιο 4 | 23:00 Γκάνα – Επεισόδιο 5 | 23:30

VR Προβολές

Τρίτη 7 Νοεμβρίου από τις 20:00 & Τετάρτη 8 Νοεμβρίου από τις 19:00 “New Dimensions – Virtual Reality Africa” Τέσσερις παραγωγές εικονικής πραγματικότητας (VR) από την Κένυα, τη Σενεγάλη και την Γκάνα.

Οι ταινίες θα προβάλλονται μέσω VR headsets. Μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή από τις 30 Οκτωβρίου, στέλνοντας e-mail στο sofia.michailidou@athen.goethe.org με θέμα “vr new dimensions”. Let This Be A Warning του Jim Chuchu (Κένυα, 2017, “The Nest Collective”) The Other Dakar της Selly Raby Kane (Σενεγάλη, 2017) Nairobi Berries της Ng’endo Mukii (Κένυα, 2017) Spirit Robot του Jonathan Dotse (Γκάνα, 2017)

Οργάνωση προβολών: Goethe-Institut Athen Το πρόγραμμα προβολών πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen και το Goethe-Institut Johannesburg. VR Προβολές Powered by: Cosmote

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ, ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΒΟΛΩΝ

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν εκτός Στέγης (Επικούρου 26 & Κορύνης 4, Αθήνα), διαλέξεις και συζητήσεις με τη συμμετοχή των: Rasheedah Phillips (Black Quantum Futurism), Nathalie Mba Bikoro, Louis Chude-Sokei, Reynaldo Anderson, A Guy Called Gerald, The Otolith Group, Black Athena, Tabita Rezaire, Nkisi, Abdul Qadim Haqq, Voltnoi, Quetempo.

Οι συζητήσεις θα πραγματοποιηθούν στα αγγλικά, χωρίς διερμηνεία στα ελληνικά. Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά 1 ώρα πριν από κάθε εκδήλωση.

Enter Afrofuturism – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

17:00-17:45 Voltnoi & Quetempo: «Enter Afrofuturism: Μια εισαγωγή στον αφροφουτουρισμό» Ο όρος αφροφουτουρισμός εμφανίστηκε αρχικά στη δεκαετία του 1990, για να περιγράψει ένα αφροαμερικανικό καλλιτεχνικό κίνημα που εκφραζόταν κυρίως μέσω της επιστημονικής φαντασίας, της λογοτεχνίας του φανταστικού, της μουσικής, των εικαστικών τεχνών, των κόμικς και του κινηματογράφου. Σήμερα, αυτό το κίνημα συμπεριλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο ακαδημαϊκής, πολιτικής, καλλιτεχνικής και επιστημονικής έρευνας και παραγωγής. Ενσωματώνει στοιχεία από τις κουλτούρες της μαύρης διασποράς στη Δυτική Αφρική, τη Βόρεια Αμερική, τη Μεγάλη Βρετανία και την Καραϊβική, σχηματίζοντας μια χαρτογραφική κάλυψη του παγκόσμιου άτλαντα, μια περιοχή που αποκαλείται και Μαύρος Ατλαντικός.

18:00-18:45 Rasheedah Phillips (από τους Black Quantum Futurism): «Αποσυναρμολογώντας το Κουρδιστό Σύμπαν του Δημιουργού». Μια επιτελεστική ανάγνωση που διερευνά θέματα της κβαντικής φυσικής, του χρόνου και των μνημονικών τελετουργικών της Αφρικανικής/Μαύρης Διασποράς, της ιστορίας και του μέλλοντος (ή των μελλόντων), καθώς και της αποδόμησης των κατασκευών γραμμικού χρόνου, με κείμενα και προβολές.

19:00-20:00 Nathalie Anguezomo Mba Bikoro: «Κίτρινος Πυρετός, Μνήμη & Τεχνολογία στη Ζούγκλα». Οι διεπιστημονικές πρακτικές της Anguezomo Mba Bikoro ενσωματώνουν μια σύνθεση συνεργατικών δεσμεύσεων, την ανάπτυξη διεθνούς διαλόγου μεταξύ των κοινοτήτων και τις πολιτικές του σώματος, μέσω μιας ανάμειξης εννοιολογικών απαντήσεων στην περφόρμανς ζωντανής τέχνης, τον κινηματογράφο, την αρχαιολογία, την ακτιβιστική αρχιτεκτονική, τη λογοτεχνία και τα αρχεία. Οι πρακτικές της έχουν τις καταβολές τους στην ανάπτυξη μιας δημιουργικής γλώσσας μέσω φυσιοθεραπειών για τον καρκίνο, στη διάρκεια της προσωπικής μάχης της με τη λευχαιμία καθ’ όλη τη δεκαετία του 1990.

 ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

17:00-17:45 Louis Chude-Sokei: «Μελλοντικότητες Bashment». Εστιάζει στην εγγενή ένταση μεταξύ μελλοντικότητας και ιστορικότητας στη Μαύρη μουσική και τις αντίστοιχες κουλτούρες του ήχου και σε μια διαπραγμάτευση του ρόλου που έχει παίξει η τεχνολογία στην υπόθαλψη αυτής της έντασης.

