Η έρευνα του Πέτρου Φαλούτσου επικεντρώνεται στα γραφικά για ηλεκτρονικά παιχνίδια και εφαρμογές του ψηφιακού κόσμου, στον έλεγχο κίνησης, στην ψηφιοποίηση προσώπου, σε αρχιτεκτονικές μικρό-επεξεργαστών για καλύτερα γραφικά στις ψηφιακές εφαρμογές καθώς και σε φωτορεαλιστική απεικόνιση σε πραγματικό χρόνο.
Γεννήθηκε στις 26 Μαΐου του 1970. Έλαβε το πτυχίο του από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιο Πολυτεχνείου το 1993 και συνέχισε τις σπουδές του στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου του Τορόντο ολοκληρώνοντας το μεταπτυχιακό και αργότερα το διδακτορικό του (2002) με θέμα: “Συναρμολογούμενοι ελεγκτές για τη ψηφιακή φυσική κίνηση ενός χαρακτήρα”.
Τη περίοδο 1992-1993 εργάστηκε ως Μηχανικός Λογισμικού στην Intrasoft ΑΕ. Εκεί σχεδίασε και εφάρμοσε μια γραφική απεικόνιση μιας τηλεϊατρικής συνεδρίασης. Από το 1996 έως και το 1998 ήταν Διαχειριστής Συστημάτων για το Πανεπιστήμιο του Τορόντο και το 1998 ήταν ο επικεφαλής προγραμματιστής της μηχανής των γραφικών για την εταιρεία Zoesis Inc. στη Βοστώνη.
Το 1999, ο Π. Φαλούτσος μαζί με τα αδέλφια του, Μιχάλη και Χρήστο, ήταν οι συγγραφείς του βιβλίου “On power-law relationships of the Internet topology”, ευρέως γνωστού ως “Η εργασία των τριών αδελφών” και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 20 βιβλία με τις περισσότερες αναφορές.
Ως μέλος του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (UCLA), ίδρυσε το 2002 το πρώτο εργαστήριο για έρευνα στα γραφικά των ηλεκτρονικών υπολογιστών με όνομα M.A.Gix (Modeling Animation and GrafIX).
Εκεί εφάρμοσε πρωτοποριακές τεχνικές για έρευνες σε όλα τα πεδία των γραφικών με έμφαση στη ψηφιακή ανάλυση ανθρώπων, στην εικονική πραγματικότητα και στη ψηφιακή φυσική της κίνησης. Υπηρέτησε ως διευθυντής του εργαστηρίου έως και το 2011.
Ο Π. Φαλούτσος έλαβε το 2001 το βραβείο καλύτερης εργασίας με θέμα “The Virtual Stuntman: Dynamic Characters with a Repertoire of Autonomous Motor Skills”καθώς και το βραβείο “Okawa Foundation Research Grant” το 2002.
Όπως αναφέρει το ellines.com, ο Πέτρος Φαλούτσος είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού “The Visual Computer” καθώς και της ομάδας προγράμματος ACMSIGGRAPH/EurographicsSymposium για το Computer Animation 2005 και για τη Διάσκεψη για τη κίνηση στα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια το 2011. Τέλος είναι μέλος της ACM και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.