Ελλάδα

ΑΣΕΠ: Το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαίωσε 11 επιτυχόντες εκπαιδευτικούς

Δικαίωση για 11 επιτυχόντες εκπαιδευτικούς από το Συμβούλιο της Επικρατείας, που έκρινε αντισυνταγματική διάταξη του νόμου 3687/2008 για την πρόσληψη εκπαιδευτικών.

Αναλυτικότερα, οι 11 εκπαιδευτικοί επιτυχόντες σε παλαιότερο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ζητούσαν από το ΣτΕ να ακυρωθούν οι υπουργικές αποφάσεις του έτους 2009 με τις οποίες: 1) Καθορίστηκε σε 200 ο αριθμός των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ-11 Φυσικής Αγωγής προς διορισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 1/5 βάσει των διατάξεων του άρθρου 5 του νόμου 3687/2008 (30μηνιτών) του σχολικού έτους 2009-2010, 2) Καθορίστηκε σε 196 ο αριθμός των εκπαιδευτικών (24μηνιτών) του σχολικού έτους 2009-2010 και 3) Διορίστηκαν για το σχολικό έτος 2009-2010 συνολικά 396 (200 συν 196) εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ-11 Φυσικής Αγωγής κατ΄ εφαρμογή του νόμου 3687/2008.

Το ΣτΕ δικαίωσε τους εκπαιδευτικούς, κρίνοντας ότι οι διατάξεις του άρθρου 5, παράγραφοι 1 και 2 του νόμου 3687/2008 είναι αντισυνταγματικές (αντίθετες στα άρθρα 4 και 103 του Συντάγματος) και κατά συνέπεια ανίσχυρες.

Κατόπιν αυτών έγινε δεκτή η αίτηση των 11 εκπαιδευτικών και ακυρώθηκαν οι υπουργικές αποφάσεις κατά το σκέλος εκείνο που με αυτές πραγματοποιήθηκε η πλήρωση των θέσεων των εκπαιδευτικών του κλάδου Φυσικής Αγωγής (κατά παράλειψη των 11 προσφευγόντων στο ΣτΕ), «με διορισμό κατ΄ εφαρμογή των αντισυνταγματικών διατάξεων του άρθρου 5 παράγραφοι 1 και 2 του νόμου 3687/2008, οι οποίοι είτε είχαν συμπληρώσει 30μηνη προϋπηρεσία την 30.6.2008, είτε είχαν συμπληρώσει 24μηνη προϋπηρεσία και είχαν λάβει τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ».

Επίσης, το Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ αναφέρει στην απόφασή του ότι η υπόθεση λόγω της αντισυνταγματικότητας δεν πρέπει να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια του ΣτΕ για οριστική κρίση, καθώς με την υπ΄ αριθμ. 527/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις του άρθρου 9 παράγραφοι 8 και 9 του νόμου 3687/2008 οι οποίες έχουν ταυτόσημο περιεχόμενο με τις διατάξεις του άρθρου 5 παράγραφοι 1 και 2 του ίδιου νόμου. Στη συνέχεια, το ΣτΕ ανέπεμψε την υπόθεση στο υπουργείο Παιδείας να πράξει τα νόμιμα.