17:45-18:30 Reynaldo Anderson: «”Διαστρική” Μαύρη Δύναμη και Αφροφουτουρισμός». Στον 21ο αιώνα, ο αφροφουτουρισμός αναδύεται ως ένα παναφρικανικό, διεπιστημονικό, τεχνοπολιτιστικό κίνημα με οικουμενικούς στόχους και καθοδηγείται από ένα μακρόχρονο διαστρικό όραμα. Η σύγκλιση του αφροφουτουρισμού και του παναφρικανισμού είναι το αποτέλεσμα του πώς η παγκόσμια Μαύρη ζωή τα τελευταία 500 χρόνια έχει σημαδευτεί από τρία κρίσιμα σημεία στην παγκόσμια ιστορία: το διατλαντικό και αραβικό δουλεμπόριο, όπου οι αφρικανικοί λαοί «μεταμορφώθηκαν σε ανθρώπινα εμπορεύματα και ανθρώπινο χρήμα»• τη λογοτεχνική καταγραφή των βιωμάτων τους κατά την απαίτηση θέσης πλήρους ανθρώπινου όντος, που χαρακτηρίστηκαν από επανάσταση ή εξέγερση• και την παγκοσμιοποίηση της αγοράς, την περιβαλλοντική κατάρρευση και τις ψηφιακές τεχνολογίες (Mbembe, σελ. 2-3, 2017• Segal, 2002). Προηγουμένως, στον 20ό αιώνα, καλλιτέχνες όπως ο Sun Ra, οι Underground Resistance, οι Parliament Funkadelic και άλλοι χρησιμοποίησαν τη μουσική και την ηχητική έκφραση για να προωθήσουν την αφροφουτουριστική σκέψη σε συνάρτηση με τη μαύρη εμπειρία και επιβίωση. Αυτή η τροχιά έχει οδηγήσει σε μια κατάσταση πραγμάτων όπου, στην αυγή του 21ου αιώνα, η επιβίωση της Αφρικής και της διασποράς της σε έναν εχθρικό, κοινωνικά δαρβινιστικό περιβάλλον του 21ου αιώνα, εν μέσω της μαζικής κλιματικής αλλαγής και της τεχνολογικής επιτάχυνσης, απαιτεί μια επαναβεβαίωση μιας εθνικής και διεθνικής ηθικής, εμβαπτισμένης σε μια κριτική αφροφουτουριστική ευαισθησία, και μια παναφρικανική πρακτική που να προβλέψει, να καθοδηγήσει και να πλαισιώσει ένα σχέδιο για τη μαύρη επιβίωση.

18:45-19:15 A Guy Called Gerald: Σε μια συζήτηση με τους Black Athena. Από τα τέλη της δεκαετίας του ‘80, ο dj και παραγωγός A Guy Called Gerald βρίσκεται στο επίκεντρο της βρετανικής ηλεκτρονικής χορευτικής σκηνής και κουλτούρας. Οι πρώτες του μουσικές επιρροές σχετίζονταν με τις τζαμαϊκανές καταβολές του. Σπούδασε σύγχρονο χορό και χόρεψε στα κλαμπ του Μάντσεστερ στις αρχές των ‘80s, για να αναδυθεί αργότερα μέσα στην electro και b-boy κουλτούρα ως μουσικός. Η μουσική του ήταν καθοριστική για τη διαμόρφωση του acid house και jungle ήχου.Ποιο είναι το νήμα που ενώνει αυτά τα διαφορετικά μουσικά στυλ με τις επιρροές του;Ποιος είναι ο ρόλος των μουσικών ψηφιακών τεχνολογιών που έγιναν ευρέως προσβάσιμες τις τελευταίες δεκαετίες; Τι επιρροή είχε πάνω του η επιστημονική φαντασία; Οι νέες κουλτούρες και τεχνολογίες ακρόασης και παραγωγής της μουσικής προσέφεραν μια διαφυγή στους νέους ανθρώπους της εποχής;

19:30-20:45 The Otolith Group: “Hydra Decapita”. Από 1993 έως το 2002, το ντουέτο ηλεκτρονικής μουσικής από το Ντιτρόιτ, Drexciya, κυκλοφόρησε μια επιδραστική σειρά ηχογραφήσεων, στον πυρήνα των οποίων υπήρχε ένα φανταστικό οικουμενικό σύστημα, κατοικημένο από τους υποθαλάσσιους απογόνους των Αφρικανών που πνίγηκαν από τους δουλέμπορους κατά τη διάρκεια του διάπλου, του περιβόητου Μεσαίου Περάσματος. Η επινόηση της Drexciya προσφέρει την αφετηρία για την Hydra Decapita (Αποκεφαλισμένη Ύδρα), το νέο έργο των Otolith Group που επικαλείται μια σειρά από φαντάσματα του Κεφαλαίου, προκειμένου να συγκαλέσει μια σεάνς που βυθίζει τους θεατές σε μια συναισθηματική ανάμνηση σύγχρονης οικονομικής αφαίρεσης.

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

16:00-18:00 Black Quantum Futurism Workshop: «Εναλλακτικές χρονικότητες & χαρτογράφηση κβαντικών συμβάντων». Απαραίτητη η ονομαστική προκράτηση θέσης στο infotickets@sgt.gr (συμπληρώνοντας το ονοματεπώνυμο και τον αριθμό του τηλεφώνου σας). Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Απαραίτητη προϋπόθεση παρακολούθησης είναι η καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας.

Ένα εργαστήριο και μια συζήτηση για τη διερεύνηση των εννοιών του χρόνου, του χώρου και του μέλλοντος στην ιστορία των κατασκευών του γραμμικού σε αντιδιαστολή με τον εφήμερο χρόνο, που εφιστά ιδιαίτερα την προσοχή στις χρονικότητες που χρησιμοποιούνται από διάφορες αυτόχθονες αφρικανικές παραδόσεις.

Παράλληλα με τις ηχητικές συνεισφορές της Moor Mother, θα γίνει μια εισαγωγή και διερεύνηση σύγχρονων πολιτιστικών κινημάτων που ενσωματώνουν εναλλακτικές χρονικότητες, όπως ο αφροφουτουρισμός ή θεωρίες DIY όπως ο Μαύρος Κβαντικός Φουτουρισμός, ως πρακτικών εργαλείων για την κατανόηση της πραγματικότητας και τη διαμόρφωση αφηγήσεων για το παρελθόν και το μέλλον. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο καλούνται να οικοδομήσουν μελλοντικούς χάρτες και κβαντικές χρονοκάψουλες που μετατοπίζουν τις γραμμικές ποιότητες αιτίας και αποτελέσματος, εξετάζοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ χρονοτοπίων και ηχοτοπίων.

18:00-18:45 Tabita Rezaire: «Lubricate Coil Engine – Αποαποικιακή ικεσία». Το Lubricate Coil Engine (Λίπανση πηνίου μηχανής) είναι μια ικεσία για την εποχή μας, να ανακτήσουμε την ικανότητά μας να συνδεθούμε. Ενώ η αιωνιότητα επαναλαμβάνεται και το άγχος τρεμοπαίζει, εμείς εξακολουθούμε να βαδίζουμε στο κενό. Πώς συνδεόμαστε; Πώς αισθανόμαστε γι’ αυτό; Τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτά που αισθανόμαστε; Αυτή η λιτανεία για σύνδεση οραματίζεται την αναβίωση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών για τη συμπλήρωση της ιντερνετικής μας δίαιτας. Μονάδες νερού, ήχων και ονείρων ανακτώνται ως διεπαφές ενάντια στην κατασκευασμένη αμνησία. Η Rezaire αποκαλύπτει τους κυβερνοχώρους όπου εναρμονίζονται οι οργανικοί, τεχνολογικοί και πνευματικοί κόσμοι και διερωτάται πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε βιολογικά ή εσωτερικά συστήματα για να τροφοδοτήσουμε την τεχνολογική διαδικασία πληροφορίας, βιωσιμότητας και διακυβέρνησης. Ξεπερνώντας τις διχοτομήσεις οργανισμού/πνεύματος/μηχανής, το Lubricate Coil Engine χαιρετίζει πνευματικά κανάλια ως δίκτυα επικοινωνιών και φαντάζεται τις δυνατότητες των αποαποικιακών τεχνολογιών.

19:00-19:45 Nkisi: «Εξορκισμός της γλώσσας της κυριαρχίας»

20:00-21:00 Abdul Qadim Haqq: Σε μια συζήτηση με τους Voltnoi & Quetempo. O Abdul Qadim Haqq, γνωστός και ως «ο Αρχαίος», είναι εικαστικός καλλιτέχνης που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ντιτρόιτ. Έχει σχεδιάσει αρκετά από τα εξώφυλλα των δίσκων της Detroit techno σκηνής και έχει συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Juan Atkins, ο Derrick May, ο Kevin Saunderson και ο Carl Craig, αλλά και με δισκογραφικές εταιρείες όπως η Metroplex, η Transmat και η Underground Resistance. Ποια είναι τα κεντρικά θέματα που εξερευνά η τέχνη του; Τι τον ενέπνευσε; Ποια ήταν η δημιουργική διαδικασία που ακολούθησε ο Haqq με τους μουσικούς θρύλους της Detroit techno σκηνής; Πώς είναι να ζεις και να εργάζεσαι στο Ντιτρόιτ;

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ – αναλυτικές πληροφορίες

ΤΡΙΤΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 20:00 | The Last Angel of History του John Akomfrah (Μεγάλη Βρετανία, 1997, 45΄ / έγχρωμη / μικρού μήκους). Πλαισιωμένο από τη μυθοπλαστική ιστορία ενός «κλέφτη δεδομένων», αυτό το υβριδικό ντοκιμαντέρ ρίχνει μια ματιά στις καταβολές, την επίδραση και τη σημασία του αφροφουτουρισμού και της τέκνο μουσικής για τη μαύρη διασπορά.

Περιλαμβάνει συνεντεύξεις με προσωπικότητες της μαύρης κουλτούρας, από τους μουσικούς DJ Spooky, Goldie και Derek May, που συζητούν για την καθοριστική επιρροή του George Clinton στη δική τους μουσική, έως τον ίδιο τον Τζωρτζ Κλίντον. Ο αστροναύτης Dr. Bernard A. Harris Jr. περιγράφει τις εμπειρίες του ως ένας από τους πρώτους Αφροαμερικανούς που βρέθηκαν στο διάστημα, ενώ η ηθοποιός του Star Trek, Nichelle Nichols, μιλάει για την εκστρατεία που πραγματοποίησε ώστε οι Αφροαμερικανοί να αποκτήσουν μεγαλύτερο ρόλο στη ΝΑΣΑ. Ο πεζογράφος Ismael Reed και οι θεωρητικοί και κριτικοί του πολιτισμού Greg Tate και Kodwo Eshun σκιαγραφούν τους παραλληλισμούς ανάμεσα στη ζωή των μαύρων και την επιστημονική φαντασία, ενώ οι συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας Samuel Delany και Octavia Butler συζητούν για τα κίνητρα που τους οδήγησαν να επιλέξουν το συγκεκριμένο είδος προκειμένου να εκφράσουν ιδέες για τα βιώματα των μαύρων.

21:00 | Cry of Jazz του Edward Bland (ΗΠΑ, 1959, 34΄ / ασπρόμαυρη / μικρού μήκους). Το Cry of Jazz είναι ένα ντοκιμαντέρ του 1959, στο οποίο ο σκηνοθέτης Έντουαρντ Μπλαντ συνδέει την τζαζ με την αφροαμερικανική ιστορία. Χρησιμοποιεί πλάνα από τις γειτονιές των μαύρων στο Σικάγο και από ζωντανές εμφανίσεις των Sun Ra, John Gilmore και Julian Priester, με εμβόλιμες σκηνές όπου μουσικοί και διανοούμενοι, μαύροι και λευκοί, συνομιλούν σε ένα τζαζ κλαμπ. Στην ταινία έχει πιστωθεί το ότι προέβλεψε τις ταραχές στις αμερικανικές πόλεις, τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, ενώ ορισμένοι την αναφέρουν ως την πρώτη χιπ-χοπ ταινία.

21:45 | The United States Of Hoodoo του Oliver Hardt (Γερμανία, 2012, 100΄ / έγχρωμη / ντοκιμαντέρ). Η ταινία The United States of Hoodoo εξετάζει το πώς η πνευματικότητα αφρικανικής καταγωγής έχει επηρεάσει την ποπ κουλτούρα της Αμερικής. Οι πανάρχαιες αφρικανικές θεότητες έχουν λάβει νέες μορφές από τη στιγμή της άφιξής τους στις ακτές της Βόρειας Αμερικής. Το πνεύμα τους εκδηλώνεται πλέον στα μαγικά κόλπα των πικάπ, στις αυτοσχεδιαστικές δεξιότητες και σε εντυπωσιακά κολάζ, τελετουργίες και παραστάσεις. Η ταινία κλονίζει τους παραδοσιακούς και στερεοτυπικούς τρόπους σκέψης σχετικά με τη φυλή, τη θρησκεία και τον ορθολογισμό. Μέσα από συναντήσεις με μουσικούς, συγγραφείς και καλλιτέχνες, θαυματοποιούς θεραπευτές, κρεολούς μάγειρες και μπλουζίστες της παράδοσης του Μισισιπή, αυτό το ντοκιμαντέρ διερευνά μια κουλτούρα που αντλούσε ανέκαθεν από μια μοναδική μείξη διαφορετικών εθνοτικών επιρροών για να δημιουργήσει την πολιτιστική ποικιλομορφία, τη γοητεία και τη ζωτικότητά της.

VR Προβολές από τις 20:00 | “New Dimensions – Virtual Reality Africa”

Τέσσερις παραγωγές εικονικής πραγματικότητας (VR) από την Κένυα, τη Σενεγάλη και την Γκάνα. Παραγωγή: Goethe-Institut Johannesburg & Electric South (NPO Cape Town)

Let This Be A Warning του Jim Chuchu (Κένυα, 2017, “The Nest Collective”). Εάν υπάρχουν/υπήρχαν μαύροι κόσμοι, θα ήσασταν καλοδεχούμενοι σε αυτούς; To Let This Be A Warning, η πρώτη απόπειρα της Nest Collective στην εικονική πραγματικότητα –σε παραγωγή της Electric South και του Ινστιτούτου Γκαίτε, στο πλαίσιο του πρότζεκτ New Dimensions– διερευνά ένα μέλλον στο οποίο μια ομάδα Αφρικανών έχει εγκαταλείψει τη Γη για να δημιουργήσει μια αποικία σε κάποιον μακρινό πλανήτη. Εκεί, απαντούν με ανησυχία στην άφιξη ενός απρόσκλητου επισκέπτη.

The Other Dakar της Selly Raby Kane (Σενεγάλη, 2017). Ένα μικρό κορίτσι λαμβάνει ένα μήνυμα και ανακαλύπτει την κρυφή όψη του Ντακάρ. Ένας φόρος τιμής στη σενεγαλέζικη μυθολογία και ένα καταπληκτικό εικαστικό ντεμπούτο από την καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια από το Ντακάρ, Selly Raby Kane, αυτό το μαγικό φιλμ 360° μεταφέρει τους θεατές σε ένα μέρος όπου το παρελθόν συναντά το μέλλον και όπου οι καλλιτέχνες αποτελούν την πάλλουσα καρδιά της πόλης.

Nairobi Berries της Ng’endo Mukii (Κένυα, 2017). Δύο γυναίκες και ένας άντρας φιλονικούν. Ο καθένας τους πρέπει να βγάλει το κουκούτσι του άλλου για φρούτα που τους έχουν υποσχεθεί αλλά υπάρχουν μόνο σε όνειρα. Μια ποιητική συμφωνία για το Ναϊρόμπι.

Spirit Robot του Jonathan Dotse (Γκάνα, 2017). Ένα ντοκιμαντέρ εικονικής πραγματικότητας, που εξετάζει το Chale Wote Street Art Festival της Άκρα.

ΤΕΤΑΡΤΗ 8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 

19:00 | Negus των Simone Bertuzzi και Simone Trabucchi (Ιταλία, 2016, 70΄ / έγχρωμη / ντοκιμαντέρ / Πρωταγωνιστεί ο Lee “Scratch” Perry). Ο θρυλικός Τζαμαϊκανός μέντορας της dub και ρέγκε μουσικής, ο ρασταφάρι Lee “Scratch” Perry, που είναι ο πνευματικός MC της ταινίας, επικαλείται τον Χαϊλέ Σελασιέ σε μια φλογερή ανασύσταση ενός ιστορικού γεγονότος της φασιστικής περιόδου της Ιταλίας, όταν ένα ομοίωμα του τελευταίου Νεγκούς (βασιλιά) της Αιθιοπίας, Χαϊλέ Σελασιέ Α΄, κάηκε στην κεντρική πλατεία της γενέτειρας του σκηνοθέτη, Βερνάσκα, ενός χωριού μεταξύ Μιλάνου και Μπολόνια. Την ίδια εποχή, ο Χαϊλέ Σελασιέ γινόταν ο Μαύρος Μεσσίας του ρασταφαριανισμού, ενός κινήματος που γεννήθηκε στην Τζαμάικα τη δεκαετία του 1930 και εξαπλώθηκε σε όλο τον πλανήτη, μεταξύ άλλων και στην ίδια την Αιθιοπία, που θεωρείται Μητρική Γη από τους ρασταφάρι.

20:15 | We the Ragamuffin του Julian Henriques (Μεγάλη Βρετανία, 1992, 26΄ / έγχρωμη / μικρού μήκους). Αυτή η αστική οδύσσεια του Τζούλιαν Ενρίκες, γεμάτη αδιαμφισβήτητο στυλ, καθώς και από τις δονήσεις των τοπικών sound systems και των ρυθμικών τζαμαϊκάνικων κρεολικών, είναι μια ζωντανή δήλωση της κουλτούρας του dancehall των Βρετανών καραϊβικής καταγωγής, γυρισμένη στα στέκια τους, και κυρίως στο North Peckham Estate του Λονδίνου. Οι τοπικοί καλλιτέχνες που παρελαύνουν στην οθόνη γλιστράνε ανάμεσα στον ρεαλισμό και την εκκεντρικότητα, χρησιμοποιώντας αυτοσχέδιους διαλόγους και μουσική ερμηνεία, ενώ οι Ragamuffins –που έδωσαν και τον τίτλο στην ταινία– χρησιμοποιούν μουσικές καινοτομίες για να παρακάμψουν τις αρνητικές πτυχές της αστικής ζωής.

21:00 | Afripedia, 2015, 5 επεισόδια (28΄ το καθένα / έγχρωμα / ντοκιμαντέρ). Το Afripedia είναι μια σειρά πέντε ντοκιμαντέρ, σχετικά με τη γενιά των ανερχόμενων δημιουργικών ταλέντων από την Αφρική, που έρχονται να αμφισβητήσουν όλες τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα.

Η Stocktown Films παρουσιάζει ένα αλληλένδετο, οπτικό mixtape για τους πιο ενδιαφέροντες, σύγχρονους, ανερχόμενους εικαστικούς καλλιτέχνες, κινηματογραφιστές, σχεδιαστές μόδας, μουσικούς, φωτογράφους και πολιτιστικούς ακτιβιστές από τις μεγαλύτερες μητροπόλεις της Αφρικής. Ενδιαφέρουσες, ενδόμυχες ιστορίες, τις οποίες αφηγούνται Αφρικανοί οραματιστές καλλιτέχνες, που ωθούν τα όρια της δημιουργικής αυτοέκφρασης. Καλώς ήρθατε στη δημιουργικότητα, καλώς ήρθατε στην Afripedia.

Νότια Αφρική – Επεισόδιο 1

Είκοσι χρόνια μετά την απελευθέρωσή της, το επεισόδιο “Afripedia, South Africa” σκιαγραφεί το πορτραίτο μιας διαφοροποιημένης νέας γενιάς, που βοηθά στον επαναπροσδιορισμό της κληρονομιάς του μετα-απαρτχάιντ Έθνους του Ουράνιου Τόξου, όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται η Νότια Αφρική. Με σημείο εκκίνησης το Κέιπ Τάουν, συναντάμε την εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών 2bop και το σχήμα που επινόησε το νέο μουσικό ιδίωμα της limpop, τους Gazelle. Συνεχίζοντας στο Γιοχάνεσμπουργκ, βρίσκουμε το χέβι μέταλ συγκρότημα Ree-burth σε ένα πάρτι για όλη τη γειτονιά, ενώ ύστερα γυρνάμε το Σοβέτο παρέα με τους τοπικούς στυλίστες Smarteez και τις πολύχρωμες street fashion δημιουργίες τους.

Κένυα – Επεισόδιο 2

Μέσα από τις ιστορίες των κυριότερων ταλέντων της χώρας, το “Afripedia, Kenya” ρίχνει μια μύχια ματιά στη σκηνή της urban κουλτούρας του Ναϊρόμπι και των κορυφαίων προσωπικοτήτων και αστέρων της. Συναντάμε τον 3D καλλιτέχνη Andrew Kaggia, δημιουργό μιας πολιτικής, μικρού μήκους ταινίας 3D animation, όπου μεταφέρει το φουτουριστικό του όραμα για το Ναϊρόμπι και αποδεικνύει ότι η αναπηρία δεν συνιστά ποτέ ανικανότητα. Το αφροφουτουριστικό ποπ συγκρότημα Just a Band αποτελείται από οπαδούς του DIY που επανακαθορίζουν την έννοια του βίντεο κλιπ, ενώ ο εικαστικός καλλιτέχνης Cyrus, που μετατρέπει σκουπίδια σε περιζήτητα έργα τέχνης, μας παρουσιάζει με μια αίσθηση χιούμορ την περίφημη συλλογή του, “Boobs”, την οποία δημιούργησε αποκλειστικά και μόνο με μεταλλικά ανακυκλωμένα υλικά.

Αγκόλα – Επεισόδιο 3

Καλώς ήρθατε στην Αγκόλα, την πατρίδα της σκληρής ηλεκτρονικής μουσικής που είναι γνωστή ως kuduro. Ακολουθήστε μας στη δονούμενη πόλη Λουάντα, καθώς βουτάμε στην εξέλιξη του kuduro και συναντούμε τους ανθρώπους που είναι υπεύθυνοι για την πορεία της. Το “Afripedia, Angola” σκιαγραφεί μια πόλη που σφύζει από δημιουργικότητα και την ανακαλύπτει μέσα από μια εναλλακτική προοπτική. Θα σας καταπλήξουν τα ανερχόμενα ταλέντα της, όπως η τρανσέξουαλ σούπερσταρ Titica, ο ιδιοφυής και ευφραδής καλλιτέχνης Nástio Mosquito, ο παραγωγός και MC Sacerdotal και πολλοί άλλοι.

Σενεγάλη – Επεισόδιο 4

Το Ντακάρ έγινε γρήγορα μια από τις πιο ζωντανές πόλεις της ηπείρου, χάρη σε μια νέα αίσθηση δημιουργικότητας που εμποτίζεται από ποικίλες επιρροές ιδιωμάτων και πολιτισμών. Στο “Afripedia, Senegal» συναντούμε τη σχεδιάστρια μόδας Selly Raby Kane, που σμιλεύει την ψηφιακή εικόνα μιας μελλοντικής πόλης εξωγήινων σε έναν παλιό σιδηροδρομικό σταθμό. Ο φωτογράφος Omar Victor Diop ανασυνθέτει παιγνιωδώς τις πιο χαρακτηριστικές εικόνες του Χόλιγουντ με μια σενεγαλέζικη εσάνς, ενώ η χορεύτρια Khoudia Roodia οργανώνει και χτίζει για ένα μέλλον όπου η Αφρική θα κυριαρχεί στο street dance. Η δημιουργός beats Fanny από την Ακτή του Ελεφαντοστού αψηφά τα στεγανά της κοινωνίας, για να δημιουργήσει ένα μέλλον για τις γυναίκες του χώρου αυτού.

Γκάνα – Επεισόδιο 5

Όσοι γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, ψιθυρίζουν ότι στην Άκρα θα γίνει η επόμενη έκρηξη της αφρικανικής πολιτιστικής παραγωγής και το “Afripedia, Ghana” αφήνει να διαφανεί ότι δεν κάνουν λάθος. Γνωρίστε το περίφημο και ανδρόγυνο μουσικό αστέρι Wiyaala, τους συναρπαστικούς ποδηλάτες Bikelorndz, που οι δεξιότητές τους στα BMX και το εξεζητημένο στυλ τους έχουν σαρώσει τις γειτονιές της πόλης. Ο καλλιτέχνης Serge Attukwei Clotted εστιάζει σε περιβαλλοντικά ζητήματα μέσα από περφόρμανς δρόμου με το άλτερ έγκο του, Afrogallonism, που είναι ο σύγχρονος μαχητής του νερού.

VR Προβολές από τις 19:00 | “New Dimensions – Virtual Reality Africa” (για αναλυτικό πρόγραμμα, δείτε το πρόγραμμα της προηγούμενης ημέρας)

Βιογραφικά

Η Sun Ra Arkestra ήταν ένα από τα πρώτα σχήματα που συνδύασαν την αβανγκάρντ τζαζ με την ηλεκτρονική μουσική. Πειραματίστηκαν με ηλεκτρονικά μουσικά όργανα και συνθεσάιζερ και εμπνεύστηκαν από τη μυθολογία, την κοσμογονία, την αρχαία αιγυπτιακή φιλοσοφία, τις επιστήμες και το ταξίδι στο σύμπαν. Το τελευταίο ήταν μια βασική αρχή του ιδρυτή της μπάντας, Sun Ra, ο οποίος πρότεινε ένα διαγαλαξιακό φαντασιακό ως μια έννοια εξόδου και απόδρασης των Αφροαμερικανών από τις συνθήκες καταπίεσης που είχαν υποστεί και συνεχίζουν να υφίστανται μέχρι τις μέρες μας. http://www.sunraarkestra.com/

Ο A Guy Called Gerald είναι Βρετανός dj, παραγωγός και μουσικός από το Μάντσεστερ, ο οποίος διαδραμάτισε βασικό ρόλο στη δημιουργία της αγγλικής χορευτικής ηλεκτρονικής μουσικής όπως την ξέρουμε. Ήταν μέλος στην αρχική σύνθεση των 808 State και το 1988 έγραψε το εμβληματικό acid house κομμάτι “Voodoo Ray”. Τη δεκαετία του 1990 συνέχισε το φουτουριστικό μουσικό του έργο, κυκλοφορώντας τον –κατά πολλούς– καλύτερο jungle δίσκο όλων των εποχών, Black Secret Technologies, ανοίγοντας το δρόμο στον ήχο του drum ’n’ bass. Στο σετ του, ένα live session με ψηφιακά και αναλογικά μηχανήματα, συνεχίζει να εξερευνά τα όρια της χορευτικής ηλεκτρονικής μουσικής. http://www.guycalledgerald.com/

Moor Mother ονομάζεται το πειραματικό μουσικό πρότζεκτ της Αμερικανίδας ποιήτριας και μουσικού Camae Ayewa. Μέσα από την ηλεκτρονική μουσική και τα dark rap φωνητικά της, εξερευνά τα όρια της ιστορίας της αφρικανικής διασποράς. Οι στίχοι της μιλούν για ένα ταξίδι στο χρόνο, που θα ανακατασκευάσει παρελθόν και μέλλον μακριά και έξω από τον κόσμο των ρατσιστικών πολιτικών φυλής και φύλου. https://moormothergoddess.bandcamp.com/

Ο Actress είναι Άγγλος μουσικός και παραγωγός, που παίζει με τα όρια της ηλεκτρονικής μουσικής, από το 2004 έως σήμερα. Ανανεώνοντας τις φόρμες της techno, του house και του dubstep, το ύφος του μπορεί θεωρηθεί η εξέλιξη της αγγλικής κλαμπ σκηνής. Στη μουσική του ανιχνεύονται φουτουριστικά στοιχεία, με μια jungle, drum ‘n’ bass και Caribbean sound system αισθητική.

http://whoisactress.com/

Οι Dopplereffekt είναι ένα ηλεκτρονικό μουσικό σχήμα από το Ντητρόιτ, το οποίο δημιούργησε ο Gerald Donald, μέλος του ντουέτου των Drexciya, μαζί με την αινιγματική To Nhan le Thi. Δεν αποκαλύπτουν τα πραγματικά τους πρόσωπα, φορώντας μάσκες στα σόου τους, και ταξιδεύουν μαζί με το κοινό τους σε ψηφιακά συμπαντικά περιβάλλοντα.

Η Nkisi είναι ιδρυτικό μέλος της κολεκτίβας NON, που περιλαμβάνει καλλιτέχνες από την Αφρική και τη διασπορά της σε όλο τον κόσμο. H NON χρησιμοποιεί τον ήχο ως κύριο μέσο έκφρασης για να τονίσει τις ορατές και αόρατες δομές που παράγουν δυϊσμούς μέσα στην κοινωνία, οι οποίοι με τη σειρά τους γίνονται ο τρόπος κατανομής της εξουσίας.

http://non.com.co/

Η ελληνική κολεκτίβα ATH KIDS σχηματίστηκε το 2015 από τους Valentin Rivera και Kareem Kalokoh. Ένας από τους στόχους τους είναι η απεικόνιση του αθηναϊκού underground από μια δίκη τους οπτική γωνία που περιλαμβάνει την τραχύτητα της μητροπολιτικής ζωής. Αποτελούνται από mc’s, μουσικούς παραγωγούς, dj’s, φωτογράφους και κινηματογραφιστές.

https://www.youtube.com/channel/UC0DfO4qf__nI0B9ruH8MR5Q

Ο Voltnoi Brege είναι multimedia καλλιτέχνης, ιδρυτικό μέλος των οπτικοακουστικών ομάδων drog_A_tek και The Erasers, του πολιτιστικού κέντρου BIOS και της καλλιτεχνικής κολεκτίβας DETACH. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως ανεξάρτητος επιμελητής. https://www.drogatek.com/

Πίσω από το όνομα Black Athena βρίσκεται ο Κωνσταντίνος Νικηφοράκης, ο οποίος κάνει τη συμπαραγωγή και τη συμπαρουσίαση μιας εβδομαδιαίας μουσικής εκπομπής στον δημοτικό ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84. Στα χρόνια που εκπέμπει, έχει παρουσιάσει υλικό, συνεντεύξεις και αποκλειστικότητες από καλλιτέχνες όπως οι Jeru The Damaja, Mark Pritchard, Daedelus, Gaslamp Killer, Addison Groove, Floating Points, AUX88, FaltyDL, Krystal Klear και πολλοί άλλοι. Επίσης, ο ίδιος κάνει την παραγωγή και την παρουσίαση μιας θεματικής εκπομπής με τίτλο 2nd Generation, που εστιάζει στη νεανική κουλτούρα των δεύτερης γενιάς μεταναστών στην Αθήνα. https://soundcloud.com/blackathena

Η καλλιτεχνική κολεκτίβα Black Quantum Futurism της Rasheedah Phillips (συγγραφέας και ακτιβίστρια) και της Camae Ayewa (Moor Mother) θα πραγματοποιήσει ένα ξεχωριστό lecture performance και ένα εργαστήριο. Οι Black Quantum Futurism (ή, αλλιώς, BQF) είναι μια νέα προσέγγιση στη βίωση της πραγματικότητας μέσω της χειραγώγησης του χωροχρόνου προκειμένου να δούμε πιθανά μέλλοντα. Αυτό το όραμα –και η πρακτική του– αντλεί τις όψεις, τις δοξασίες και τις ποιότητές του από την κβαντική φυσική, τις φουτουριστικές παραδόσεις και τις πολιτιστικές παραδόσεις των Μαύρων/Αφρικανών πάνω στη συνείδηση, τον χρόνο και τον χώρο. Στον χώρο όπου τέμνονται αυτές οι τρεις παραδόσεις υπάρχει ένα δημιουργικό επίπεδο που παρέχει στους ανθρώπους αφρικανικής καταγωγής την ικανότητα να δουν «μέσα», να επιλέξουν ή να δημιουργήσουν το επικείμενο μέλλον. Περιλαμβάνει τα οράματα των Rasheedah Phillips, Moor Mother Goddess, Warren C. Longmire, Almah Lavon, Joy Kmt, Thomas Stanley και Nikitah Okembe-RA Imani.

Οι Οtolith Group σχηματίστηκαν το 2002 από την Anjalika Sagar και τον Kodwo Eshun, που ζουν και εργάζονται στο Λονδίνο. Αντλούν τις ιδέες τους από ένα μεγάλο φάσμα πηγών και υλικών. Χρησιμοποιούν βίντεο, αρχεία και ηχητικά πεδία συμμετέχοντας σε εκθέσεις και παρουσιάσεις. Εξερευνούν μέσα από το φιλμικό δοκίμιο καταστάσεις, συμβάντα και ιστορίες. http://otolithgroup.org/

Ο Abdul Qadim Haqq είναι ο ιδρυτής του Third Earth Visual Arts που σχηματίστηκε το 1989 στο Ντιτρόιτ, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Για πάνω από 20 χρόνια τροφοδοτεί το οπτικό φαντασιακό της ηλεκτρονικής μουσικής κοινότητας μέσα από εξώφυλλα δίσκων, εικαστικά και visuals. Ανάμεσα στις δισκογραφικές συνεργασίες του περιλαμβάνονται ονόματα και δισκογραφικές όπως ο Derrick May και η Transmat, ο Carl Craig και η Planet E, η UR, ο Juan Atkins, ο Kevin Saunderson, ο Eddie Fowlkes, ο Rick Wade. http://www.thirdearthvisualarts.com

Η Tabita Rezaire είναι μια διαδικτυακή μαχήτρια. Η Γαλλίδα –με καταγωγή από τη Γουιάνα και τη Δανία– βίντεο καλλιτέχνις, επαγγελματίας των υγειο-τεχνολογικο-πολιτικών και δασκάλα της Kemetic/ Kundalini γιόγκα ζει στο Γιοχάνεσμπουργκ. Οι πρακτικές της ξεδιπλώνουν τις δυνατότητες της αποαποικιακής θεραπείας μέσω των πολιτικών της τεχνολογίας. Εξετάζοντας τις αρχιτεκτονικές της εξουσίας –εντός και εκτός Δικτύου–, με το έργο της θίγει την επικρατούσα μήτρα της αποικιοκρατίας και των επιπτώσεών της στην τεχνολογία, τη σεξουαλικότητα, την υγεία και την πνευματικότητα. Μέσω διεπαφών οθόνης και ενεργειακών ροών, ο ψηφιακός θεραπευτικός ακτιβισμός της προσφέρει υποκατάστατες αναγνώσεις στις κυρίαρχες αφηγήσεις αποσταθεροποιώντας τη Δυτική αυθεντία και διακηρύσσει την αποσάθρωση της καταπιεστικής παγκόσμιας οθόνης που αναπαράγει το λευκό-ρατσιστικό-πατριαρχικό-cis-ετεροφυλόφιλο-παγκοσμιοποιημένο πρότυπο. http://www.tabitarezaire.com/

Ο Reynaldo Anderson είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Επικοινωνίας και Πρόεδρος του τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών στο Harris-Stowe State University στο Σαιντ Λούις του Μισούρι (ΗΠΑ). Κάνει εκτενείς δημοσιεύσεις στα πεδία του αφροφουτουρισμού, των σπουδών επικοινωνίας και της εμπειρίας της αφρικανικής διασποράς. Είναι εκτελεστικός διευθυντής και συνιδρυτής του Black Speculative Arts Movement (BSAM), ενός δικτύου καλλιτεχνών, επιμελητών τέχνης, διανοουμένων και ακτιβιστών. Τέλος, είναι συνεπιμελητής του συλλογικού τόμου Afrofuturism 2.0: The Rise of Astro-Blackness (εκδόσεις Lexington), συνεπιμελητής του υπό έκδοση τόμου The Black Speculative Art Movement: Black Futurity, Art+Design, καθώς και συνεπιμελητής του “Black Lives, Black Politics, Black Futures”, ενός επερχόμενου ειδικού τεύχους του TOPIA: Canadian Journal of Cultural Studies. https://twitter.com/Hardcore888

Ο Louis Chude-Sokei είναι συγγραφέας και ακαδημαϊκός, το έργο του οποίου περιστρέφεται γύρω από ένα ευρύ φάσμα λογοτεχνικών, πολιτικών και πολιτιστικών φαινομένων της αφρικανικής διασποράς. Στα ακαδημαϊκά του έργα περιλαμβάνονται το βραβευμένο The Last Darky: Bert Williams, Black on Black Minstrelsy and the African Diaspora (Duke University Press, 2006), το The Sound of Culture: Diaspora and Black Technopoetics (Wesleyan University Press, 2016) και το υπό έκδοση Dr. Satan’s Echo Chamber and Other Essays (Wesleyan University Press). Αναμένεται επίσης η έκδοση από τον οίκο Houghton Mifflin Harcourt των απομνημονευμάτων του, όπου καταγράφει την πνευματική του εξέλιξη σε διάφορα έθνη και διακριτές Μαύρες κουλτούρες. Είναι αρχισυντάκτης του The Black Scholar, ενός από τα παλαιότερα περιοδικά Μαύρων Σπουδών, το οποίο αυτή τη χρονιά αξιολογήθηκε ως Νο 1 περιοδικό Μαύρων Σπουδών στις ΗΠΑ βάσει των κριτικών του Princeton Journal.

Ο Erik Steinskog είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο τμήμα Τεχνών και Πολιτιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης. Στο έργο του ασχολείται κυρίως με τη μουσική του 20ού και 21ου αιώνα, με μια προσέγγιση εμπνευσμένη από τις διεπιστημονικές πολιτιστικές σπουδές. Το μουσικό υλικό στο οποίο έχει εστιάσει είναι η όπερα και οι διάφορες μορφές της ποπ μουσικής. Τα ερευνητικά του πεδία είναι η ποπ μουσική (κυρίως η αφροαμερικανική), η όπερα (κυρίως της περιόδου μετά τον Βάγκνερ), η αισθητική της μουσικής (κυρίως στην παράδοση της ηπειρωτικής Ευρώπης, μετά τον Νίτσε), ο προβληματισμός πάνω στο φύλο, τη σεξουαλικότητα, τη φυλή και την εθνικότητα σε σχέση με τη μουσική και τις μουσικές κουλτούρες. Η πιο πρόσφατη δημοσίευσή του είναι το βιβλίο Afrofuturism and Black Sound Studies: Culture, Technology, and Things to Come (Palgrave Editions). https://twitter.com/eriksteinskog

Η Nathalie Anguezomo Mba Bikoro χαρακτηρίζεται ως μία από τις κορυφαίες καλλιτέχνιδες της Αφρικής και αναγνωρίζεται για την ενίσχυση της συλλογικής φωνής των γυναικών στην τέχνη, απηχώντας τον προοδευτικό μοντερνισμό της Αφρικής μέσω της πρόκλησης. Είναι μια καλλιτέχνις που εμπνέεται από το συνεχιζόμενο ταξίδι της, στο οποίο διερευνά νέες αφηγήσεις σχετικά με την κοινότητα, τις πολιτικές παρεμβάσεις, τη μνήμη και την πολιτιστική κληρονομιά. http://www.nbikoro.com/

Ο Μάκης Κεντεποζίδης, γνωστός ως Quetempo, είναι μέλος των ομάδων drog_Α_tek και DETACH. Δουλεύει πάνω στην κριτική της καθημερινής ζωής μέσα από ήχους/κείμενα/επιθυμίες. https://www.drogatek.com/

Ο Abdul Qadim Haqq είναι ο ιδρυτής του Third Earth Visual Arts που σχηματίστηκε το 1989 στο Ντιτρόιτ, όπου ζει και εργάζεται μέχρι σήμερα. Για πάνω από 20 χρόνια τροφοδοτεί το οπτικό φαντασιακό της ηλεκτρονικής μουσικής κοινότητας μέσα από εξώφυλλα δίσκων, εικαστικά και visuals. Ανάμεσα στις δισκογραφικές συνεργασίες του περιλαμβάνονται ονόματα και δισκογραφικές όπως ο Derrick May και η Transmat, ο Carl Craig και η Planet E, η UR, ο Juan Atkins, ο Kevin Saunderson, ο Eddie Fowlkes, ο Rick Wade. thirdearthvisualarts.com

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση Συγγρού 107 7-12 Νοεμβρίου 2017 Εντός & εκτός Στέγης

Για τις συναυλίες εκτός Στέγης θα λειτουργεί ταμείο της Στέγης στο six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Αθήνα) τις ημέρες των live Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 21:00 – 00:00 Σάββατο 11 Νοεμβρίου 21:00 – 06:00

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Αθήνα) | Πάσο ημέρας 7€ | ΑμεΑ, Ανεργίας 5€ Πατήστε εδώ για αγορά πάσου ημέρας ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8, Αθήνα) | Πάσο ημέρας 10€ | ΑμεΑ, Ανεργίας 7€ Πατήστε εδώ για αγορά πάσου ημέρας

http://www.sgt.gr/gre/SPG2045 http://www.sgt.gr/gre/SPG2046 http://www.sgt.gr/gre/SPG2047

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο